Tad Elektrėnų ralyje šalia greičio ruožų bus verta laukti ne tik gvardijos R5 automobilių, bet ir už jų startuosiančių viena ašimi varomų automobilių vairuotojų, kurie prieš finišą dažniausiai prasibrauna į rikiuotės priekį.
BMW greitesni už „Mitsubishi“
Paaiškinti, kodėl visais ratais varomas automobilis ralyje yra greitesnis nei varomas viena ašimi – paprasta. Ant nestabilios dangos vykstančiose lenktynėse „Mitsubishi Lancer EVO“ ar R5 automobiliai turi tiesiog daugiau sukibimo nei R2 ar BMW. Ir jei ekipažai turi panašiai patirties, lenktynininkai panašiai talentingi, BMW niekada nepavys R5 automobilio. Tačiau Lietuvos ralyje yra keli tokie ekipažai, kurie kiekviename posūkyje slysdami šonu sugeba vaikytis ir net aplenkti ir automobilius su dvigubai augiau varančiųjų ratų pilotuojančius varžovus.
Vienas iš tokių – Giedrius Firantas, kurio šturmanu yra Matas Valiulis. Jie penktadienį lenktynes BMW M3 automobiliu pradės pirmieji tarp viena ašimi varomus automobilius pilotuojančių ekipažų, iš 28 vietos. Ir tikėtina, lenktynes šeštadienį vakare baigs gerokai aukščiau, aplenkę nemažai galingesnė techniką turinčių varžovų.
Giedrius, paklaustas apie greičio paslaptį, išliko kuklus ir daugiausia gyrė savo automobilį.
„Mašina tikrai gera. BMW M širdelė, sekvencinė pavarų dėžė. Gerai išsverta. Tikrai puikus komplektas. Jaunystėje nė nesvajojau, kad kada nors galėsiu vairuoti tokį automobilį, kaip dabar turiu. O BMW vairuoju todėl, kad į vairavimą žiūriu kaip į pramogą ir užpakaliniais ratais varomas automobilis suteikia daugiausia malonumo už kiekvieną išleistą eurą. Faktas tas, kad su tokiu automobilių R5 klasės mašinų nepavysiu, bet bandom važiuoti tiek greitai, kiek galim“, – sakė Giedrius Firantas.
Ekipažo darbas turi daugiau įtakos nei automobilis
Panašiu tempu ir net greičiau už kai kuriuos „Mitsubishi“ važiuoja ir Justas Tamašauskas su Vaidu Šmigelsku. Jiems starto pozicija nėra tokia palanki. Elektrėnuose su BMW M3 vyrai startuos iš 38 pozicijos.
Ralyje starto pozicijos yra dėliojamos pagal sportininkų pajėgumą, kuris nustatomas daugiausia pagal pasiektus rezultatus. O šis sezonas Justui toli gražu ne pats sėkmingiausias. Visose trijose iki šiol buvusiose varžybose jis nepasiekė gero rezultato, nes vis ratai nulūždavo. Pats tik gūžčioja pečiais, nes mašina sugesdavo trasoje. Sako, kad jei būtų išlėkęs už trasos ir apgadinęs automobilį ten pats, galėtų kaltinti save. Dabar – tiesiog nesiseka. Bet ekipažas rankų sudėti nesiruošia ir kiekviename etape siekia aukščiausio įmanomo rezultato. Kuo aukščiau prasibrauti bendroje įskaitoje sieks ir šį savaitgalį Elektrėnuose.
„Liūdna šio sezono pradžia. Bet toks tas sportas, juk ne šaškėmis žaidžiam. Elektrėnų labai laukiu. Galima sakyti – tai mano namų ralis. Greičio ruožai specifiniai ir labai smagūs. Lėtai tikrai nevažiuosime, spausime ir tikėsimės, kad technika šį kartą nepaves. Iš kur BMW tokie greiti? Na, jie nėra galingesni už „Mitsubshi“. Bet toks automobilis kaip mūsų yra labai greitas greituose greičio ruožuose. Mums sunku važiuoti per sankryžas, nes kai išvažiuodami iš jų visais ratais varomi automobiliai rūksta tolyn, mes buksuojame. Tačiau ilguose ir gana greituose posūkiuose mūsų mašinos lengvesnės, vikresnės. O daugiausiai įtakos rezultatui duoda ne vien automobilis, bet visas ekipažo komplektas, kartu su vairuotoju ir šturmanu“, – atsakė Justas Tamašauskas.
Kova vienodais automobiliais
Aukštą 30 starto poziciją gavo ir Renaldo Šeinausko su Rūta Krikščiūnaite ekipažas, lėksiantis BMW 328 automobiliu. Tokia pozicija stebina žinant, kad šie sportininkai važiuoja ne su itin galingu M modeliu, o su gana standartiniu „trečiuku“. Jie varžosi „BMW Cup“ mono klasėje, kurioje visi dalyviai važiuoja standartiniais trečios serijos BMW automobiliais su 2,8 litro varikliais.
„Šioje klasėje leidžiamos tam tikros modifikacijos, nes visiškai standartinis automobilis tiesiog neatlaikytų ralio varžybų. Juose montuojami kitokie sportiniai amortizatoriai be išsiplėtimo bakelių, sportiniai stabdžiai, sankaba ir blokiruotės. Taip pat galima keisti ir vairo mechanizmą, kad pasukamumas būtų geresnis. Skirtumai pakankamai nedideli. Yra keli niuansai, kurie vieniems ar kitiems automobiliams suteikia tam tikrą pranašumą, bet šioje klasėje neįmanoma turėti automobilio, kuris būtų visa galva pranašesnis nei varžovų. Vis vien ralyje didžiausią reikšmę turi ekipažo susidirbimas, o mes šiuo metu su Rūta trasose jaučiamės puikiai“, – aiškino po kelių metų pertraukos į ralį grįžęs ir iš karto lyderiu klasėje tapęs Renaldas Šeinauskas, kuris pats savo rankomis sukonstravo ne vieną automobilį „BMW Cup“ serijai.
Ši serija yra viena įdomiausių. Automobiliai nėra brangūs, tad lenktynininkai jų netaupo ir važiuoja efektingai, kiekvieną posūkį įveikdami šonu. O ir technika labai panaši, tad rezultatų lentelė po greičio ruožo labai gerai parodo kas yra kas.
Kas Elektrėnuose „duos vaizdų“?
O ir lenktynininkai skirtingi. Jeigu Renaldas rezultato siekia lėkdamas gana saugiai ir techniškai, tai štai pavyzdžiui broliai Justas ir Titas Simaškos, kurie startuos 40-ti, lekia kaip nuo pavadžio nutrūkę. Labai efektingai ir itin greitai. Visada ant ribos. Bėda tik ta, kad kai riba taip arti, dažnai vaikinai ją peržengia ir ralį pabaigia kur nors krūmuose. Dėl to jie ir gauna tokias tolimas starto pozicijas. Tačiau šių vaikinų pasirodymo šalia trasos palaukti verta. Panašiai, iš šono atrodytų, kad daugiau žiūrovams nei rezultatui čia važiuoja ir sūnus su tėvu Aras ir Arvydas Kalėdos.
Ne vieną galingesnę techniką turintį varžovą aplenkti gali ir Valdas Jurkevičius su Edvinu Bieliausku, šiemet iš „Opel Astros“ persėdę į „Peugeot 208 R2“. „Mitsubishius“ gąsdins ir vienas greičiausių Lietuvoje priekine ašimi varomų mašinų pilotų Evaldas Joteika, susikonstravęs žalią „Volkswagen Polo“ automobilį. Ir greičio ruožuose verta išbūti iki pat galo, nes į trasą sugrįžta konstruktorius Darius Biesevičius. Jis Elektrėnuose išbandys naujausią savo kūrinį „Porsche Cayman“. Iki šiol Lietuvos ralio trasose „Porsche“ dar nėra pasirodęs. Jis startuos 57-os pozicijos.