Greičiausiai Palangą iš Vilniaus pasiekė „Spark“ ekipažas su Nerijumi Dagiliu ir Mariumi Slaboševičiumi. Jie su naujos kartos „Nissan LEAF“ užtruko 4 val. 11 min. ir šešiomis minutėmis aplenkė „Moller auto“ ekipą, kuri ir 2017-ųjų varžybose liko antroje vietoje. Trečioje vietoje liko „Palangiškiai Palangai“ komanda su naujuoju „Nissan LEAF“, užtrukusi 4 val. 21 min.
„Manau, kad pergalę lėmė strategija. Dar prieš varžybas numatėme, kokiu greičiu važiuoti, kur stoti krautis ir to plano laikėmės. Važiavome apie 100 km/val. greičiu ir vieną kartą trumpam stojome papildyti baterijų prieš Kryžkalnį esančioje stotelėje. Finiše pasirodėme su baterija, kurioje liko vos 2 procentai energijos, tad apskaičiavome viską gana neblogai“, – teigė M. Slaboševičius.
Šiemet buvo vertinamas ne tik ekipažų greitis, bet ir gebėjimas važiuoti ekonomiškai. Specialų „Energijos sprendimų centro“ įsteigtą prizą mažiausiai kilovatvalandžių naudojusiam ekipažui iškovojo „ERGO“ komanda, jų „Nissan LEAF“ Palangą pasiekė vartodamas vidutiniškai 15,4 kWh/100 km.
Infrastruktūros pokytis akivaizdus
Siekiant palyginti elektromobilio praktiškumą, analogišku maršrutu keliavo ir dyzelinis „Nissan X-Trail“. Jis važiavo maksimaliu leistinu greičiu, nedarė sustojimų ir užtruko 3 val. 46 min. – 25 min. trumpiau nei nugalėtojų elektromobilis.
„Ketvirtosios varžybos įrodė, kaip sparčiai tobulėja elektromobilių technologija. 2015-aisiais užfiksuotas geriausias rezultatas šiemet mažesnis bene trečdaliu. Tai demonstruoja ne tik didžiulį elektra varomų transporto priemonių progresą, bet ir joms skirtos infrastruktūros pokytį. Dar pernai su partnerių ABB pagalba turėjome patys specialiai varžyboms įrengti greitojo įkrovimo stotelę, o šiemet jų pakeliui – net šešios. Tai leido dalyviams naudoti įvairias strategijas“, – finišavus visiems dalyviams, teigė „Įsikrauk su „Energijos tiekimu“: Vilnius–Palanga“ varžybų organizatorius Darius Grinbergas.
Geriausiai tobulėjančią infrastruktūrą įrodo pirmose elektromobilių varžybose nugalėjęs „Kia Soul EV“. 2015-aisiais jis sugaišo 5 val. 27 min., o šiemet tokio paties automobilio laikas – vos 4 val. 35 min.
Šiemet, bene pirmą kartą per ketverių metų istoriją, visi varžybų dalyviai finišą pasiekė iki 19 valandos. Anksčiau, esant mažam įkrovimo stotelių skaičiui, prie jų nutįsdavo eilės ir kai kurie ekipažai turėdavo savo eilės laukti ilgiau nei valandą. Šiemet tokių atvejų nepasitaikė: 16 ekipažų rinkosi skirtingas įkrovimo strategijas ir prie stotelių susitikdavo retai.
Be to, tobulėjant patiems elektromobiliams, daliai jų užtenka vieno baterijų papildymo norint nuvažiuoti iš Vilniaus į Palangą, daliai – dviejų neilgų sustojimų.
Užtenka vieno įkrovimo
Varžybų dalyvių taktika skyrėsi: vieni stengėsi palaikyti didesnį vidutinį greitį ir ilgiau pildyti baterijas, kiti važiavo lėčiau, tačiau jiems užteko vieno sustojimo.
„Mes visą laiką važiavom apie 100-110 km/val. greičiu – nuokalnėse greičiau, įkalnėse lėčiau, bandėme laikytis visų ekonomiško važiavimo principų. Mūsų pasirodymą ir rezultatą vertinu gerai: vienintelį kartą baterijas pildėme greitojo įkrovimo stotelėje prieš Kryžkalnį, daugiau to daryti nereikėjo. Tačiau nemanau, kad mums pavyko pagerinti praėjusių metų rekordą – „Hyundai Ioniq“ efektyvumas naudojant baterijas yra didesnis“, – dar nežinodami finalinių rezultatų, pasakojo naujuoju „Nissan LEAF“ važiavę Vaidotas Kviklys su Karoliu Birgilu („Fakto auto“ komanda). Būtent V. Kviklys nugalėjo 2017-ųjų varžybose su „Hyundai Ioniq“.
Kitaip laimėti bandė Audriaus Gružinsko ir Balio Griškevičiaus „Moller auto“ ekipažas, važiavęs su „Volkswagen e-Golf“. A. Gružinskas pasakojo, kad jie bandė važiuoti didesniu greičiu, artimu leistinam maksimaliam, tačiau pildyti baterijų turėjo stoti du kartus ir užtruko ilgai.
„Manau, kad šiemet dėl tokios taktikos užtrukome keliomis minutėmis ilgiau nei pernai“, – teigė A. Gružinskas.
Jis pridūrė, kad šiemet išplėsta elektromobilių įkrovimo stotelių infrastruktūra gerokai padidino pasirinkimo galimybes. Kai stotelės išdėliotos bene kas 50 kilometrų, vairuotojai gali laisvai dėliotis maršrutą ir planuoti sustojimus, tarsi važiuotų įprastais degalais varomą automobilį.
Pasirodyti kuo geriau nesiekė „Energijos tiekimo“ merginos Ineta Petrėnaitė ir Diana Kazakevič. Jos važiavo naujuoju „Nissan LEAF“ ir stojo pildyti baterijų du kartus – prie Kryžkalnio ir Gargždų. Nors teoriškai būtų užtekę ir vieno įkrovimo prie Kryžkalnio, I. Petrėnaitė teigė nenorėjusi atvažiuoti į finišą su „visišku nuliu“.
„Norėjom čia dar vietoje pasivažinėti. Jau vien tai, kad atvykom į finišą šviesiu paros metu, nesutemus, mums yra pergalė, galutinis rezultatas ne toks svarbus“, – geros nuotaikos nestokojo „Energijos tiekimo“ ekipažo atstovė.
Geros nuotaikos netrūko ir kitiems varžybų dalyviams, finiše svarsčiusiems, jog 2019-aisiais elektromobilių bendruomenės susibūrimas turėtų vykti stengiantis kuo greičiau įveikti ne kelią nuo Vilniaus iki Palangos, o ilgesnį maršrutą. Elektromobilių bei infrastruktūros galimybės jau pasiekė tokią ribą, kad kelionė tarp šių Lietuvos miestų nebėra didelis iššūkis.
Galutiniai „Įsikrauk su „Energijos tiekimu“: Vilnius–Palanga“ varžybų rezultatai: