Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Eneos 1000 km lenktynėse“ – „Žigulio“ pergalė prieš „Galijotus“

Niekas negalėjo patikėti, kad senutis „Lada 2104 Turbo“ taps nugalėtoju galingiausioje „Eneos 1000 km“ lenktynių klasėje X1. Net ir pati komanda, atslūgus euforijai gryninusi projekto sėkmės priežastis.
Lenktynių akimirka
Lenktynių akimirka / Egidijaus Babelio nuotr.

Dovydas prieš Galijotus

Trečius metus iš eilės „Kauno Automobilininkų Sporto klubas“ „Eneos 1000 km“ lenktynėse lipa ant apdovanojimų pakylos laistytis šampanu. Ir kasmet vis aukščiau. Užpernai 3 vieta X1 klasėje, pernai – antra, šiemet Dovilas Čiutelė, Konradas Riudigeris, Aurimas Mištautas ir Tomas Šutinis nugalėjo. 

Kas galėjo patikėti, kad „Žigulys“ aplenks „Aquila CR1“, bent du „BMW M4 Shillouette“ superautomobilius. Taip, raudonoji „Lada“ prie originalaus „Žigulio“ variklio turi primontuotą turbiną, tačiau mašinos galia tesiekia 220 AG, toks pats ir sukimo momentas, kuris neleidžia greičiu prilygti nei vienam kitam šios klasės automobiliui. Situaciją dar labiau komplikuoja sunkus, kartais ir neprognozuojamas, tik profesionalams įkandamas mašinos valdymas.  

Egidijaus Babelio nuotr./Lenktynių akimirka
Egidijaus Babelio nuotr./Lenktynių akimirka

Stiprūs varžovai apramino ambicijas

Pati komanda, kasmet vis stiprėjant prototipų X1 klasei, šiemet į „Eneos 1000km“ lenktynes atvyko nekeldama sau jokių konkrečių tikslų, tik kaip pasiekti finišą. Net ir pasiruošimui daug laiko neskyrė. 

„Atvykome čia su tuo pačiu projektu kaip ir pernai, kaip ir užpernai. Pora savaičių prieš varžybas peržiūrėjome, ar viskas gerai su technika. Buvome kažką praleidę, tad per treniruotes tūnojome techninio aptarnavimo juostoje, tačiau į lenktynes išvažiavo tas pats „Žigulys“ kaip ir pernai, kaip ir užpernai.“ – pasakojo šio projekto sutvėrėjas Dovilas Čiutelė.

Egidijaus Babelio nuotr./Lenktynių akimirka
Egidijaus Babelio nuotr./Lenktynių akimirka

Jokio konkretaus tikslo nebuvo, kaip tik pasiekti finišą. Juk visi pagrindiniai varžovai pasiskelbė kovosiantys dėl pergalės, o su jų technika varžytis nebuvo jokių prošvaisčių. Tačiau D. Čiutelė užsiminė, kad viltis užlipti ant apdovanojimų pakylos grįžo dar prieš lenktynes, per kvalifikaciją sudužus abiems „BMW M4 Shillouette“ bolidams. 

„Pusė visų X1 klasės dalyvių norėjo nugalėti bendroje „Eneos 1000km“ lenktynių įskaitoje, jie stipriai stengėsi, į savo projektus investavo milžiniškus pinigus, bet kažkurioje vietoje persistengė. Kai kam technika neatlaikė, kai kas perspaudė. Tai yra ištvermės varžybos, kuriose reikia kurti strategiją, pasitikėti savo technika, būti pasiruošus ją greitai sutvarkyti. Šiose varžybose negalima lėkti kaip akis išdegus, mat tokiam tempui finišo vėliava pastatyta per toli,“ – aiškino komandos vadovo padėjėjas Mantautas Šutinis. 

Egidijaus Babelio nuotr./Lenktynių akimirka
Egidijaus Babelio nuotr./Lenktynių akimirka

Sava technika pavesti negali

Ilgų nuotolių lenktynėse svarbiausia yra technikos patikimumas, ištvermė. Negalima sakyti, kad „Lada 2104 Turbo“ automobilis finišo liniją kirto be jokių nuotykių. Visų lenktynių metu streikavo turbina, paskutines dvi valandas mašina važiavo iš vis be jos. Lenktynes ji baigė be ratų suvedimo ir kosmetiškai apgadintu kėbulu po incidento, kai per vėlai stabdęs Deivas Hollandas, vairavęs „Ford Zak“ prototipą stuktelėjo Dovilo Čiutelės vairuojamą „Žigulį“ ir nubloškė šį į atitvarus. 

Nepaisant to, žala buvo minimali, mašina važiavo toliau. Komanda nebijo technikos gedimų, mat varžybų metu operatyviai pakeisti ir sutvarkyti gali bet ką. Džiaugėsi šiemet didžiąsias problemas išsprendę prieš startą, bet „Eneos 1000 km“ lenktynių istorijoje jie jau yra mušę rekordus greičiau nei per pusvalandį keisdami pavarų dėžę ar tiesiog perrinkdami pusę automobilio. 

Egidijaus Babelio nuotr./Lenktynių akimirka
Egidijaus Babelio nuotr./Lenktynių akimirka

Pergalės receptas – patirtis

„Šis „Žigulys“ yra mūsų rankų darbo rezultatas, kurį puikiai pažįstame, ir atsitikus bėdai nenuleidžiame rankų, o tas bėdas sutvarkome. Jo pranašumas prieš šimtus tūkstančių eurų kainuojančius bolidus – paprasta konstrukcija, paprastas remontas. Šiam projektui pasirinkę sovietų technologinę negalią simbolizuojantį modelį visada norėjome pristatyti savo meistrų išmonę tokį transportą pritaikant lenktynėms. Mums tai sekasi.“ – kalbėjo „SGR“ serviso vadovas M. Šutinis. 

Vienas pigiausių ir paprasčiausių projektų „Eneos 1000 km“ lenktynėse trečius metus iš eilės žiba klasėje, kur susirenka greičiausi ir brangiausi bolidai. Progresas stebimas jau trečius metus iš eilės. 

„Manau, kad laimėti mums leidžia patirtis. Komandoje surinkti lenktynininkai, kurie puikiai žino savo ribas, moka elgtis lenktyninėse situacijose ir žino, kaip toli reikia važiuoti iki finišo, taigi tausoja techniką, kurią, beje, bėdos atveju galima gana lengvai sutvarkyti,“ – paprašytas išgryninti progresuojančios sėkmės priežastis kalbėjo komandos vadovas Aleksandras Dainys. 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos