Lenkai nori ant podiumo
Dar praėjusiais metais, prieš pirmąjį lenkų startą Elektrėnų ralyje ant žvyro, ekspertai iš jų tikėjosi nedaug. Lenkijos ralio čempionate sportininkai pratę važiuoti greičio ruožais vien tik ant asfalto, patirties ant „palaidos“ kelio dangos turi tiek pat, kiek mūsiškiai ant asfalto.
Vis tik rezultatai parodė, kad kaimynai ant žvyro važiuoja visai neblogai. Po pirmojo trejetuko, kurį sudarė vienas pajėgiausių Europoje lenktynininkų Nikolajus Gryazinas, toliau Vaidotas Žala ir jo mokytojas, daugkartinis Estijos ralio čempionas Egonas Kauras, lenkai pasidalino 4-8 vietas. Šiais metais jų tikslai dar aukštesni.
„Noriu kovoti dėl TOP5 bendroje įskaitoje“, – žodžių į vatą nevyniojo ir tikslus rėžė Kacperas Wroblewskis, lenktyniausiantis „Hyundai i20 R5“ bolidu.
„Pernai man šis ralis paliko įspūdį. Įdomūs greičio ruožai, geras renginys žiūrovams, kurių daug šalia trasų, koncertai. Buvo labai smagu, tad jau laukiu šios šventės“, – sakė K.Wroblewskis.
Praėjusiais metais jis „Peugeot 208“ automobiliu lenktyniavo R2 klasėje, savo įskaitoje kopė ant trečio nugalėtojų pakylos laiptelio . Nepaisant to, kad tai buvo pirmasis jo ralis ant žvyro. Šiemet jis persėdo jau į gerokai galingesnį visais ratais varomą R5 automobilį. Ir žvyras jam, kaip ir kitiems svečiams iš Lenkijos, jau nebebus naujiena.
Su žvyru jau apsiprato Mikolaikose
Prieš dvi savaites Mikolaikų regione vyko Europos čempionato etapas ant žvyro dangos, jame lenktyniavo ir lenkai. Tad patirties ant žvyro šie pasisėmė pakankamai. Danga panaši, keliai tiek Mikolaikose, tiek Elektrėnuose – siauri. Ten pat, „Rally Poland 2019“ varžybose dalyvavęs lietuvis Aras Kalėda tenykščius greičio ruožus apibūdino kaip Elektrėnų ir Žemaitijos ralių trasų mišinį: siauri, vingiuoti, tačiau greiti.
Kai kurie dalyviai labai rimtai ruošėsi kovoti su lietuviais ir ant žvyro sėmėsi papildomos patirties. Štai „Subaru Poland Rally Team“ atstovas Jakubas Gregula prieš mėnesį startavo Žemaitijos ralyje.
„Žemaitijos ralyje važiavau tam, kad įgyčiau daugiau patirties ant žvyro ir geriau pasiruoščiau Elektrėnams. Šiame etape man geras pasirodymas svarbiausias, skaičiuojasi čempionato taškai. Aš šiemet apskirtai pirmą kartą važiavau ant žvyro. Pirmasis pasirodymas buvo Lenkijoje vykusiame ERC etape. Tad Elektrėnai jau man bus ketvirtas ralis ant nestabilios dangos, tikiuosi, kad šiemet sukaupta patirtis nenueis veltui ir pasirodysiu gerai. Man važiavimas ant žvyro – tai kažkas tokio! Bus labai įdomu pasigalinėti su Lietuviais, kurie čia lekia tikrai greitai“, – nekantriai laukdamas starto bėrė žodžius Jakubas, kuris lėks „Subaru Impreza WRX STI“ automobiliu.
Pirmieji vizitai į Lietuvą
Kai kurie Lenkijos lenktynininkai ne tik į Elektrėnus, bet ir į Lietuvą užsuks pirmą kartą. Raliui ruoštis tenka klausantis nuogirdų.
„Tai bus pirmasis mano vizitas į Lietuvą. Girdėjau, kad šalis graži, o ir žvyras trasose geras. Po praėjusių metų pasklido daug gerų atsiliepimų apie ralį. Greičio ruožai trumpi, tad ir skirtumai tarp varžovų minimalūs. Po „Rally Poland“ ant žvyro aš jau jaučiuosi gerai, tad tikiuosi geros kovos ne tik su tautiečiais, bet ir su lietuviais“, – kalbėjo Danielis Chwistas, lenktyniausiantis su „Hyundai i20 R5“ automobiliu.
Iš viso penktadienį Elektrėnuose prie starto linijos stos 65 Lietuvos ir Lenkijos čempionatuose dalyvaujantys ekipažai. Pusė jų važiuos visais ratais varomais automobiliais. Tarp jų – net 12 R5 klasės modelių. Technine prasme tokio pajėgaus ralio Lietuvoje dar nėra buvę.
Penktadienį jie pradės savo kovą parodomuoju greičio ruožu Elektrėnų miesto gatvėmis. Pirmieji ekipažai startuos 17:30. Kiekvienas šį 2 km ilgio specialųjį ruožą palei Elektrėnų marias ir aplink Elektrėnų ledo areną įveiks po du kartus. O šeštadienį nuo ryto veiksmas persikels į Elektrėnų apylinkes, kur dalyviams teks pravažiuoti dar 14 greičio ruožų, kurių bendras ilgis sudarys apie 100 km. Ralis pasibaigs iškilminga apdovanojimų ceremonija, koncertu ir fejerverkais Elektrėnuose.