Pergalingas šeštadienis lietuviams
Didžioji dalis lenktynių prasidėjo ankstyvą šeštadienio rytą. „NEZ Porsche Sprint Challenge“ 16-os automobilių rikiuotę po kvalifikacijos vedė 17 metų lietuvis Kajus Šikšnelis, savo vardą į istorijos puslapius prieš kelis metus įrašęs dar pasauliniame kartingo čempionate. Šį kartą čia buvo jo debiutas automobilių sporte prieš ilgą sezoną Europoje. Po abiejų lenktynių, Kajus liko antroje vietoje į priekį užleisdamas tik itin patyrusį Estijos lenktynininką Thomą Padovanį. Trečioje vietoje už Kajaus šios serijos lenktynėse liko Thomas Kangro.
Įspūdingos kovos virė „BMW 325 Cup“ serijoje, kur abu važiavimai anksčiau laiko buvo stabdomi mojant raudona vėliava: pirmosios lenktynės buvo sustabdytos sportininkams susidūrus masinėje avarijoje po starto pirmame posūkyje, o antrųjų lenktynių sustabdymą lėmė kone rekordinis „BMW“ 9 kartų kūlverstis. Turint net 36 automobilius starto rikiuotėje, naivu būtų tikėtis, kad visi pasieks finišą, ypač kai kovos trasoje užverda nuo pirmųjų sekundžių. Galiausiai, pirmąją vietą po abiejų važiavimų sąžiningai iškovojo jaunas Latvijos sportininkas Valteris Zviedris, už savęs palikdamas praeito sezono vienvaldį lyderį Karolį Jovaišą. Trečioji vieta teko Rometui Reisinui.
Tiesa, kovos nesibaigė ir kirtus finišo liniją: gavus techninį protestą prieš vieną iš lyderių, apdovanojimai vyko tik pagal preliminarius rezultatus, laukiant komisarų sprendimo.
„BTC1” įskaitoje, savo praeitų metų pergalių maratoną tęsė Laurynas Simonavičius. Šio sportininko nesustabdė net sankabos gedimas. Dėl trūkstamos detalės penktadienio treniruočių metu Laurynas vyko į pačius Šiaulius. Deja, užsitęsus bolido remontui jis turėjo praleisti ir kvalifikacijos sesiją. Lenktynėse startavęs iš pačio rikiuotės galo, vieną varžovą po kito lenkęs užsispyręs kaunietis, visų nuostabai, finišavo dešimtoje pozicijoje bendroje įskaitoje ir pirmas „BTC1” klasėje. Antrose lenktynėse Laurynas finišo liniją kirto 6-tas ir vėl buvo greičiausias savo klasėje, antrą vietą palikdamas Canui Alakocui, o trečiąją - Erko Puusaagui.
„BTC2” klasė, nors ir išsiskyrė Lietuvos sportininkų gausa, jiems pirmosios vietos pagailėjo – ją išplėšė Simo Lindas, už savęs palikdamas Andrių Keblį antroje vietoje ir Atis Veismanis trečioje.
„BTC3“ įskaitoje, ant podiumo rikiavosi gražus lietuvių trejetas – praeitą sezoną nepagaunamas Aurimas Mištautas – pirmoje vietoje, Robertas Zauka – antroje, o Izidorius Paukštys – trečioje.
„BEC 6H” lenktynėse, deja, dalyvių parkas aptrupėjo dar prieš lenktynes ir starto rikiuotėje pasirodė tik 9 automobiliai. „ALM Motorsport“ komanda pasitraukė itin greitai, o „Antėja Racing“ bei „Tarzanija Racing“ komandos tradicijų nelaužė ir daug laiko praleido ne tik važiuodami, bet ir taisydami automobilius. Intensyviausia kova virė tarp „Porsche Baltic GT3” ir „ES Motorsport“ komandų. Tarp jų, iki pat finišo buvo vos vieno rato skirtumas. Galiausiai, pergalę absoliučiai ir klasėje šventė „Porsche Baltic GT3“ su Andrium Šlimu, Paulium Žadeika ir Nerijum Dagiliu už vairo.
Antroje vietoje liko „ES Motorsport“ su Ignu Jomantu, Audrium Stasiulevičium, Ramūnu Čapkausku ir Julium Adomavičium.
Trečiąją vietą absoliučiai ir pirmą klasėje iškovojo suomių „Black Rose Racing“ komanda. „TC2” įskaitoje, pergale džiaugėsi „ORLEN Lietuva-Mažeikių ASK“ komanda, „GT AM“ klasėje – „Porsche Baltic GT4“, „Antėja Racing Team“ džiaugėsi pirmąja vieta dyzelinių automobilių kategorijoje, o „Tarzanija Racing“ – triumfu „A3000+“ įskaitoje.
Neplanuotai sudėtingas sekmadienis
Lenktynininkų kovos tęsėsi sekmadienį. Deja, šis buvo sudėtingesnis nei planuota ir kai kuriems sportininkas nepavyko pasiekti net ir lenktynių starto rikiuotės. Taip nutiko ir naujuoju „Lamborghini“ ketinusiam dalyvauti Mantui Matukaičiui, kuomet treniruočių metu švelniai palietęs sieną šalia trasos, visgi toliau sportininkas jau važiuoti nebegalėjo. Taigi „BGT PRO“ klasėje pirmąja vieta džiaugėsi Thomas Kangro su „Porsche GT3 Cup 992“, antroje vietoje liko dar vienas estas Raivo Tammas su tokiu pat „Porsche“, o trečioje – suomis Jyrkis Peltola su „Chevrolet Corvette“.
Nesėkmingos šios lenktynės buvo ir serijos naujokui Ignui Jomantui, kurio kvalifikacijos rezultatas buvo anuliuotas neužsukus į uždarą parką, po to sportininkas lenktynėse nebestartavo.
„TCR“ įskaitoje, pergalę iškovojo Ivaras Valleris, o „BTC4” aukščiausiu podiumo laipteliu džiaugėsi Jyrkis Jonkkaris, už savęs palikdamas D.Hollandą.
Sekmadienio „vinimi“ tapo 2 valandų trukmės „Nankang Endurance Academy“ lenktynės. Skirtingai nuo šeštadieninių 6 valandų lenktynių, čia starto rikiuotė buvo kur kas ilgesnė – pergalės siekė net 29 komandos. Čia, kaip visada, netrūko nei pasistumdymų trasos posūkiuose, nei netikėtų komandų klaidų, kiek kitaip padėliojančių pačių lenktynių scenarijų.
Netikėtai pergale absoliučiai ir savo klasėje „BTC4“ džiaugėsi lietuvių „222 by Autopark“ komanda, už savęs palikdami estus „Joujaam“. Trečioje vietoje liko „Jurmala/Papa's sacīkšu“ komanda, tuo pačiu užsitikrindama pergalę „BMW 325 Cup” klasėje.
Atitinkamai, antroji vieta teko „EST 1 Racing“ komandai, o trečioji – „Krauman Motors“. „BTC2” grupėje, aukščiausias podiumo laiptelis teko „Lind Racing“ komandai, antrąją vietą iškovojo „HOBU Racing“, o trečiąją – lietuviai „AUTOKASLITA“.
„BTC3” įskaita buvo sėkmingesnė lietuviams ir čia pergalę šventė „LatožaRacing“ komanda, antroje vietoje liko dar viena komanda iš Lietuvos „Diesel Power“, o tretieji liko estai „RS Racing Team“.
„BMW 325” klasėje – „David Group” pergalė, paliekant „Fun Garage” antroje vietoje. „V1600” įskaitoje – „Degviela Motorsport II“ komandos triumfas, o „ABC Race“ grupėje pergalę šventė „LDV Racing Team“ komanda.
Antrasis etapas ir tolimesnės sportininkų kovos dėl šių metų trofėjų tęsis po mėnesio, birželio 10-12 dienomis Suomijoje.