Prieš varžybas labai džiugino ir trasos greitis. Tiek dalyviai, tiek turbūt ir žiūrovai buvo išsiilgę greičio – jo Lietuvos „driftingo“ varžybose, dažniausiai vykstančiose aikštelėse, dažnai trūksta. Šįkart buvo žadama, kad „užsistatymas“ prieš pirmąjį posūkį vyks ties 120 km/val. Tai – jau šis tas! Tiesa, pamačius trasą realiai, teko kiek nusivilti – kas iš tų 120, jeigu iškart po to tenka sulėtėti iki 40 km/val. Tada – greitėjimas iki kokių 80 ir vėl sulėtėjimas iki 20. Įspūdinga? Tikrai ne ypač. Tačiau tokia konfigūracija – labai techniška bei reikalaujanti didelių vairuotojų sugebėjimų.
Tai puikiai pavaizdavo kvalifikacija – joje pirmas keturias vietas užėmė ne pirmus metus įvairiose „driftingo“ varžybose dalyvaujantys abu „Drifter.lt“ komandos nariai bei du „BMWFan“ atstovai: Darius Balys, Timas Simniška, Andrius Čibirka bei Andrius Miciūnas.
Tomo Petrovskio/Tomasfoto.lt nuotr./Darius Balys, BMW 5/„Drifter.lt“ |
Už jų rikiavosi galingiausią automobilį tądien („Nissan Silvia S13“, turintį virš 600 AG ir 700 Nm) vairavęs „JDMart“ narys Ramūnas Brūzga, „Andrių su BMW“ trijulės narys Andrius Šlajus, bei dar vienas „BMWFan“ atstovas Darius Kepežinskas su trečiosios klasės „Compact“ kėbulo BMW.
Kvalifikacija nebuvo sėkminga „D1Sport“ komandos atstovams – praėjusių metų Lietuvos „Drifto Karalius“ Evaldas Kovalenka liko aštuntas, o varžybų organizatorius Kastytis Alekna – tryliktas.
Kvalifikacijos „Top16“
Vieta | Vairuotojas | Automobilis | Komanda | Taškai |
1 | Darius Balys | BMW 5 | Drifter.lt | 90,3 |
2 | Andrius Čibirka | BMW 3 | BMWFan | 86,3 |
3 | Andrius Miciūnas | BMW 3 | BMWFan | 82 |
4 | Timas Simniška | Lexus SC | Drifter.lt | 81,6 |
5 | Ramūnas Brūzga | Nissan Silvia | JDMart | 81 |
6 | Andrius Šlajus | BMW 3 | BMWFan | 80 |
7 | Darius Kepežinskas | BMW 3 | BMWFan | 78,3 |
8 | Evaldas Kovalenka | Nissan Silvia | D1Sport | 78 |
9 | Elvijs Keris | Rover 45 | 77 | |
10 | Arūnas Atkočiūnas | BMW 5 | 76,3 | |
11 | Miks Golubovičs | BMW 3 | 73 | |
12 | Erwin Žuks | BMW 3 | 72,6 | |
13 | Kastytis Alekna | Nissan 200SX | D1Sport | 72,3 |
14 | Eduardas Zabarovskis | BMW 3 | 72,3 | |
15 | Povilas Lencevičius | BMW 3 | 70,6 | |
16 | Arnoldas Bernackas | BMW 3 | 70 |
Tomo Petrovskio/Tomasfoto.lt nuotr./Evaldas Kovalenka, „Nissan Silvia“/„D1Sport“ |
Poriniai „tsuiso“ važiavimai prasidėjo „Top16“ kovomis, kur didelės intrigos nebuvo praktiškai nė vienoje kovoje. Išskyrus vieną – R.Brūzgos prieš latvį Erviną Žuką. Vilniaus „D1Sport driftingo čempionato“ etape antras likęs latvis pirmame poriniame važiavime užspaudė priekyje važiavusį lietuvį – vienoje vietoje „Nissan“ vairuotojas net išsitiesino, tad po vieno važiavimo akivaizdus pranašumas buvo E.Žuko pusėje. Tačiau antrajame abu „drifteriai“ nusprendė pagudrauti – karštu būdu trasoje pasižymintis R.Brūzga, šįkart vydamasis latvį, turbūt galvojo: „Va dabar tai aš jį užspausiu!“ Bėda ta, kad BMW vairuojantis E.Žukas iškart po „užsistatymo“, pirmame posūkyje, smarkiai sulėtino savo slydimo greitį – toks veiksmas yra labai efektyvus norint įgyti pranašumą, nes besivejantis priešininkas neretai nespėja sureaguoti į tokį manevrą.
Tomo Petrovskio/Tomasfoto.lt nuotr./Ramūnas Brūzga ir Ervinas Žukas |
Tad nenuostabu, jog po tokio veiksmų skirtumo dalyvių laukė net du susilietimai šonais. Nors abu jie atrodė kraupiai, tačiau pavyko apsieiti be nuostolių, žinoma, jeigu apibraukytų išorės detalių neskirtume prie jų.
Teisėjai ilgai ginčijosi, ką daryti tokiu atveju – pirmame važiavime R.Brūzga akivaizdžiai pralaimėjo, tačiau antrajame latvis taip pat padarė grubią ir jų pastebėtą klaidą. Žiūrovams šaukiant „Kartojam, kartojam!“, jų noras po ilgų diskusijų buvo įvykdytas – rezultatus pranešinėjusiam teisėjui Mantui Kuzmarskiui pamojavus vėliava, abu dalyviai vėl stojo į pakartotinę kovą. Šįkart – paprastesnę. Teisėjų atžvilgiu – laimėtoju be ilgų diskusijų buvo pripažintas akivaizdžiai geriau tąkart važiavęs publikos numylėtiniu tapęs R.Brūzga.
Tomo Petrovskio/Tomasfoto.lt nuotr./„D1Sport driftingo čempionato“ 2 kova |
Kitose „Top16“ kovose vyko „išstumk iš kovos latvį“ varžybos – tautų draugystė čia egzistavo nebent dalyvių techniniame parke, nes, be E.Žuko, pirmose poriniuose važiavimuose ginklus sudėjo ir dar du latviai, tad „Top8“ buvo nudažytas tirštomis lietuviškomis spalvomis.
Geriausiųjų aštuntukas, kaip jau įprasta Lietuvoje, yra visiškai nenuspėjamas, pavyzdžiui, pirmame etape „Siemens“ arenos aikštelėje nugalėjęs E.Kovalenka turėjo pripažinti D.Balio pranašumą, o vienas pirmųjų Lietuvos „drifterių“ T.Simniška – R.Brūzgos.
Pusfinaliuose poras sudarė R.Brūzga ir D.Balys bei A.Miciūnas su A.Čibirka. Vienas „Nissan“ – prieš tris BMW.
„BMWFan“ narių pusfinalyje A.Čibirka neturėjo šansų pavyti A.Miciūno – vieną pirmųjų kartų šiemet į trasą išvažiavęs „išdaviką“ BMW (BMW E30, kurio viduje įmontuotas SR20DET variklis iš „Nissan“) vairuojantis dukart Lietuvos „Drifto Karalius“ gana nesunkiai įrodė pranašumą prieš mažiau patyrusį kolegą. Nors teisėjų diskusijų po šios kovos buvo nemažai – kad ir koks greitas bebūtų A.Miciūnas, A.Čibirka yra labai techniškas vairuotojas ir, važiuodamas priekyje, sugebėjo priversti savo priešininką padaryti keletą nežymių klaidų. Vis tik jos neatpirko labiau patyrusio „BMWFan“ nario įgyto pranašumo pirmojo važiavimo metu.
Andriaus Lauciaus nuotr./Andrius Čibirka, BMW 3/„BMWFan“ |
Tuo tarpu kitas pusfinalis buvo įspūdingas žiūrovams bei labai lengvas teisėjams. Įspūdingai važiavusių vairuotojų vertinimas jų atžvilgiu išsiskyrė – viename sulėtėjime R.Brūzga vietoj trečios pavaros įjungė pirmą – tai reiškė jo sulėtėjimą, išsitiesinimą ir praktiškai sustojimą. Arba kitaip – pralaimėjimą.
Kova dėl trečiosios vietos tapo dar vienu geru reginiu stebintiesiems – tiek stovėjusiems normaliose žiūrovų vietose, tiek mėgstantiems viską gauti nemokamai – buvo tokių veikėjų, kurie bandė stebėti varžybas ne žiūrovų zonose, per tarpus tarp reklaminių tentų. Idant galėtų pamatyti bent pravažiuojančio automobilio padangą. Arba gauti į galvą iš nuo tos padangos atplyšusios gumos.
„A.Čibirka“, – po dar vienos akivaizdžios R.Brūzgos klaidos toks „BMWFan“ gerbėjų dievinamas
Andriaus Lauciaus nuotr./Ramūnas Brūzga, „Nissan Silvia“/„JDMart“ |
verdiktas pasklido iš M.Kuzmarskio lūpų. Čia vėlgi viskas aišku – vienas važiuoja gerai, kitas taip pat labai gerai, tačiau padaro vieną grubią klaidą. Gaila, bet vertėtų nepamiršti, kad R.Brūzga savąjį „Nissan Silvia“ sukonstravo tik šį pavasarį, tad pripratimo prie automobilio jam dar trūksta.
Finalas tuo tarpu buvo toks, koks ir turi būti geriausiųjų „drifterių“ susirėmimas. Greitas, įspūdingas, aštrus, pavojingas bei nenuspėjamas. Jeigu kas po kovos būtų paklausęs žiūrovų, kas gi laimėjo, jie su atsakymais turbūt būtų pasidalinę per pusę: vieni būtų už D.Balį, kiti – už A.Miciūną.
Teisėjai – galbūt taip pat. Jie irgi ilgai diskutavo, kam gi atiduoti pergalę. Jų nuosprendis – negailestingas „Drifter.lt“ ir dar viena proga švęsti „BMWFan“. A.Miciūnas su pergale grįžta į trasą – dukart Lietuvos „Drifto Karalius“ sugrįžimą į „driftą“ pažymėjo stulbinančiu pasirodymu ir dar didesniu klaustuku po klausimo: tai kas gi šiemet taps „D1Sport driftingo čempionato“ sezono nugalėtoju?
Tomo Petrovskio/Tomasfoto.lt nuotr./Nugalėtojas - Andrius Miciūnas (kairėje) |
„D1Sport driftingo čempionato“ taškų lentelė po dviejų etapų
Vieta | Dalyvis | Automobilis | Komanda | 1 etapas | 2 etapas | Viso |
1 | Darius Balys | BMW 5 | Drifter.lt | 79 | 88 | 167 |
2 | Evaldas Kovalenka | Nissan Silvia | D1Sport | 100 | 48 | 148 |
3 | Andrius Šlajus | BMW 3 | BMWFan | 71 | 59 | 130 |
4 | Timas Simniška | Lexus SC | Drifter.lt | 65 | 65 | 130 |
5 | Ramūnas Brūzga | Nissan Silvia | JDMart | 53 | 71 | 124 |
6 | Andrius Čibirka | BMW 3 | BMWFan | 43 | 79 | 122 |
7 | Ervins Žuks | BMW 3 | 88 | 30 | 118 | |
8 | Andrius Miciūnas | BMW 3 | BMWFan | - | 100 | 100 |
9 | Kastytis Alekna | Nissan 200SX | D1Sport | 48 | 26 | 74 |
10 | Darius Kepežinskas | BMW 3 | BMWFan | 14 | 53 | 67 |