Lyderiai: tobulas darbas. Įtampa nenuslūgo visas lenktynes, visas greičiausiųjų ketvertukas dirbo puikiai ir praktiškai nedarė klaidų. „Top 4“, susiformavęs įveikus pusę lenktynių distancijos, nepasikeitė iki finišo.
Žiūrovams tai gali atrodyti nuobodžiai, tačiau sportine prasme tokios lenktynės yra geriausia, ko gali tikėtis organizatoriai: daug įtampos ir profesionalumo.
Apie puikų lyderių pasirengimą liudija ir rekordas: per 8 val. 44 min. 55,924 sek. tūkstančio kilometrų nebuvo įveikęs niekas per visus 16 lenktynių metų. O šiemet teko važiuoti dar daugiau – 1006 km.
Intriga: „Aquila CR1“ praradimai. Komanda dėl apmaudžių klaidų pralošė apie tris minutes: Deividas Jocius už lenkimą teisėjams mojuojant geltona vėliava gavo minutės „Stop/go“ baudą, Ramūnas Čapkauskas, lenkdamas lėtesnį varžovą, „netilpo“ į posūkį ir turėjo jungti atbulinę pavarą, o į degalinę pasukusi „Aquila CR1“ dar keliolika sekundžių pastovėjo eilėje, kol galėjo privažiuoti prie kolonėlės. „Aquila“ finiše nuo nugalėtojų atsiliko maždaug trimis su puse minutės. Nors įtampos netrūko, bet jeigu ne šios klaidos, kurių nedarė „General Financing team Pitlane“ komanda, jos galėjo būti kur kas daugiau.
Ekspromtu: pakeistas „Porsche“ variklis. Pirmą vietą užėmusios „General Financing team Pitlane“ komandos likimas naktį prieš lenktynes buvo pakibęs ant plauko: „Porsche 911 GT3 Cup“ variklį reikėjo pakeisti. Tai – didžiulio atsakingumo reikalaujantis darbas, kadangi per varžybas viskas turi veikti idealiai, o keičiant variklį, mechanikams nesunku praleisti begalę smulkmenų. Tačiau rizika pasiteisino – „Porsche“ važiavo be problemų visus 1 006 kilometrus.
Talismanas: Jonas Gelžinis. Jis „ENEOS 1006 km“ lenktynėse nugali jau trečią kartą iš eilės, o iš viso – šeštą. Niekas kitas negali pasigirti tokiu pasiekimu – antras sėkmingiausias šių lenktynių vairuotojas yra Vytautas Venskūnas, pasiekęs 4 pergales, tačiau paskutinioji jų įvyko 2004-aisiais. Tai taip pat trečioji J.Gelžinio pergalė su „Porsche 911“ automobiliu, o dar ant aukščiausio nugalėtojų pakylos laiptelio jis lipo vairuodamas „Spyker C8“, „Ferrari F430“ ir „BMW E90 Edva“ automobilius.
Staigmena: sėkmingas „Aquila CR1“ finišas. Automobilis, ketverius metus Palangos lenktynėse turėjęs krūvą techninių problemų, šiemet be menkiausių nesklandumų pasiekė finišą ir tik apmaudžios klaidos neleido kovoti su nugalėtojais iki pat paskutinių trasos metrų.
Beveik staigmena: „BMW M3 BigDaddy“ pasirodymas. Demonstravęs stulbinamą greitį kvalifikacijoje, kur tik akimirksniu pralošė kaip iš kosmoso nusileidusiai „Aquila CR1“, lietuvių „Racetech“ mechanikų surinktas automobilis didelę dalį lenktynių praleido ten pat, kur ir pernai – techninio aptarnavimo zonoje. Pusę lenktynių važiavęs tarp lyderių ir grasinęs užimti trečią vietą, „BMW M3 BigDaddy“ dėl techninės problemos buvo įstumtas į garažą ir ten daug laiko praleido tvarkomas.
Ne staigmena: „Lotus Exige“ nesėkmės. Kuo automobilis labiau nutolęs nuo standartinio, tuo jis dažniau genda. Tai pasitvirtino ir vienintelio lenktynėse dalyvavusio „Lotus Exige“, dalyvavusio prototipų X1 klasėje, atveju: aukštą dešimtą vietą kvalifikacijoje užėmusi komanda neturėjo nei vieno šimto ramių kilometrų – „Lotus“ vis grįždavo į techninio aptarnavimo zoną, kur jį tekdavo remontuoti.
Neįvertinti: nugalėję ne bendroje įskaitoje. Visose lenktynėse masė žmonių atsimena nugalėtoją, kas trečias – prizininkus, o klasių nugalėtojus galėtų išvardinti labai retas žiūrovas. Tačiau kai kurie jų verti dėmesio: pavyzdžiui, „Mojo Lounge by JR Motorsport“ komanda. Iš Belgijos atvykę vyrai užėmė 4-ą vietą bendroje įskaitoje, tačiau savo klasėje A3000+ antrą vietą užėmusią komandą aplenkė šviesmečiu – 31 ratu. Tokiu pačiu ratų skirtumu antrą vietą D2 klasėje užėmusius varžovus D2 klasėje aplenkė ir RIMO komanda su BMW 335d. Jie liko septinti bendroje įskaitoje ir buvo netoli greičiausiųjų penketuko.
Dar didesne persvara X1 klasėje nugalėjo „Aquila CR1“ – nuo antroje vietoje klasėje likusio BMW 325 jie nutolo 77 ratais. Tai yra daugiau nei 200 kilometrų.
Nesėkmė: „Helios Sport“. Likus 25-iems ratams iki finišo, „Honda Civic Type-R“ variklis išleido paskutinį kvapą. Iki incidento „Helios Sport“ komanda važiavo antroje vietoje A2000 klasėje.
Avaringasis: penktu numeriu pažymėtas „MK Technika Šlepikas Motorsport“ komandos „Honda Civic“ stiprius incidentus patyrė du kartus. Pirmą kartą nulūžo rato veržlė ir „Civic“ rėžėsi į atitvarą priekiu. Radiatorius, buferis, kapotas, sparnas ir kitos detalės buvo pakeistos per mažiau nei valandą, tačiau į trasą sugrįžęs autombilis su atitvarais pasisveikino dar kartą. Šįkart kliuvo visam dešiniam šonui.
Nepatvarus: „Subaru“. Rusų komandos „Subaru Impreza WRX STI“ buvo dažniausiai operatorių filmuojamas automobilis, jeigu neskaičiuotume pirmojo penketuko lyderių. Priežastis paprasta – jis bent 5 kartus trasoje buvo sustojęs ir laukė partempimo į techninio aptarnavimo zoną. Komanda jau lenktynių pradžioje sakė, kad turi problemų su pavarų dėže – dingo 1 ir 2 pavaros. Tačiau panašu, kad problema išspręsta nebuvo ir „Subaru“ gedo visų lenktynių metu.
Nepatikima, bet ištverminga: „Porsche“ pavarų dėžė. Trečią vietą bendroje įskaitoje užėmusios komandos vairuotojas Nemunas Dagilis sakė, kad jų „Porsche 911 GT3 Cup“ streikuoja pavarų dėžė: prieš pagrindines varžybas ją teko keisti du kartus, o lenktynių metu kai kuriuose ratuose dingdavo 2 ar 3 pavaros. Tai nebuvo vienintelė „Porsche“ bėda, tačiau komanda visąlaik važiavo konkurencingu tempu, pasiekė finišą ir išlaikė saugią persvarą prieš ketvirtą vietą.
Didvyris: BMW 325i. „Cor Euser Racing“ komandai lenktynės Palangoje prasidėjo nesėkmingai: jau ketvirtadienį komandos vairuotojas Stasys Brundza į atitvarus supylė „Marcos Mantia“ automobilį. Mechanikai iškart konstatavo – jis nepataisomas. Tačiau komanda kartu su „Marcos“ į Palangą atsigabeno BMW 325 automobilį, kurį į sunkvežimį įkrovė vos finišavus Olandijos 24 valandų lenktynėse. „O gal prireiks“. Prireikė: kone standartinis automobilis, atlaikęs 24 valandų maratoną, be didesnių problemų nuvažiavo dar 9 valandas Palangoje.