Dar neturėdamas vairuotojo pažymėjimo, E.Rudaitis kelerius metus važiavo Lietuvos automobilių ralio čempionate, o 2012 m. persėdo į „Ford Fiesta R2“. Kelmėje gyvenantis sportininkas atsiimti apdovanojimo į Vilnių jau galėjo atvykti pats – sausio mėnesį jis sėkmingai išlaikė vairavimo egzaminą.
Su E.Rudaičiu trumpai pasikalbėjome apie ralį, jo pasiekimus sporte ir ateities planus.
– Kodėl ralis?
– Nuo šešių metų mašinos traukė. Kelmiškis lenktynininkas Tomas Savickis paskatino pabandyti ralį, pradžioj važiavau nuliukais. Pradėjau važiuoti žiguliuku, nes labai patiko Dovilas Čiutelė. Kelis sezonus žiguliu važiavau, bet supratus, kad su juo neišeis greitėti ir protingiems žmonėms patarus, nusipirkom „Ford Fiesta“.
Nuliais pradėjau važiuoti tais metais, kai Joana Survilaitė dalyvauti LARČ pradėjo (t.y., 2009). Pats LARČ A lygoj pradėjau važiuoti po metų.
Manau, geriau pradėti nuo sunkesnio – „Žiguli“. Persikvalifikavimas nuo galu varomo žigulio iki priekiu varomos „Ford Fiesta“ nebuvo lengvas – kai man pradėjo siūlyti fiestą, nebuvo jokio noro ja važiuoti, bet pabandžius patiko. Tik su priekiu varomu automobiliu tas darbas su kaire koja kitoks, bet išmokau.
Jeigu rinkčiausi keturiais ratais varomą automobilį, tai būtų „Fiesta S2000“
– „Ford Fiesta R2“ pretendavo ir į geriausio lenktyninio automobilio Lietuvoje titulą. Tu ja lenktyniauji – ar manai, kad „Ford Fiesta R2“ būtų buvusi labiau verta šio titulo nei jį laimėjęs „Mitsubishi Lancer Evo“?
– Lietuvoj ralyje vien tik „Evo“ tevažiuoja, reikia šį automobilį pripažinti. „Fiesta“ tik viena ir tevažiavo, būtų per drąsu tikėtis, kad ji laimės tokį titulą.
– Girdėjom gandus, kad LARČ tavęs šiemet nematysime... ar mąstai apie rimtesnius ralius? Tavo automobilis atitinka visus pasaulinius standartus, galėtum startuoti bet kuriame tarptautiniame ralyje...
– Dar neaišku, galvojam. Nors žiemos ralyje Lietuvoje ir nevažiavom, buvom nusprendę lenktyniauti tik latviškame čempionate, dabar ir vėl svarstom, kad gal abu – ir Lietuvos, ir Latvijos čempionatus galėtume „suvažiuoti“.
Gerai man kol kas ir čia važiuoti. Apie pasaulį dar negalvoju. Latviukai daug fiestų turi, todėl dalyvauju Latvijos čempionate, įdomu pasilyginti su jais. Jei ir važiuočiau tolimesniuose raliuose, tai ne su „Ford Fiesta“, ji mažiau galinga nei „Citroen“ ar „Peugeot“, neprisivyčiau jų.
– Ar norėtum sėsti prie keturiais ratais varomo automobilio vairo? Jei taip, kokio?
– Su keturiais varomais ralio trasoj nesu važiavęs, tik slalomuose. Nei vienas ralio profesionalas nesiūlė iškarto šokti į keturiais ratais varomą mašiną. Jei reiktų rinktis tokį automobilį, rinkčiausi „Ford Fiesta S2000“. Apvalūs, gražūs, nedideli automobiliai, šalią kurių mitsai atrodo kaip karvės.
– Teko girdėti, kad prie lenktyninio automobilio vairo sėdi tik varžybose. Ar manai, kad treniruotės tau nereikalingos?
– Kol neturėjau vairuotojo pažymėjimo, treniruotis buvo sudėtinga. Dabar, kai šturmanas (Edvinas Pagirskas – Turbas) gali – pasitreniruojam.
– Kokie Jūsų santykiai su šturmanu? Amžiaus skirtumas tarp jūsų nemažas...
– Nėra lengva su juo bendrauti, su jaunu gal būtų paprasčiau. Mūsų santykiai su juo nėra nei kaip su tėvu, nei kaip su draugu, greičiau kaip su mokytoju.
– Esi kelis kartus automobiliu apvirtęs...
– Tiksliau, buvo du „stogai“. Pirmą kartą kai apsiverčiau, net nesupratau kas įvyko. Antrą kartą beveik tokiam pat posūkyje vertėmės. Pasirodė, kad amortizatoriai neteisingai buvo sureguliuoti. Pasitaisėm ir dabar jau viskas gerai.