Dešimtuke dominuoja lenkai
Greičiausiai, du kartus 1 km ilgio greičio ruožą pravažiavo ir Elektrėnų miesto mero Kęstučio Vaitukaičio taurę laimėjo Miko Marčikas su „Škoda Fabia R5“ automobiliu. Jie Elektrėnų miesto gatvėse užtruko 1 min. 40 sek. ir 3 dešimtąsias.
Antroje vietoje, vos 0,3 sekundės nuo Miko atsiliko jo tautietis Tomašas Kasperčikas su „Ford Fiesta R5“ automobiliu. Greičiausi iš lietuvių – „Agrorodeo“ ekipos duetas. Vaidotas Žala su Andriu Malnieku, važiavę „Škoda Fabia R5“ bolidu, pirmosios dienos rezultatų lentelėje liko treti, nuo pirmos vietos atsiliko 1,3 sek.
Ketvirtoje vietoje – Lukašas Byskinievičius su „Hyundai i20 R5“. Kiek netikėtą, penktą rezultatą siaurose miesto gatvėse važiuodamas senu, sunkiu „Mitsubishi Lancer EVO“ automobiliu pademonstravo Giedrius Notkus.
Toliau – dar trys lenkai. Ir dešimtuką baigia devintą rezultatą parodęs Vytautas Švedas, ir dešimtas – Janis Vorobjovas. Skirtumas tarp pirmos ir dešimtos vietos – vos 3,6 sekundės.
Mieste ralio neišloši. Bet galima pralošti
Ralis „Elektrėnai 2019“ tradiciškai prasidėjo ir tikra automobilių sporto šventė. Su Lietuvos ir Lenkijos himnais, sveikinimais, ir simboliniu greičio ruožu miesto centre. Šis greičio ruožas daugiau yra šou žiūrovams, Elektrėnų gyventojams ir miesto svečiams.
Tai neeilinė galimybė išvysti tikrąjį ralio automobilių greitį ir elgesį gatvėmis, kuriomis žmonės įpratę važinėti kasdien. Tokie pasismaginimai gatvėse patinka ir lenktynininkams. Žinoma, jeigu viskas gerai susiklosto.
Išloti ralio šiame greičio ruože nepavyks. Jis – vos 2 km ilgio. Danga – asfalto, tad natūralu, kad čia didesnį pranašumą turėjo svečiai iš Lenkijos, savo čempionate įpratę važiuoti būtent asfaltiniais greičio ruožais.
Taigi jie čia jaučiasi daug geriau ir saugiau net ir su žvyrui skirtomis padangomis.
Pirmuosiuose, tokiuose trumpuose greičio ruožuose išlošti nieko nepavyks. Tačiau galima labai daug pralošti. Štai čia ralį pralošė Mariaus Vėgelės ir Renaldo Gegužinsko ekipažas, važiavęs BMW 325 automobiliu.
Jie prieš pat finišą galiniu ratu kabino bortą, šis permetė mašiną į kitą pusę ir jie, nulaužę metalinius atitvarus, trenkėsi priekiu į medį. Tačiau šiandien tai buvo vienintelė netektis.
Nedaug iki „stogo“ trūko Renaldo Šeinausko ir Rūtos Krikščiūnaitės duetui. „RR Team“ ekipažas posūkyje užkabino vidinį bortą ir pasivažinėjo dviem ratais.
Vairuotojas sugebėjo laiku atsukti vairą ir ekipažo BMW nusileido ant ratų.
Laimėtojai du, lietuvis ir lenkas parodė identišką laiką
Itin įdomi kova vyko tarp dviem ratais varomų automobilių pilotų. Šioje įskaitoje Elektrėnų miesto mero taurę reikėjo dalinti į dvi dalis, nes du ekipažai parodė identišką laiką.
Tiek lietuvis Justas Tamašauskas su BMW M3, tiek lenkas Tomašas Zbroja su „Citroen DS3R3 MAX“ abiejuose greičio ruožuose užtruko lygiai po 1:48.9 min.
Trečias greičiausias tarp dviem ratais varomų automobilių – broliai Justas ir Titas Simaškos su BMW 328, o už jų ketvirtoje ir penktoje vietoje išsirikiavo dar du lietuviai su BMW automobiliais: Giedrius Firantas ir Dovilas Čiutelė.
Rytoj, šeštadienį, prasidės didysis Elektrėnų ralio veiksmas žvyro trasose, kuriomis dalyviai turės įveikti beveik 100 km atstumą.
Sportininkai nuo šiandieninio asfalto persikels į išskirtinės specifikos kalnuotus ir vingiuotus Elektrėnų ralio greičio ruožus, tad visa rezultatų rikiuotė gali apsiversti aukštyn kojomis. Pirmieji automobiliai į greičio ruožus išvažiuos 8:55 ryte, o ralio uždarymas, apdovanojimai kartu su koncertais Elektrėnų centre prasidės 19:45.