Le Mane trečiajame, jau paskutiniame šiemet, „FIA Karting Academy Trophy“ etape dalyvaus ir mūsų šalies atstovas Markas Šilkūnas. Šį jauną sportininką į varžybas išrinko ir jo startinį mokestį sumokėjo Lietuvos kartingo federacija.
Be to, pasaulio čempionate ketina varžytis ir Kajus Šikšnelis: 17-metis lenktynininkas yra tapęs „OK Junior“ klasės pasaulio čempionato bronziniu prizininku, o rugsėjį planuoja kovoti su pajėgiausiais planetos KZ2 klasės atstovais.
KZ2 klasė dažnai vadinama kartingo „Formule 1“: ši technika 100 km/val. greitį pasiekia per 3 sekundes, o didžiulis greitis ir neprilygstamas padangų sukibimas reikalauja aukščiausio lygio vairuotojų meistriškumo.
„KZ2 Masters“ – tai tokia pati technika, tik ją pilotuoja vyresni sportininkai. Lietuvoje „KZ2 Masters“ klasėje gali varžytis lenktynininkai, sulaukę 32 metų, o tarptautinėse varžybose ši amžiaus riba kiek didesnė – 35 metai. Tačiau ambicijų amžius tikrai neužgesina: „Kai tik sužinojome, kad pirmą kartą bus rengiamas „KZ2 Masters“ klasės pasaulio čempionatas, laukėme galimybės registruotis“, – beveik sutartinai sakė 2021 metų Lietuvos čempionas šioje klasėje Šarūnas Vaškelis ir pernai vos dviem taškais galutinėje įskaitoje nuo čempiono atsilikęs ir trečią vietą užėmęs Robertas Saveikis.
Abu sportininkai pateko tarp 54 planetos čempionato dalyvių. Pasak R. Saveikio, organizatoriai iš pradžių planavo skirti „KZ2 Masters“ klasei tik 36 vietas, tačiau didžiulis ažiotažas privertė padidinti kvotą: nors dabar dalyvių bus daugiau visas rezervacijos vietas sportininkai iš įvairių šalių užpildė per valandą.
43 metų „Lenktynių linijos“ komandos narys Robertas Saveikis prisipažino, kad Le Mano trasoje dar neteko varžytis. Tačiau kartingo bendruomenėje turintis daug pažįstamų, jis neslėpė, kad pasaulio čempionatas bus ypač greitas: „Ten yra dvi ilgos tiesiosios, kurias galima vadinti „motorinėmis“: KZ2 klasės technika yra ypač galinga, todėl šitose tiesiosiose varikliai galės parodyti visą savo galią. Tačiau nors trasa yra ypač greita, joje daug techniškai sudėtingų posūkių, tad Le Mane reikės parodyti visą savo meistriškumą“, – sako vienas iš būsimo čempionato dalyvių.
Jam pritaria ir Š. Vaškelis: „Mums visiems tai bus nauji iššūkiai. Varikliai turės galimybę dirbti maksimaliais sūkiais, labai svarbūs bus aerodinamikos sprendimai, reikės tinkamai pasirinkti oro slėgį padangose, kad jos kuo ilgiau užtikrintų maksimalų greitį. Gal Kuršėnuose, Šiaulių darbo rinkos mokymo centro kartodrome yra tiesioji, kuri kažkiek primena būsimą Le Mano trasos vieną tiesiąją, bet mes tikrai Lietuvos trasose važiuojame lėčiau. Ten per vieną savaitgalį reikės išmokti daug naujų dalykų, kurių nacionaliniame čempionate paprasčiausiai negalime net pabandyti“.
Šarūnas jau artimiausiu metu galės bent pamatyti, kaip lenktyniaujama Le Mane: toje trasoje „Rotax Max Challenge International Trophy“ lenktynėse ateinančią savaitę varžysis jo sūnus. O rugsėjo 1-4 dienomis vyksiantis pasaulio čempionatas bus ir patirties nestokojančių vyrų išmėginimas: nepažįstamoje trasoje po trumpų treniruočių lauks įskaitiniai atrankos važiavimai bei kvalifikacija. Į pagrindinį pasaulio čempionato finalą pateks 34 greičiausi „KZ2 Masters“ klasės lenktynininkai.
„Apie TOP 5 ar TOP 10 vietas net nedrąsu svajoti, – sako „Intrepid Baltic Team“ narys Š. Vaškelis. – Norisi pasirodyti kuo geriau, parodyti viską, ką sugebame. Juk tai pirmas pasaulio čempionatas, todėl gavę šansą dalyvauti tokio lygio varžybose, negalėjome šios galimybės praleisti“, – sako pernai šalies čempionatą laimėjęs lenktynininkas.
R. Saveikis pritaria kolegai: kalbėti apie garbės pakylą yra sudėtinga ir gal net nerealu. Kol kas galutinis pasaulio čempionato dalyvių sąrašas dar nėra paskelbtas, tačiau tarp dalyvių tikrai bus ir tokių, kurie savo jaunystės metais kovodavo dėl aukščiausių vietų solidžiausiose varžybose. Tarp konkurentų bus ir vienas R. Saveikio bičiulis iš Austrijos – jis irgi jau žino, kad pateko į pirmą pasaulio čempionatą.
„Manau, kad vieta finale tarp 34 geriausių lenktynininkų būtų išties geras rezultatas. Abu su Šarūnu esame realistai – stengsimės iš visų jėgų, tikėkimės, kad mūsų technika bus konkurencinga, o tokio rango varžybose viską lems mažytės detalės ir tūkstantosios sekundės dalys“, – sako R. Saveikis.