Antradienio rytą „Zigmas Dakar Team“ atstovaujantis Arūnas Gelažninkas surengė savo komandos ir Dakaro planų pristatymą Vilniuje, „Comfort“ viešbutyje.
Ir akyliausi netruko pastebėti, kad numerio spalva ant A.Gelažninko motociklo – raudona.
„Jis yra raudonas, nes žymi tam tikrą klasę, šiuo atveju – „Original by Motul“. Šioje klasėje startuosiu pirmą kartą, o ji išskirtinė tuo, kad važiuodami sportininkai negali turėti jokios papildomos pagalbos iš šalies. Motociklą turėsiu prižiūrėti pats – t.y. pats sau jį remontuosiuos kiekvienos dienos pabaigoje. Pagalba galima tik tarp šioje klasėje važiuojančių sportininkų. Šiemet jų bus 35“, – pasakojo A.Gelažninkas.
Sportininkas šioje klasėje nutarė važiuoti jau įgijęs patirties, nors klausimus apie dalyvavimą joje girdėjo jau nuo pirmojo savo Dakaro ralio.
A.Gelažninkas tikino, kad Dakarui ruoštis reikia visus metus, ypač fiziškai. Todėl pastaruoju metu ypatingai daug treniravosi.
Motociklas – tas pats, tačiau atnaujintas
Motociklas, kuriuo A.Gelažninkas bandys šturmuoti Dakarą 2021 m., yra tas pats, kuriuo Saudo Arabijos smėlynus jis įveikė šiemet.
„Motociklas yra tas pats – šių metų Dakaro ralio, kurį padėjo įsigyti Švietimo, mokslo ir sporto ministerija. Tačiau yra visiškai atnaujintas. Kaip žinote, variklis jau buvo pakeistas po devynių greičio ruožų Saudo Arabijoje, tad yra dar geros būklės.
Dylančios detalės yra pakeistos – jis yra atnaujintas tiek, kiek reikia ir galima. Manau, kad jo techninė būklė tikrai labai gera, bet bendrai tariant jis lieka toks pats“, – teigia A.Gelažninkas.
„Vienišių“ klasės išskirtinumas
Motociklininkas tikina, kad kiek teko stebėti „vienišių“ klasę ir joje lenktyniaujančius sportininkus, niekada nemanė, kad teks ir pačiam joje dalyvauti.
„Turėsime uždarą teritoriją, iš kurios motociklo išsistumti negalėsime, draudžiama ir išsinešti ar įsinešti detalių. Net jei važiuosime plautis motociklo – reikės pranešti apie tai prižiūrinčiam žmogui, kuris duos leidimą palikti teritoriją. Taip pat ir su degalų užpylimu – reikės leidimų.
Yra ir padangų limitas – galėsime turėti tris jų komplektus, tai yra tikrai labai mažai. Pavyzdžiui, šiais metais Saudo Arabijoje sunaudojau devynis padangų komplektus“, – sakė A.Gelažninkas.
Pirmasis laimę bandė Balys Bardauskas
Vienišių klasė anksčiau buvo vadinama „Malle moto“. Išvertus iš prancūzų kalbos, žodis „Malle“ reiškia kelioninę dėžę ar lagaminą, o būtent tai puikiai atspindi šios klasės esmę ir, kaip kai kam gali pasirodyti, romantiką. Motociklininkai, pasirinkę Dakaro ralį įveikti šioje įskaitoje, negali sulaukti niekieno pagalbos, o visus savo daiktus, išskyrus motociklą, turi sutalpinti į vieną 80 litrų talpos dėžę.
Bivake „vienišiai“ miega atskiroje zonoje, prie palapinių įsirengę ir improvizuotas remonto dirbtuves.
Viskas, kuo gali pasinaudoti „Original by Motul“ įskaitos sportininkas Dakaro metu, telpa į labai trumpą sąrašą. Organizatoriai įsipareigoja kiekvieną dieną pergabenti visų „vienišių“ dėžes, miegmaišius ir palapines bei ratų ir padangų komplektą iš vieno bivako į kitą.
2019 m. Peru „Dakaro vienišių“ klasėje startavo Balys Bardauskas. Tačiau paskutiniame etape patyrė rimtą traumą, susilaužė abi rankas ir nefinišavo.