Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2016 09 10 /18:20

Stulbinančiai greitas Giedriaus Notkaus ir Daliaus Strižano ekipažas laimėjo „DHL Rally Elektrėnai“ varžybas

Šeštadienį Elektrėnų apylinkėse vyksta priešpaskutinis Lietuvos ralio čempionato etapas. Čia varžosi keturiasdešimt ekipažų, tačiau kai kuriems jų lenktynės baigėsi vos prasidėjusios.
Aštunto GR finišas
Aštunto GR finišas / Tomo Markelevičiaus nuotr.

Po aštuonių greičio ruožų

Ralio lyderiams Giedriui Notkui ir Daliui Strižanui pavyko išlaikyti šaltus nervus ir iškovoti pergalę „DHL Rally Elektrėnai“ varžybose.

Likus dviems greičio ruožams iki varžybų pabaigos, lyderiai prieš artimiausius persekiotojus buvo susikrovę 17 sek. persvarą.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Aštunto GR finišas
Tomo Markelevičiaus nuotr./Aštunto GR finišas

Paskutiniuose dopuose lyderio persekiotojas J.Vorobjovas bandė atakuoti, tačiau aštuntame greičio ruože padarė klaidą ir pramušė ratą, o finišą pasiekė važiuodamas be padangos.

Šia latvio klaida pasinaudojo iki tol trečioje vietoje buvęs D.Jocius ir D.Zvicevičius, kurie „atlošė“ turėtą beveik 20 sek. deficitą ir iškovojo antrą vietą. Tuo metu J.Vorobjovas ir A.Malniekas krito į trečią poziciją.

Po šešių greičio ruožų

Pasibaigus šešiems iš aštuonių greičio ruožų ir toliau laimi panevėžietis Giedrius Notkus, kuriam stenogramą skaito Dalius Strižanas. Ekipažas jau 17,3 sek. lenkia antroje vietoje esantį latvių J.Vorobjovo ir A.Malnieko tandemą.

Treti – D.Jocius ir D.Zvicevičius, kurie lyderiui pralaimi kiek daugiau nei 30 sek., o artimiausią savo varžovą lenkia daugiau kaip 40 sek.

Iš varžybų pasitraukė rusas Andrėjus Prokudinas, kuris nulėkė nuo kelio ir keletą kartų vertėsi, taip gerokai apgadindamas savo „Subaru Impreza“ automobilį.

Stop kadras iš Evaldo Bartaškos filmuotos medžiagos/Andrėjaus Prokudino avarija
Stop kadras iš Evaldo Bartaškos filmuotos medžiagos/Andrėjaus Prokudino avarija

Po keturių greičio ruožų

Po keturių greičio ruožų savo tempą ir toliau diktuoja Giedrius Notkus su Daliumi Strižanu, važiuojantys „Mitsubishi Lancer EVO IX“ automobiliu.

Pirmą kartą gyvenime važiuosime pirmoje pozicijoje.

Ekipažas nežymiai, tačiau didina persvarą prieš antroje vietoje esančius latvius J.Vorobjovą ir A.Malnieką.

„Šįkart darėme rimtą treniruotę prieš ralį, kuri buvo panaši į šiuos greičio ruožus. Šiandien iškart jautėme, kad galime važiuoti greitai. Kol visi konkurentai miegojo, mes pasidarėme šiokį tokį atotrūkį ir laikome jį toliau.

Planų laimėti šiandien neturėjome, bet smagu būti tokioje pozicijoje. Po pergrupavimo važiuosime pirmi, kas mums yra neaįprasta. Pirmą kartą gyvenime važiuosime pirmoje pozicijoje. Reikės dar labiau pasitikėti stenograma ir bandyti neprisileisti Janio Vorobjovo“, – įpusėjus lenktynėms sakė G.Notkus.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Pirmasis greičio ruožas
Tomo Markelevičiaus nuotr./Pirmasis greičio ruožas

Trečioje vietoje kol kas Deividas Jocius su Donatu Zvicevičiumi, kurie viena pozicija žemiau nustūmė B.Vanagą su G.Germanavičiūte.

„Atsibusti taip ir nepavyko iki dabar, nes jaučiuosi peršalęs, šiek tiek turiu temperatūros. Sunku fokusuoti akis į kelią. Prie didelio greičio atsiranda spragų.

Pakabinau tris jaunas pušeles, bet daug laiko nepraradome. Vėliau pataikėme į rimtą akmenį ir su išmuštu ratu teko važiuoti į finišą. Bandysime išlaikyti tą esamą trečią vietą, nes pagauti lyderius šiandien yra labai sunku“, – sakė D.Jocius.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Ketvirtasis greičio ruožas
Tomo Markelevičiaus nuotr./Ketvirtasis greičio ruožas

Ketvirtasis greičio ruožas gerokai praretino dalyvių gretas. Dėl įvairių priežasčių iš lenktynių jau pasitraukė aštuoni ekipažai.

Ginklus buvo priverstas sudėti ir V.Švedas su Ž.Sakalausku, kurių pasitraukimo priežastimi tapo aušinimo radiatorius.

Po dviejų greičio ruožų

Dar pirmame greičio ruože avariją patyrė ir iš lenktynių pasitraukė Martyno Samsono ir Mindaugo Varžos duetas. Ekipažas išlėkė iš trasos, kliudė medį ir apgadino BMW M3X. Tęsti lenktynių ralio favoritai nebegalėjo.

Nebuvo kažkokios klaidos iš vairuotojo pusės ar stenogramos.

„Šiek tiek kabinome medelį. Su galine bakavina ant trejeto. Nežinau, ar dėl to, kad važiavome pirmi ir kelias buvo slidus. Mašina neaištraukė. Nebuvo kažkokios klaidos iš vairuotojo pusės ar stenogramos. Šiek tiek pritrūko, kokio metro. Išmušėme ratą ir varžybos mums pasibaigė. Ką darysi, toks ralis“, – sakė Mindaugas Varža.

Iš kovos pasitraukus Martynui Samsonui su Mindaugu Varža, geriausią laiką pirmame greičio ruože parodė broliai Vaidotas ir Žygimantas Žalos. Jie 14 km greičio ruože 4,6 sek. aplenkė Giedrių Notkų su Daliumi Strižanu. Trečias rezultatas priklausė Deivido Jociaus ir Donato Zvicevičiaus tandemui.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Pirmasis greičio ruožas
Tomo Markelevičiaus nuotr./Pirmasis greičio ruožas

Tačiau antrasis greičio ruožas vėl buvo pažymėtas netikėtumais. Problemų dėl padangos turėjo ir tempą prarado iki tol greičiausiai važiavę broliai Žalos. Antrame greičio ruože jie sugaišo net keturiomis minutėmis ilgiau nei greičiausias ekipažas. Tokia nesėkmė duetą nubloškė į priešpaskutinę vietą tarp visų dalyvių.

„Kabinome kelkraštį ir pramušėme ratą. Teko stoti ir jį keisti. Praradome nemažai laiko, nes pasirodo, kad ratus mes keičiame lėtai. Reikės treniruotis“, – neslėpdamas šypsenos kalbėjo V.Žala.

Po dviejų greičio ruožų į rikiuotės viršūnę pakilo Giedrius Notkus su Daliumi Strižanu. Antroje pozicijoje kol kas klasifikuojami latviai J.Vorobjovs ir A.Malnieks. Nuo lyderių jie atsilieka beveik 11 sek. treti – V.Švedas su Ž.Sakalausku, kurie po dviejų GR greičiausiam ekipažui nusileidžia 12,5 sek.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?