Dvylikametis Rytis Gurklys yra puikiai žinomas tiems, kurie domisi autokroso ir ralio kroso varžyboms. Būtent jose šis vaikinas anksčiau lenktyniaudavo „Junior 1000“ klasėje ir vairavo vieno litro varikliu aprūpintą „Toyota Yaris“.
Tačiau po kelių pergalingų sezonų komanda nusprendė, kad šis jaunasis lenktynininkas jau turi pakankamai patirties, tad išmušė valanda persėsti į kitą, kur kas galingesnį automobilį. Netrukus Lietuvos autosporto padangę pasiekė žinia – į mūsų šalį gabenamas „Škoda Fabia“ automobilis, kuris buvo pagamintas kaip R5, bet po perdarymų ir pritaikymo ralio krosui atitiks S1600 kategoriją, kurioje lenktyniaus būtent Rytis Gurklys.
Praėjusį savaitgalį Bikerniekų trasoje įvykusios lenktynės buvo Ryčio Gurklio debiutas prie šio automobilio vairo. Iki šiol dvylikametis turėjo tik vienos dienos treniruotę Kuršėnų autodrome bei keletą važiavimų Bikerniekuose, kur vairavo Kasparo Navicko „Škoda“. Taigi, šios varžybos jau su savo automobiliu Ryčiui Gurkliui buvo pirmos. Tiesa, visą žiemą jaunuolis praleido ant ledo treniruodamasis su „Honda“ automobiliu, kuris buvo kur kas greitesnis nei anksčiau turėtas „Toyota“.
Pirmąją varžybų dieną Bikerniekuose buvo vykdomi Latvijos ralio kroso čempionato etapo važiavimai. Juose Ryčiui Gurkliui pavyko iškovoti antrąją vietą, tačiau teisėjai jo rezultatą anuliavo dėl lenkimo per geltoną vėliavą. Nors komanda į tokį teisėjų sprendimą apeliavo teigdama, kad lenkimas buvo įvykęs dar starto-finišo tiesiojoje ir tik pabaigtas per geltoną vėliavą, tačiau teisėjai nuomonės nepakeitė ir lietuvio iškovotą poziciją nubraukė.
Tačiau jau tuomet varžovai pamatė, kad dvylikametis lietuvis nėra tas, kuris leisis stumdomas trasoje ir jį seniems bei patyrusiems ralio kroso vilkams teks priimti kaip lygiavertį oponentą. Savo sugebėjimus Rytis Gurklys įrodė kitą dieną, kai vyko Lietuvos ir NEZ čempionatų etapai. Nors diena nebuvo lengva, o darbo turėjo ir mechanikai, tačiau lietuvis sugebėjo savo debiutą vainikuoti žengdamas ant podiumo.
„Pirmame važiavime nepasisekė. Lenkiau varžovą ir jam nusisuko granata. Jis trenkėsi man tiesiai į ratą ir jį išlaužė. Antrame važiavime po starto mane varžovas apsuko ir kokių 80 km/val. greičiu trenkiausi į trasos pakraštyje esančius padangų atitvarus. Automobilis buvo apgadintas, bet tik kosmetiškai. Vėliau trečiame važiavime jau viskas klojosi geriau, finišavau antras. Pusfinalyje startavau iš trečios eilės. Prieš mane buvę varžovai pirmame posūkyje susispaudė į posūkio vidų ir susidūrė, o aš juos per išorę apvažiavau, nors šiek tiek kliuvo ir man. Finišavau antras ir finale startavau jau iš antros eilės.
Finale pavyko išvengti incidentų ir sėkmingai finišavau antras, nors teko gintis nuo varžovų. Tačiau po finišo atėjo latvis skųstis, kad neva aš nustūmiau estą. Jei mane būtų už tai diskvalifikavę, tas latvis būtų buvęs antras, o dabar antrą vietą iškovojau aš ir jis liko trečias. Jam buvo sunku susitaikyti su tuo, kad aš buvau už jį greitesnis.
Ir šiaip pirmąją dieną į mane varžovai taip kreivai žiūrėjo, bet antrąją dieną vienas kitas atėjo pakalbėti, pagirti, kad ir aš gerai važiuoju, ir automobilis gerai paruoštas“, – sakė Rytis Gurklys, kuris buvo pats jauniausias dalyvis visoje klasės rikiuotėje.
Rytis Gurklys pasakoja, kad šiais metais pagrindinis jo tikslas – sudalyvauti visuose Lietuvos ir NEZ ralio kroso čempionatų etapuose. Be to, komanda svarsto ir apie lenktynes Lenkijoje bei Čekijoje.