Pirmą kartą Druskininkuose analogiškos lenktynės buvo surengtos 2015 metais. Nors miesto centre įsikūrusi trasa nebuvo pati ilgiausia ar greičiausia sezone, tačiau ji turėjo ir tebeturi savito šarmo. 2015 metais prie starto linijos išsirikiavo 66 dalyviai. Panašiai tiek organizatoriai jų tikisi išvysti ir šiemet. Iki registracijos pabaigos likus 2 dienoms, jų skaičius jau perkopė 60.
Sezono kova klasėse
Šių metų greituminio slalomo čempionate sportininkai lenktyniauja penkiose automobilių klasėse („SGC 1“, „SGC 2“, „SGC 3“, „SGC 4“, „OC“), kuriose jų automobiliai yra skirstomi pagal darbinį variklių tūrį bei techninius patobulinimus. Dėl ryškaus automobilių skirtumo absoliuti sezono įskaita čia nėra vedama, nors neretai, etapuose įsteigiami specialūs prizai už vieną greičiausią ratą, geriausią laikų sumą ir pan. Kiekvieno etapo metu dėl sekundžių ar sekundžių dalių dalyviai kaunasi tik savo klasėse. Laiko rezultatas virsta taškais, kurių suma, čempionatui pasibaigus, ir išaiškina sezono čempionus bei prizininkus vienoje ar kitoje įskaitoje.
Klasėje „SGC 1“ po jau įvykusių etapų kol kas pirmauja Mindaugas Šimkevičius vairuojantis „Honda Civic“ (46 tšk.), tačiau nemažai teorinių šansų išplėšti čempiono vardą vis dar turi ir Gintaras Mikalauskas šiuo metu esantis antroje vietoje (39 tšk.). Ne mažiau realius šansus pasigerinti poziciją čempionate turi ir Ovidijus Latoža savo kraityje prieš VI etapą sukaupęs 32 taškus. Įdomu tai, jog klasės lyderis M.Šimkevičius, Druskininkuose klasės kovą laimėjo ir 2015 metais.
Šiemet įskaitoje „SGC 2“, klasifikuoti 29 sportininkai. Prieš etapą Druskininkuose visus kozirius rankose turi Igoris Aleksejevič pilotuojantis legendinę, visais ratais varomą „Ford Sierra“ (44 tšk). Gerokai nuo jo atsiliekantiems Tomui Kuzmarskui („Honda Civic“, 33 tšk.) bei Mindaugui Kanapickui („Renault Clio“, 18 tšk.) geresnes pozicijas čempionate gali padovanoti tik labai grubios lyderio klaidos likusiuose dvejuose etapuose. Tačiau varžovai puikiai žino, jog jų Igoris daro nedaug.
Šiek tiek daugiau nežinomųjų prieš VI etapą Druskininkuose yra klasėje „SGC 3“. Nenuostabu – ši klasė viena populiariausių Lietuvos „H2Auto“ greituminio slalomo čempionate, tad ir intrigų verdančių dėl sezono podiumo čia yra nemažai. Visus etapus pravažiavęs, kol kas pirmauja Andrius Sinkevičius („BMW 323“, 37 tšk.), bet paskutinių dviejų lenktynių metu stipriai įsibėgėjo Gytis Stalerūnas („BMW 325“, 29 tšk.). Iki čempionato lyderio Gyčiui trūksta nei daug, nei mažai: iki sezono finišo dar liko dvejos lenktynės, tad čia viskas dar yra įmanoma. Tą patį galima pasakyti ir apie Julių Parnavą. Su 22 taškais jis yra trečias ir turi visus teorinius šansus savąjį „BMW 323“ atginti į aukštesnę poziciją čempionate.
Galingiausių automobilių klasėje „SGC 4“, reikalai čempionate neblogai klostosi Justinui Kvaraciejui pilotuojančiam „Subaru Impreza“ (46 tšk.). Kad ir kaip trasose bespaustų akceleratorių kiek senesnės kartos „Imprezą“ pilotuojantis Audronis Gulbinas, tačiau sezono lyderis jau susikrovė gan saugų pranašumą, kurį tereikia palaikyti. Visiškai nesenai ralyje „Aplink Lietuvą“ Prezidentės taurę laimėjęs Audronis Gulbinas šiuo metu yra antras su 35 taškais. Trečią vietą klasėje užsiėmęs Lukas Pečeliūnas į sezono kraitį yra įsidėjęs 27 taškus ir, žiūrint iš teorinės pusės, šansus palypėti aukščiau čempionate taip pat turi realius.
Daugiau nei 60 sportininkų šiemet klasifikuota laisvoje automobilių įskaitoje „OC“ ir čia kova dėl sezono trejeto – labai agresyvi. Vėlgi visas varžovų pastangas po ratais traiško Justinas Kvaraciejus (46 tšk.), kuris tris čempionato etapus laimėjo ir tik viename buvo antras nusileidęs Tomui Buškevičiui. Tomas (lenktynininkas dalyvaujantis tik „OC“ įskaitoje) nuo Justino jau atsilieka 15 taškų. Nors lyderį jam pavyti jau labai sunku, tačiau jam ant kulnų lipa Audronis Gulbinas. Iki T.Buškevičiaus Audroniui trūksta vos 2 taškų.
Nėra nė menkiausios abejonės, jog išvardinti sportininkai Druskininkuose užduoto tempo tikrai nemažins. Visi jie jau yra užsiregistravę, tad laukia labai graži bei azartiška kova. Motyvuoja ir tai, jog absoliučiai geriausią laikų sumą parodžiusiam sportininkui atiteks papildomas trofėjus – Druskininkų miesto savivaldybės mero, automobilių sporto meistro Ričardo Malinausko taurė. 2015m. šią taurę meras asmeniškai įteikė Kęstučiui Bielevičiui vairavusiam „Subaru Impreza“.
Trasa
VI Lietuvos „H2Auto“ greituminio slalomo čempionato etapo varžybų valdymo centras įsikurs Gardino g.3 prie „Turizmo ir verslo informacijos centro“. Lenktynėms nuo 8 iki 18 val. bus uždaryta Gardino gatvės atkarpa nuo miesto autobusų stoties iki sankryžos su Veisiejų gatve. Čia bus ribojamas automobilių ir dalinai, pėsčiųjų judėjimas. Žiūrovų vienoje vietoje lauks iškart keli „karšti“ trasos taškai, kavinė, muzika bei varžybas stebėti padėsiantis lenktynių komentatorius.
Sportininkai Druskininkų trasą įveiks po 5 kartus. 3 kartus jie startuos į vieną pusę ir 2 į priešingą su nežymiu trasos įveikimo schemos pakitimu. Vidutiniškai Druskininkų ruožą sportininkai įveikia per 1 minutę ir 25 sekundes.
Varžybų eiga
Greituminio slalomo lenktynės Druskininkuose startuos rugsėjo 15 dieną, 10 valandą. Važiavimai bus vykdomi grupėmis. T. y. pirmi startuos ir penkis važiavimus be sustojimo įveiks į vieną grupę sujungti „SGC 1“/„SGC 2“ klasės sportininkai, po jų – antroji grupė „SGC 3“ ir varžybas užbaigs galingiausių automobilių grupė sudaryta iš „SGC 4“ bei „OC“ klasės automobilių.
Starto/finišo sistemoje bus galima rezultatus sekti realiu laiku, taip pat laukia ir kita staigmena. Organizatorių komanda „Marimotors racing“ pasirūpino tiesiogine vaizdo transliacija. Su nedidelėmis pertraukomis ji bus rodoma renginio informacinio partnerio 15min/Gazas portale nuo 10 valandos. Greituminis slalomas gyvai bus rodomas pirmą kartą per visą čempionato istoriją.
Renginys yra visiškai nemokamas, per dieną laukia keli šimtai unikalių startų. Laukiame visų Druskininkuose rugsėjo 15 dieną.