2019 07 13 /21:23

Elektrėnų ralį laimėjo Vaidotas Žala ir Andris Malniekas: vos „nepaliko“ ratų ir visos mašinos

Šeštadienio vakarą finišo tiesiąją pasiekė ketvirtasis Lietuvos ralio čempionato etapas „Elektrėnai 2019“. Jį užtikrintai laimėjo Vaidoto Žalos ir Andrio Malnieko ekipažas, važiavęs „Škoda Fabia R5“ automobiliu. Už jų beveik visas pirmojo dešimtuko vietas pasidalijo svečiai iš Lenkijos, kurie čia taip pat važiavo savo čempionato ketvirtąjį etapą, rašome pranešime.
„Rally Elektrėnai“ 2019
Elektrėnų ralio akimirka / Egidijaus Babelio nuotr.

Ralio finišas

Iš viso dalyviai per dvi dienas įveikė 16 greičio ruožų, kurių bendras ilgis – 100 km. Greičiausias čia buvo Lietuvos čempionato lyderis Vaidotas Žala, kuris, trasą įveikęs per 54 minutes, rodos, laimėjo be didesnės konkurencijos: artimiausiam savo varžovui jis „užvežė“ visą minutę, geriausią tempą demonstravo visuose greičio ruožuose. Tačiau pasak paties „Agrorodeo“ komandos piloto, šis ralis jam toli gražu nebuvo tarsi pasivaikščiojimas parke:

„Lengva tikrai nebuvo. Elektrėnų greičio ruožai yra itin klastingi. Ypač paskutiniai šeši. Turėjom tokių momentų, kur galėjome ir mašiną ir rezultatą palikti. Po vieno tramplyno šturmanui stuburą paskaudo, pamušėme du ratus. Tikrai buvo ką veikti. Svarbiausia, kad atsivežėme tiek minučių, kiek reikia ir nepadarėme didelių klaidų“, – braukdamas prakaitą nuo kaktos finiše įspūdžiais dalinosi Vaidotas Žala.

Antrasis ralyje ir pirmasis tarp lenkų – Miko Marčynas su Szymonu Gospadarčyku, taip pat važiavę tokia pat „Škoda“, kaip ir Vaidotas.

„Paskutiniuose greičio ruožuose mums reikėjo spausti labai stipriai, kad galėtumėme kovoti su savo varžovais. Bet pavyko pasidaryti gerus pakabos nustatymus, tad rezultatu dabar jau esame patenkinti. Ralis buvo sudėtingas, bet su labai smagiais greičio ruožais“, – pasakojo Mikas.

Jis viso ralio metu aršiai kovojo su Tomašu Kasperčiku, vairavusiu „Ford Fiesta R5“, tačiau pastarajam teko nusileisti ir tenkintis antrąja vieta Lenkijos įskaitoje ir trečiąja bendrai. Jam, kad palypėtu podiumo laipteliu aukščiau, trūko 15 sekundžių.

Į penktą vietą tarp tuzino R5 klasės automobilių įsitrynė ir Giedrius Notkus, važiavęs senesniu ir toli gražu ne tokiu vikriu „Mitsubishi Lancer EVO“ automobiliu. Iš lietuvių jis antras greičiausias šiame ralyje. Giedrius sakė, kad būtų galėjęs kovoti ir dėl aukštesnių vietų, tačiau antrą kartą važiuojamuose greičio ruožuose tiesiog niekaip negalėjo pasivyti R5 klasės mašinų.

„Dvejopai sekėsi konkuruoti su lenkais. Pirmą kartą važiuojant greičio ruožus, kai danga geresnė, švari, galėjome važiuoti tuo pačiu tempu. Bet lekiant antrą kartą vietomis provėžos buvo tokios gilios, kad ratai tiesiog grunto nesiekė. O R5 technika tokiose situacijose turi pranašumą ir nuo manęs pabėgo. Tad tikrai reikėjo paprakaituoti dėl šio rezultato“, – pasakojo G. Notkus, kuris paskutinius prakaito lašus išliejo pačiame paskutiniame greičio ruože, kuriame netgi sugebėjo aplenkti Vaidotą Žalą. Aplenkė 0,1 sekundės, ir laimėjo papildomų taškų į čempionato kraitį.

Greičiausias tarp dviem ratais varomus automobilius pilotuojančių ekipažų buvo Justas Tamašauskas su Vaidu Šmigelsku. Šiemet jie pirmą kartą savo BMW M3 automobilį į finišą atvežė sveiką, neapgadinta. Viso to rezultatas – 1 vieta tarp 2WD automobilių ir daugybė galingos visais ratais varomos technikos, paliktos Justo dulkėse. Šis ekipažas bendroje įskaitoje užėmė 14 vietą.

„Labai gerai. Labai smagu. Pasisekė. Tikrai puiki diena. Rytas buvo kiek vėsesnis, šlapesnis, dabar jau saulė šviečia, gruntas geras, o ir paskutiniai greičio ruožai tokie susukti, su tramplynais, buvo vienas malonumas juos važiuoti. Labai smagu finišuoti o ir dar su tokiu rezultatu“, – išsišiepęs iki ausų žodžius bėrė Justas.

Jis kone pusę ralio labai įnirtingai, sekundė į sekundę kovojo su Giedriumi Firantu, taip pat vairavusiu BMW M3. Tačiau Giedrius ralio viduryje išlaužė ratą ir pabaigė lenktynes. Antrą vietą tarp 2WD įskaitos dalyvių užėmė Evaldas Joteika su „Volkswagen Polo“. Trečias – lenkas Lukašas Levandovskis su „Peugeot 208 R2“.

V.Švedas apsivertė ralio pradžioje

Lietuvos ralio čempionato lyderių Vaidoto Žalios ir Andrio Malnieko ekipažas „Agrorodeo“, važiuojantis „Škoda Fabia R5“ automobiliu ir Elektrėnuose demonstruoja savo pajėgumą, po 6 greičio ruožų gana komfortiškai įsitaisęs pirmoje vietoje. Artimiausius varžovus, Miko Marčyko ekipažą su tokiu pačiu automobiliu jie lenkia puse minutės. Trečioje vietoje – dar vienas ekipažas iš Lenkijos, Jaroslavas Koltunas su „Ford Fiesta R5“.

Kitas lietuvis, Giedrius Notkus – penktoje pozicijoje, nuo lyderio atsilieka beveik minute. Tačiau šis sportininkas iš Panevėžio važiuoja mažiau pajėgiu ir sunkiu „Mitsubishi Lancer EVO“ automobiliu, tad žinant, kad jis už savęs paliko dar tiek pat R5 technika važiuojančių ekipažų, Giedrius laiko pagirtiną tempą.

Itin nesėkmingai ralis prasidėjo į naują „Volkswagen Polo R5“ automobilį persėdusiam Vytautui Švedui, važiuojančiam su Žilvinu Sakalausku. Jie jau pirmame šios dienos greičio ruože, vos keli kilometrai nuo starto apsivertė.

Greito posūkio viduje, miškelyje, jie priekiniu ratu kabino kupstą, automobilis apsivertė, bet persivertęs per stogą atsistojo vėl ant ratų. Kėbulas apgadintas smarkiai, tačiau techninė pusė išliko daugmaž sveika ir sportininkai baigė greičio ruožą. Netgi pakankamai geru tempu, 12-oje vietoje, nuo V. Žalos atsilikę 25-iomis sekundėmis, kurias prarado besivartydami. „Juta Racing“ ekipažas dar startavo ir 4-ame greičio ruože, tačiau mašina pradėjo rodyti pirmuosius kaprizus, kuriems įtaką padarė avarija, ir Švedas pasitraukė iš kovos.

Itin arši kova vyksta tarp dviem ratais varomų automobilių ekipažų. Tarp dviejų BMW M3. Lyderio pozicijas po 6 greičio ruožų tarp jų užima Justas Tamašauskas su Vaidu Šmiglesku. Jie bendroje įskaitoje pakilo netgi 13 vietos. Iš karto už jų – Giedrius Firantas su Matu Valiuliu, jie nuo Justo atsilieka vos 3 sekundėmis. Trečias tarp dviem ratais varomų ekipažų – Tomašas Zbroja su „Citroen DS3R3 MAX“, nuo Justo atsilikęs beveik 40 sekundžių.

Sudėtingi Elektrėnų ralio greičio ruožai nubaudė ne tik Vytautą Švedą. Jie jau pareikalavo ir daugiau aukų. Panašiomis aplinkybėmis dar 3-iame greičio ruože ratą išsimušė ir brolių Simaškų ekipažas, dar bandęs važiuoti finišo link. Tačiau kai vienas priekinis ratas sukinėjasi kur jam patinka pagal nuotaiką, mašiną jiems suvaldyti nebuvo lengva, tempas krito drastiškai, broliai šį ralį pralaimėjo.

„Ratas sugedo“ ir Dariui Biesevičiui, į ralį atvykusiam Lietuvoje šiame sporte dar nematytu, paties sukonstruotu „Porsche Cayman“. Šeštame greičio ruože, nuo pirmojo „Varžos“ tramplyno nusivertė Pupeikių ekipažas su BMW. Jie po šuolio nusileido nepatogiai, o kadangi pas juos buvo dingęs vairo stiprintuvas, vairuotojas nesugebėjo automobilio suvaldyti ir nusivoliojo stogais į krūmus.

Dalyviai jau įveikė beveik pusę ralio „Elektrėnai“ distancijos, jiems dar liko pravažiuoti 10 trumpų greičio ruožų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs