„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Edvinas Preckailo: „Įrodėme, kad lenktynėse viską galime padaryti patys“

Prieš 11 metų įkurtas ASK „Žaibelis“ vienija autosporto entuziastus, o daugeliui tapo pirmąja rimta stotele ir tramplinu į aukštesnį lygį. Šiandien klubas sau kelia didesnius tikslus ir ketina užlipti ant „Eneos 1000 km lenktynių“ nugalėtojų pakylos. Apie klubo atsiradimą, augimą ir šiandienos tikslus pasakoja jo direktorius Edvinas Preckailo.
„Siųskpigiau.lt – Žaibelis 10“ komanda
„Siųskpigiau.lt – Žaibelis 10“ komanda / Komandos nuotr.

– Edvinai, esate mechanikas, komandos „Siuskpigiau.lt-Žaibelis“ vadovas, kaip jūsų gyvenime atsirado automobilių sportas?

– Man automobilių sportas ir mechanika patiko nuo vaikystės. Dar 5-toje klasėje tėvas nuvedė į kartingų klubą Jonavoje, bet, deja, tuo metu nebuvo laisvų kartingų, o aš galėdavau tik pasižiūrėti, kaip treniruojasi kiti. Taip palaipsniui praėjo noras lenktyniauti. Tačiau automobiliai liko su manimi. Baigiau autošaltkalvio specialybę ir pradėjau remontuoti automobilius. Kol 1995 m. su Žiguliu ralio lenktynėms besitreniruodami jaunuoliai jį sudaužė ir kreipėsi į mane, kad suremontuočiau. Aš jiems sutikau padėti. Taip viskas ir prasidėjo. Iš pradžių sutaisėme Žiguliuką, tada jį pradėjome tobulinti, važinėti po varžybas. Bėgant laikui, susipažinau su kitais lenktynininkais, padėdavau ir jiems. 

2000 m. į mane kreipėsi, kad sutaisyčiau Honda Integra. Ji buvo pirkta daužyta, ją sutvarkėme, pradėjome važiuoti žiede ir dar vis važiuojame. Beje, su šia Honda ir šiemet jau 7 kartą dalyvausime „Eneos 1000 km“ lenktynėse. 

Taip palaipsniui vis labiau įsitraukiau į autosportą, kol 2004 m. nusprendžiau įkurti ASK „Žaibelis“. 

– Kodėl komandą pavadinote „Žaibeliu“?

Pradėjome keliese, o dabar turime 15 narių ir skaičiuojame jau 11 sezoną

– Na, prie šio pavadinimo daugiausiai prisidėjo mano žmona. Kaip minėjau, pirmoji mašina buvo Žiguliukas, kuriuos vadindavome „žaibais“. Tai žmona man ir pasiūlė klubą pavadinti „Žaibeliu“. Taip ir pavadinome. Pradėjome keliese, o dabar turime 15 narių ir skaičiuojame jau 11 sezoną. 

– Visgi, praėjusiais metais komandą pervadinote į „Siuskpigiau.lt-Žaibelis“. Žinau, kad su šiuo rėmėjo atsiradimu turite labai įdomią istoriją. Gal galite ją papasakoti?

– Taip, „Siuskpigiau.lt“ mus remti pradėjo tikrai neįprastai. Viskas prasidėjo 2013 m. rudenį prieš Lietuvos žiedo pirmenybių čempionato varžybas, kai dieną prieš mums sulūžo sankabos diskas. Deja, jų Lietuvoje pirkti nėra, atsarginio neturėjome, todėl reikėjo siųsti iš Anglijos. Pažinojau „Siuskpigiau.lt“ vadovą Mindaugą Šilkūną, nes jo sūnus važinėja kartingais. Mindaugo kompanija kaip tik teikia greitų siuntų paslaugas ir tiesiai į lenktynes mums pristatė naują diską, kurį spėjome uždėti ir galėjome startuoti. Taip ir prasidėjo mūsų artimesnis bendravimas. Šiandien jie jau yra mūsų pagrindiniai rėmėjai.

– Tačiau jūsų klubo atstovai važiuoja ne tik žiedinėse lenktynėse. Minėjote, kad viskas prasidėjo nuo ralio.

– Taip, pradėjome lenktyniauti ralyje su Žiguliu. Vėliau atsirado žiedas, krosas, slalomas. Kai įkūriau klubą, jo pagrindinė veikla buvo „drag’as“. Mantas Gasiūnas, kuris su mumis yra kartu ir šiandien, buvo vienas pirmųjų klubo narių. Jis, kaip ir daugelis čia atsiradusiųjų, sukūlė mašiną, o aš ją remontavau, paruošėme „drag’ui“ ir pradėjome dalyvauti Lietuvos „drag’o“ čempionate. Nuo 2007 m. iki šiandienos organizuojame visus Lietuvos „drag’o“ čempionato etapus, nes vieninteliai turime laiko matavimams reikalingą įrangą.  

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka

– Kuriai iš visų šių autosporto rūšių jaučiate didžiausią prieraišumą?

– Man visada labiausiai patiko žiedinės lenktynės. Galbūt dėl vaikystėje patikusių kartingų. Žiedas man asocijuojasi su gražiu, estetišku sportu, kuriam pasiruoši namuose, sutvarkai automobilį ir atvyksti lenktyniauti. Čia ir automobiliai mažiau apdaužomi ir purvo mažiau nei, pavyzdžiui, ralyje ar krose. 

– O ar jūs pats lenktyniaujate?

Labai daug ką pagaminu pats, pavyzdžiui, stabdžių reguliatorių, kuri kiti perka, o aš padarau pats. Taip labai daug sutaupome

– Aš esu komandos buhalteris, mechanikas, vadybininkas – viskas viename, tačiau lenktynėse nevažiuoju. Per treniruotes testuoju automobilius, turiu pasidaręs tris bagius, su kuriais pabandau palenktyniauti su sportininkais, kad pažiūrėčiau, kokiame aš lygyje. Tačiau profesionaliai nevažiuoju. Manau, kad kiekvienas turi būti savo vietoje, savo srityje. Man patinka dirbti su automobiliais, padaryti juos greitesniais, saugesniais, tobulinti. Čia aš realizuoju save. Sunkiu darbu įrodau, kad mūsų senutėlė „Honda“ gali varžytis ir kovoti dėl prizinių vietų su daug naujesniais ir brangesniais automobiliais. Žinoma, viskam reikia pinigų, tačiau mes verčiamės su tuo, ką turime. Labai daug ką pagaminu pats, pavyzdžiui, stabdžių reguliatorių, kuri kiti perka, o aš padarau pats. Taip labai daug sutaupome. 

– Komanda skaičiuoja 11 sezoną. Kokie jai keliami tikslai šiemet?

– Sezone mums svarbiausios yra „Eneos 1000 km lenktynės“, kuriose šiemet dalyvausime 7 kartą su tuo pačiu automobiliu „Honda Integra“. Jis yra mūsų daugelio metų įdirbis. Mes jį puikiai pažįstame ir iš jo spaudžiame maksimumą. Taigi, šiemet tikimės užlipti ant nugalėtojų pakylos, nors ir anksčiau būdavome labai arti jos. Tačiau dabar, jei nenutiks netikėta avarija ar techninis gedimas, manome, kad kovosime dėl aukščiausių vietų.

Taip pat labai norėčiau su Jonavos miesto savivaldybės pagalba įrengti auto-moto sporto kompleksą, kur galės treniruotis ir sportuoti šio sporto entuziastai. Po „Eneos 1000 km“ mano visos mintys ir jėgos bus nukreiptos ten. 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų