Viso dalyvių nėra daug – nors buvo tikėtasi Kačerginėje pamatyti apie trisdešimt varžyboms paruoštų automobilių, dabar jų nėra nei 20. Beveik visi jie dalyvavo ir šeštadienio treniruotėse, kurios čia – būtinos kaip niekur kitur.
Andriaus Lauciaus nuotr./Gatis Lapans, „Lak-y Racing Team“ |
Apie šio savaitgalio „driftingo“ varžybų trasos konfigūraciją jau rašėme anksčiau. Nors kol kas didesnių incidentų pavyko išvengti, bent kartą į žoles nulėkė ar apsisuko visi dalyviai. Vieni apsieina tik su purvo kalnais ant automobilio detalių, kitiems pastoviai krenta ant keletos „smaugliukų“ prikabinti buferiai. Dar kiti nekreipia dėmesio į mašinos išvaizdą ir važiuoja be jų. „Ko nėra, tas negenda“ – šitą posakį beveik visose „driftingo“ varžybose galima perfrazuoti į „ko nėra, tas nenukrenta“.
Lietuvių šioje trasoje susirinko negausiai: šeštadienio treniruotėms einant į pabaigą, pasirodė „D1Sport“ delegacija iš Vilniaus su Evaldu Kovalenka ir Kastyčiu Alekna priešakyje, o jau nuo ryto trasos asfaltą pažaboti bandė „Drifter.lt“ atstovas Darius Balys, „JDMart“ narys Ramūnas Brūzga bei du „BMWFan'ai“: Andrius Miciūnas ir Andrius Šlajus.
Mūsiškiams, bent jau treniruotėse, sekasi neblogai: D.Balys atrodo tarsi čia važiuojantis bent dešimtą kartą, R.Brūzga pagaliau turi progą paganyti visus 600 AG, tūnančius po jo „Nissan Silvia S13“ variklio gaubtu, o A.Miciūnas demonstruoja kone įspūdingiausius važiavimus žiūrovams. Tiesa, teisėjai jam turėjo pastabų dėl slydimo trajektorijos, tačiau šis dalykas kliuvo visiems: anot vertintojų, vienintelis šeštadienį idealiai pravažiavęs visą trasą buvo latvis Kristaps Blušs, prieš savaitę nugalėjęs prestižinėse „FXOpen“ varžybose Baltarusijoje, Minske.
Andriaus Lauciaus nuotr./Kristaps Blušs/„FXOpen“ |
Atnaujinta 12.00 val.: incidentų trasoje netrūksta
Šeštadienį važiavę ramiai ir be incidentų, sekmadienį „drifteriai“ įsidrąsino labiau. Kai kurie – kiek per daug.
Šalia trasos esančių padangų minkštumą patikrinti sugalvojo R.Brūzga. Nesėkmingai atlikęs slydimo krypties pakeitimą, „JDMart“ narys išslydo iš trajektorijos ir priekiu trenkėsi į padangas. Kol kas atrodo, kad nieko labai rimto nenutiko ir R.Brūzga važiuos toliau. Jeigu tik spės susitvarkyti iki kvalifikacijos pradžios, kuri atidėta iki 15 val. Vardan didesnio kiekio treniruočių.
Andriaus Lauciaus nuotr./Ramūno Brūzgos avarija |
Vos prieš R.Brūzgos „Nissan“ incidentą, nedidelę avariją patyrė ir svečias ir Baltarusijos Maksimas Shatilo. Jis jau šeštadienį vertė žiūrovus lažintis, kada gi jam kažkas nutiks – pilkojo „Nissan Silvia S15“ siluetas daugelį kartų slydo labai arti trasos atitvarų, padangos ragavo žemių skonio, o buferiai krito nuo smūgių į žoles. Vis tik M.Shatilo tik šiemet išlindo į „drifto“ pasaulį, o iki tol karaliavo savo šalies „drag“ varžybose.
Bet šiandien incidentas – rimtesnis. Nesėkmingai persimetimą atlikęs baltarusas išbandė trasos atitvarų metalą. Smūgiai į juos – ypač pavojingi, nes „Nemuno žiede“ jie yra suprojektuoti važiavimui prieš laikrodžio rodyklę, tuo tarpu trečiojo EEDC etapo trajektorija eina priešinga kryptimi, tad smūgis į juos gali pasibaigti kaip Robertui Kubicai – atitvaro sulindimu į automobilį.
M.Shatilo smūgis atsipirko, atrodo, lengai – nestipriai aplamdytas automobilio priekis ir iškritęs žibintas. „Iki kvalifikacijos susitvarkys“, – nerūpestingai teigia aplinkiniai.
Atnaujinta 13.30 val.: dar viena M.Shatilo avarija
Visą šeštadienį pavojingai arti trasos atitvarų važiavęs M.Shatilas sekmadienį persistengė. Tik susitvarkęs automobilį po pirmojo incidento, praėjus mažiau nei pusvalandžiui jis įsirėžė į trasą juosiančius pylimus vienoje greičiausių trajektorijos vietų.
Tačiau vėlgi, laimingai – baltarusas teigia, kad iki kvalifikacijos pradžios automobilį susitvarkys, nes pylimas pasirodė minkštas ir tik aplaužė plastmases. Tuo tarpu didelių ir per pusvalandį nesutvarkomų pažeidimų važiuoklėje nėra.
Andriaus Lauciaus nuotr./Maksimo Shatilo avarija |
Atnaujinta 14.17 val.: Ramūnas Brūzga varžybose nebedalyvaus
„Nissan Silvia S13“ vairuotojas sakė, kad nors įvykusios avarijos pažeidimai nėra labai dideli, kvalifikacijoje jis nebedalyvaus: per incidentą buvo „pamestas“ ratų suvedimas, kurį nustatinėti „iš akies“ yra pavojinga. Ypač tokioje greitoje trasoje, tad „JDMart“ narys nusprendė nerizikuoti.
Atnaujinta 14.44 val.: „drifterių“ greičiai prieš pirmąjį posūkį bei prasidėjęs lietus
EEDC varžybose „Nemuno žiede“, kaip ir kituose šio čempionato etapuose, yra matuojamas dalyvių greitis prieš pirmąjį posūkį. Kaip ir minėta anksčiau, šios varžybos pasižymi greičiu – dalyviai „statosi“ prie beveik 150 km/val.
Absoliučiai didžiausias užfiksuotas vidutinis greitis prieš pirmąjį posūkį buvo pasiektas latvio Ivo Cirulio su BMW 3 – jis traukė rankinį prie 157 km/val.! Antroje vietoje – taip pat BMW 3 vairuojantis Gatis Lapans su 149 km/val.
Lietuviams čia irgi gera proga atsigauti po lėtų trasų: vidutinis E.Kovalenkos „statymosi“ greitis yra 145 km/val., A.Miciūno – 144 km/val., o A.Šlajaus – 140 km/val.
Andriaus Lauciaus nuotr./Evaldas Kovalenka, „Nissan Silvia S13“ |
O D.Balys neseniai grįžo į trasą su pakeista sankaba – vakar buvusiąją jis sudegino viduryje treniruočių. Naktį ir rytą „Drifter.lt“ mechanikai plušėjo iš peties – buvo keičiama ne tik BMW 5 sankaba, bet ir virinamas „D1Sport“ atstovo E.Kovalenkos prakiuręs išmetimo vamzdis. Bet dabar jau visi dalyviai, išskyrus iš varžybų pasitraukusį R.Brūzgą, yra pasiruošę kvalifikacijai.
Trasoje sąlygos taip pat pasikeitė – prieš kelioliką minučių pradėjo lyti, tad dalyviai pratinasi prie pasikeitusios kelio dangos.
Andriaus Lauciaus nuotr./Andrius Šlajus, BMW 3 |
Atnaujinta 16.30 val.: šlapios kvalifikacijos rezultatai
Tarsi naujoje trasoje pradėję važiuoti „drifteriai“ neišvengė klaidų: jos nebuvo tokios skaudžios, kaip kai kuriems treniruotėje, tačiau jų kiekis buvo dar didesnis. Sergey'us Sak visus tris savo važiavimus apsisuko, jauniausias varžybų dalyvis, šešiolikmetis Haroldas Valdma iš Estijos, net nebandė „užsistatyti“ prieš pirmą posūkį – klaidos tikimybė ant šlapio asfalto yra kur kas didesnė, ypač tada, kai prieš tai visąlaik važiuota sausa trasa.
Beje, lietuvis Kastytis Alekna – didžiausio greičio prieš pirmąjį posūkį autorius: net per lietų jis su savo „Nissan 200SX“ buvo įsibėgėjęs iki 143 km/val.
Kvalifikacijos rezultatai
Vieta | Dalyvis | Automobilis | Komanda | Valstybė | Taškai |
1 | Janis Eglite | BMW 3 | Lak-y Racing Team | Latvija | 97 |
2 | Darius Balys | BMW 5 | Drifter.lt | Lietuva | 96,6 |
3 | Ivo Cirulis | BMW 3 | Latvija | 92,33 | |
4 | Janis Lamberts | BMW M3 | Burnout Drift Team | Latvija | 92 |
5 | Kastytis Alekna | Nissan 200SX S14 | D1Sport | Lietuva | 91,5 |
6 | Gatis Lapans | BMW 3 | Lak-y Racing Team | Latvija | 87,6 |
7 | Andrius Miciūnas | BMW 3 | BMWFan | Lietuva | 87 |
8 | Andrius Šlajus | BMW 3 | BMWFan | Lietuva | 84,6 |
9 | Evaldas Kovalenka | Nissan Silvia S13 | D1Sport | Lietuva | 84 |
10 | Kristaps Blušs | BMW M3 | FXOpen | Latvija | 76 |
11 | Elvis Karis | MG Rover | R1 Sport | Latvija |
Andriaus Lauciaus nuotr./Janis Eglite, BMW 3 |
Atnaujinta 18.11 val.: šlapiame „Nemuno žiede“ triumfavo latviai
Pačiu blogiausiu metu – kvalifikacijos pradžioje – prasidėjęs lietus tiek dalyviams, tiek žiūrovams teigiamų įspūdžių nepaliko: „drifteriai“ kovojo su drastiškai pasikeitusia trasos danga, žiūrovai nuo tarsi iš kibiro pasipylusio lietaus slėpėsi po skėčiais ir lietpalčiais, o organizatoriams iškilo begalė naujų keblumų.
Lietaus stipriai pagadintuose poriniuose važiavimuose triumfavo latviai: pirmas kvalifikacijoje buvęs J.Eglite įrodė, kad ši jo užimta vieta nebuvo atsitiktinumas. Įsimintinoje finalinėje kovoje „Lak-y Racing Team“ atstovui tik per plauką pralaimėjęs I.Cirulis prieš tai pusfinalyje privertė pasitraukti vienintelį į „Top4“ patekusį lietuvį D.Balį. Pastarajam kova dėl trečiosios vietos prieš J.Lambertsą nebuvo sėkminga, tad visas prizininkams skirtas taures Lietuvoje vykusiose varžybose išsiveš latviai.
Galutinė trečiojo EEDC etapo vairuotojų įskaita
Vieta | Dalyvis | Automobilis | Komanda | Valstybė |
1 | Janis Eglite | BMW 3 | Lak-y Racing Team | Latvija |
2 | Ivo Cirulis | BMW 3 | Latvija | |
3 | Janis Lamberts | BMW M3 | Burnout Drift Team | Latvija |
4 | Darius Balys | BMW 5 | Drifter.lt | Lietuva |
5 | Kastytis Alekna | Nissan 200SX S14 | D1Sport | Lietuva |
6 | Gatis Lapans | BMW 3 | Lak-y Racing Team | Latvija |
7 | Andrius Miciūnas | BMW 3 | BMWFan | Lietuva |
8 | Evaldas Kovalenka | Nissan Silvia S13 | D1Sport | Lietuva |
9 | Andrius Šlajus | BMW 3 | BMWFan | Lietuva |
10 | Kristaps Blušs | BMW M3 | FXOpen | Latvija |
11 | Elvis Karis | MG Rover | R1 Sport | Latvija |
Audriaus Gavėno vaizdo siužetas: