Sausio 1-ąją Argentinos sostinėje Buenos Airėse startuosiančio ralio dalyviai turės įveikti 9 500 km ilgio trasą (iš jų 5 000 km – greičio ruožai), kaip ir praėjusiais metais besidriekiančią per Argentinos ir Čilės teritorijas. Lenktynių finišas planuojamas sausio 16-ąją Buenos Airėse.
Paskelbtame oficialiame lenktynių dalyvių sąraše – iš viso 430 ekipų ir lenktynininkų. Dykumų maratonui pasiruošę 183 motociklininkai, 33 sportininkai, važiuojantys keturračiais (kvadraciklais), 146 lengvųjų automobilių ir 68 sunkvežimių ekipažai. Šiais metais itin didelis atstovaujamų valstybių skaičius – net 50.
Pirmą kartą Dakaro lenktynių istorijoje gausiausiai atstovaujama ne organizatorių šaliai Prancūzijai (69 ekipažai), o trasos šeimininkei Argentinai (85 ekipažai). Kaip ir visuomet, aktyviai dalyvauja olandai (43 ekipažai), ispanai (34 ekipažai). Net 21 ekipažas atstovauja Italijai, 10 – Kinijai, 8 – Australijai, 9 – Lenkijai. Tarp dalyvių – ir Kongo Respublikos, Namibijos, Taivano, Indonezijos, Maroko, Angolos, Izraelio, Turkijos, Gvatemalos, Kataro atstovai. Deja, šiais metais trasoje vėl neišvysime nei lietuvių, nei kaimynų latvių ekipažų.
Lengvųjų automobilių kategorijoje pagrindiniais varžovais laikomi trečios kartos „Touareg“ visureigiais važiuojanti gamyklinė „Volkswagen“ ekipa su C.Saintzu, N.al Attiyah, M.Milleriu, G.de Villiersu, gamyklinė BMW ekipa su S.Peterhanseliu, G.Chicheritu, O.Terranova bei Robby Gordonas su specialia „Hummer“ versija. Daugkartiniai ralio nugalėtojai „Mitsubishi“ dėl finansinių sunkumų gamyklinės komandos į lenktynes šiais metais neatsiuntė. Pavieniai lenktynininkai labiausiai pasitiki „Toyota“ visureigių pravažumu ir patikimumu – jų šiais metais dalyvaus 46. Dar 37 ekipos pasirinko specialiai dykumų lenktynėms sukonstruotus bagius. 15 ekipų važiuos „Mitsubishi“ automobiliais, 14 – „Nissan“. Trasoje pasirodys ir 3 kiniški visureigiai „Cherry“, po vieną automobilį „Jeep“, „Mercedes“, „Ford“ bei „Chevrolet“.
Sunkvežimių kategorijoje lyderiai irgi išlieka tie patys. Daugkartinio nugalėtojo Vladimiro Čagino vadovaujama „Kamaz“ komanda šiais metais į lenktynes siunčia net 6 ekipažus. Prie vieno iš „Kamaz‘ų“ vairo sės ir Artūras Ardavičius – lietuvių kilmės lenktynininkas, paskutiniais metais dažniausiai atstovaujantis Kazachstano ekipas. Lenktynių trasoje vėl išvysime A. Loprais‘ą su „Tatra“, G. De Rooy (šį kartą važiuojantį „Iveco“ sunkvežimiu, W. Van Ginkel‘io vadovaujamą „Ginaf“ komandą. Iš viso lenktynėms parengta 18 „MAN“, 11 „Mercedes“, 9 „Ginaf“, 7 „DAF“ sunkvežimiai. Kaip ir kasmet, dalyvaus ir pora japonų ekipažų, važiuojančių „Hino“ automobiliais.
Motociklų kategorijoje nuo šių metų galioja taisyklė, kad profesionalūs lenktynininkai gali važiuoti tik motociklais, kurių variklio darbinis tūris ne didesnis kaip 450 kubinių centimetrų (mėgėjams dar leidžiama važiuoti ir su galingesniais motociklais). Prie lenktynių starto linijos Buenos Airėse vėl stos visas dykumų motokroso pasaulio žvaigždynas: C.Despres, M.Coma, F.Lopezas-Contardo, D.Casteau, D.Fretigne, H.Rodriguesas, P.Ullevalseteris. Daugiausia lenktynininkų – 62 – pasirinko KTM motociklus, 43 – „Yamaha“, 33 – „Honda“. Patikimais mažesnio darbinio tūrio varikliais garsėjanti italų „Aprilia“ į lenktynes siunčia net 13 sportininkų. Keturračių kategorijoje populiariausi „Yamaha“ motociklai, jais važiuos 15 sportininkų. Nugalėtojo titulą ir šiais metais pasirengęs apginti argentinietis Marcosas Patronelli.
Kasdienius reportažus iš dykumų ralio „Dakaras 2011“ trasos Lietuvoje nuo sausio 1-osios bus galima žiūrėti per Baltijos TV. Pasak lenktynių organizatorių, į 190 šalių transliuojami lenktynių vaizdai turėtų pasiekti 4 milijardus žiūrovų pasaulyje.