2023 metais jie 1176 kilometrų atstumą įveikė per 20 val. 28 min. 22 sek. Šiemet buvo mestos dvigubai didesnės pajėgos šio rekordo pagerinimui: vyrai pasiskirstė į du ekipažus ir šiai užduočiai pasitelkė naujuosius „KIA EV9“ elektromobilius. Vienas ekipažas, kuriame važiavo tinklaraščio „100procentuelektrinis.lt“ autorius D. Jakas bei žurnalistas iš Estijos Indrek Jakobson, pasuko prieš laikrodžio rodyklę, o kitas, kuriame važiavo V. Milius ir Martynas Giržadas, Lietuvą įveikė važiuodami pagal laikrodžio rodyklę.
Šį kartą abu ekipažai pagerino ankstesnį rekordą: estiškasis ekipažas maršrutą įveikė per 16 valandų ir 41 minutę, o V. Miliaus vairuojamas EV9 visą maršrutą įveikę per 15 val. ir 45 minutes.
Elektromobiliai tampa vis draugiškesni
„Daugelį žmonių glumina nerimas dėl elektromobilių įkrovimo, ar pavyks prisijungti, ar pavyks suprasti, kaip veikia viena ar kita programėlė. Galų gale ar pavyks nuvažiuoti. Viso to tikrai mažėja dėl kelių priežasčių. Automobiliai dabar nuvažiuoja vis toliau. Aišku, jeigu to reikia. Dabar nebeliko nerimo, kuris kildavo anksčiau, kai viena įkrova galėdavai nuvažiuoti mažiau nei 200 kilometrų. Modernių elektromobilių nuvažiuojami 400 km Lietuvos geografijoje yra tikrai pakankami. Pritrūksta nebent tokiose kelionėse kaip ši, bet ir tai nėra jokia problema“, – pasakojo „AutoBild Lietuva“ redaktorius V. Milius.
Kita priežastis, palengvinanti elektromobilių naudojimą, kaip pasakojo V. Milius, yra įkrovimo infrastruktūros plėtra bei didelis skaičius greito krovimo stotelių: „Mums pasisekė, kad ten, kur reikėdavo įkrauti, būdavo kažkokia infrastruktūra, tad krovimo metu galima būdavo, pavyzdžiui, pavalgyti ir taip nė kiek nešvaistyti laiko. Žinoma, sustoti krauti vidury laukų menkas džiaugsmas, bet tokių sustojimų daryti mums neteko.“
Nustebino automobilio efektyvumas ir patogumas
Rekordą pagerinęs keliautojas pasakoja, kad jį nustebino, jog tokio didžiulio, daug sveriančio automobilio sąnaudos, važiuojant pagal kelių eismo taisykles užmiestyje, siekė tik apie 20–21 kWh/100 km.
„Vizualiai neatrodo, kad plytos formos automobilis turėtų būti efektyvus, nes būtent aerodinaminis efektyvumas juk yra vienas svarbiausių elektromobilių gamintojų tikslas. O čia, atrodo, niekas net nesistengė, bet puikiai gavosi. Pagal jausmą, atrodo, turėtų naudoti 30 kWh, o vartoja vos 20“, – efektyvumu stebėjosi automobilių žinovas ir sakė, kad „KIA EV9“ yra puikiai tinkamas tokio tipo kelionėms: tylus, patogus, erdvus.
Sėdynės šiame modelyje išsilanksto taip, kad galima miegoti. Tiesa, šį kartą rekordą siekiantiems neteko to išbandyti, nes net patys nustebo, kad rekordą pasiekti pavyko vos per penkiolika valandų.
Beje, dar vienas kriterijus, žymiai prisidėjęs prie tokio žymaus rekordo pagerinimo, tai automobilio greito krovimo galimybės.
„Jeigu maršrute yra greito krovimo stotelių, tai, aišku, dar ne taip greitai pasipildo kaip benzinas, bet jau netoli to. „KIA EV9“ galima rankiniu būdu paspausti ir inicijuoti baterijos paruošimą krovimui. Tai reiškia, kad vos pajungus krovimo laidą, automobilis iš karto gali priimti maksimalią krovimo galią. Nustebino, kad esant virš 80 procentų baterijos įkrovos, krovimo greitis beveik nesulėtėja ir vis dar lieka virš 100 kW.“
V. Milius sako, kad elektromobilių bei infrastruktūros progresas kasmet siekiant to paties tikslo labai gerai matosi ir yra itin pastebimas. Keliautojas sako, kad modernus elektromobilis dabar yra visiškai tinkamas ne tik kasdieniams reikalams mieste, bet ir pilnavertiškam keliavimui po šalį ar svetur.