Primename, kad Vytautas su Žilvinu ralio čempionate važiuoja dešimtmetį perkopusiu automobiliu. Per tą laiką Lietuvos lenktynininkų technika labai smarkiai patobulėjo. Ko vertas vien R5 klasės suaktyvėjimas. „Rally Elektrėnai“ dalyvavo net 15 tokių automobilių, skaičiuojant ir svečius iš Lenkijos, Suomijos ir kitų šalių.
Todėl, apibendrindamas pasibaigusio Lietuvos ralio čempionato rezultatus, septynis kartus Lietuvos ralio čempionas Vytautas Švedas vis pajuokaudavo, kad plaukė irkline valtimi tarp greitaeigių katerių.
Ką galėtų reikšti tokia jo užuomina? Nuolat spiriamas prie sienos 15min/Gazas žurnalistų, Vytautas prasitaria: taip, ieškau kažko geresnio, greitesnio... Tačiau konkrečių pažadų Lietuvos ralio šviesulys dalina, siūlo palaukti kitų metų. Ir juokauja, kad seną automobilį bandys parduoti Giedriui Notkui, treniruočių metu smarkiai apgadinusiam savo „Mitsubishi“.
O šiais metais, tiksliau, šį savaitgalį, Vytautas su Žilvinu praleis Latvijoje, Europos ralio čempionate.
Greičiausių pilotų rikiuotė
Paskutinis, aštuntasis Europos ralio čempionato (ERC), o tuo pačiu šeštas bei septintas Latvijos ralio pirmenybių etapai – tai tik keletas argumentų, įrodančių, jog šios lenktynės Liepojoje jau nebe pirmus metus pelnytai laikomos prestižiškiausiomis Baltijos šalyse. 15 metų drauge važiuojantiems V.Švedui ir Ž.Sakalauskui tai bus simbolinė uoga ant šių metų ralio sezoną simbolizuojančio torto.
Dar daugiau apie išskirtinį „Liepojos ralio“ statusą pasako dalyvių sąrašas: viena ryškiausių latvių automobilių sporto asmenybių – Europos ralio kroso čempionas Reinis Nitišs, o taip pat pernykštis ERC2 įskaitos čempionas iš Rusijos Sergejus Remennikas bei šiųmetis Estijos čempionas N4 klasėje Allanas Popovas.
Trasoje taip pat pasirodys rugsėjį Lietuvoje viešėjęs ir „Rally Elektrėnai“ užtikrintai laimėjęs Nikolajus Gryazinas. Beje, šis pilotas nugalėjo neseniai vykusiame priešpaskutiniame ERC etape Lenkijoje, Mikolaikose, o pernai buvo greičiausias ir Liepojos ralyje, tąkart aplenkęs WRC pilotą – garsųjį suomį Kalle Rovanpera, pasaulio čempiono Harri Rovanperos sūnų.
Varžosi ir Latvijos čempionate
„Dalyvių sąrašas tikrai kokybiškas. Matome vienus greičiausių pasaulio pilotų. Tad laukia solidus ir labai įdomus ralis, kurį tradiciškai transliuos ir „Eurosport“. Gavome specialų kvietimą, todėl negalėjome atsisakyti progos dar kartą susitikti su pripažintais kolegomis trasoje. Iškart registravomės į Europos čempionatą, nes tik taip gali ten patekti.
Tačiau didžiausia mūsų koncentracija sutelkta į brolių latvių pirmenybes. Nepaisant to, kad praleidome kelis etapus, sutapusius su Lietuvoje vykusiomis varžybomis, vis dar turime šansų lipti ant nugalėtojų pakylos galutinėje Latvijos ralio čempionato įskaitoje“, – pasakojo V. Švedas.
Dalis pirmojo ryškumo žvaigždžių Liepojoje varžysis R5 klasės automobiliais, o kiti taps tiesioginiais V.Švedo konkurentais trasoje pilotuodami tos pačios N4 kategorijos techniką, kaip ir kauniečių gana senas, bet patikimas „Mitsubishi Lancer Evolution IX“.
Visi dalyviai čia grupuojami į 3 skirtingas kategorijas: ERC, kur dominuoja naujausi šių dienų R5 kategorijos bolidai, ERC2 – senesni ir kiek silpnesni, bet tarptautinius N4 standartus atitinkantys automobiliai bei ERC3 – viena ašimi varoma R2 klasės technika.
Prioritetas – patikima technika
„Pastaruoju metu daug investavome į automobilio patikimumą, kad būtume konkurencingi. Nors technika jau nebe pirmos jaunystės, tačiau pastangos atsipirko – vienintelį kartą nefinišavome dėl pavarų dėžės gedimo „Žemaitijos ralyje“ Kelmėje. Taip pat pavyko išvengti klaidų – nebuvome nė karto nuvažiavę nuo kelio.
Šį sezoną skyrėme treniruotėms, fizinei formai palaikyti, todėl vengėme perdėtos rizikos, bet vis tiek pavyko laimėti savo LARČ2 klasėje, o daug kartų buvome visai prie pat ir net retsykiais lenkėme kolegas su galingesne technika. Tad esame labai pozityviai nusiteikę ir pasirengę sezoną Liepojoje pabaigti pakilios nuotaikos“, – kalbėjo daugkartinis Lietuvos čempionas.
V. Švedo komandos mechanikai dar prieš Druskininkų „Rally Classic“ startą atliko nuodugnią visų automobilio agregatų „reviziją“. Perrinkta ir atnaujinta daug svarbių mazgų – nuo pavarų dėžės, reduktoriaus, motoro iki kitų smulkesnių komponentų. Ruošiantis Liepojos raliui, pakeista ir turbina. Taigi nežinomųjų čia daugiau nebeturėtų likti.
Daugiau kaip 200 km greičio
Trečiadienį dalis komandos išvyko į Estiją sureguliuoti variklį, jo veikimą priderinant sportiniams degalams, kurių naudojimą griežtai reglamentuoja ERC taisyklės. Iškart po to „Juta Racing“ ekipos sportinis automobilis bus atgabentas į Liepoją, kur penktadienį laukia techninė patikra.
Dar 2013 metais V. Švedas yra laimėjęs Liepojos ralį ERC2 įskaitoje, kuri anuomet vadindavosi „ERC Production Cup“. Tąkart lenktyniaudamas Liepojos apylinkėse jis pranoko vieną ryškiausių šių dienų ralio pilotų – rusą Aleksejų Lukjaniuką. Šis lenktynininkas jau užsitikrino 2018-ųjų Europos čempiono titulą, todėl šįkart Liepojoje nestartuos.
Ketvirtadienį dalyvių laukia administracinės procedūros ir susipažinimas su trasa, penktadienį – techninė komisija, kvalifikacinis 3 km greičio ruožas ir iškilmingas starto podiumas. Per dvi savaitgalio dienas lenktynininkai įveiks 12 greičio ruožų, kurie drieksis apie 205 kilometrus.