Tiek renginio organizatoriai, tiek patys dalyviai pasiruošimus pradeda toli gražu ne likus mėnesiui ar porai iki paprastai liepos viduryje vykstančių lenktynių. Visi darbai prasideda pasibaigus lenktynių sezonui. Taip sakant, lenktynės baigėsi – teprasideda lenktynės.
Kartu su šiomis lenktynėmis įvyks ir Lietuvos automobilių sporto federacijos organizuojamas Lietuvos „Startline endurance“ čempionato 3 etapas. Kuo jis skiriasi nuo lenktynių? Praktiškai, niekuo. Tiek šio, tiek Baltijos čempionatų dalyviai renka taškus, kurie sumuojasi viso sezono metu ir, po paskutinio etapo spalio antrąjį savaitgalį, taps aišku, kuri komanda šį sezoną tapo ne tik greičiausia savo klasėje, bet ir visų sezono dalyvių gretose.
Kol kas lyderio poziciją užėmusi „Rimo“ komanda su „BMW M3“, antrieji – „IGORIOLANKAI“ ir jų „VW Golf“, o tretieji – „Lexus Team LT“. Tiesa, pirmosios dvi komandos atstovauja ir tą pačią, Diesel klasę, kai tuo tarpu „Lexus Team LT“ taškus renka GT klasėje.
Lietuvos „Startline“ čempionato klasės
Tiek „ENEOS 1006 km“ lenktynių, tiek čempionato dalyviai, pagal savo lenktynėse naudojamą techniką, skirstomi į klases: paprastai kategorijos formuojamos pagal automobilių galingumą, variklio kubatūrą bei naudojamus degalus, kaip kad A2000, A3000, A3000+, GT, X1 ar D (dyzeliniu kuru varomų automobilių klasė).
Tiesa, nutinka ir taip, kad ne visos klasės susiformuoja: tam, kad dalyviai galėtų pretenduoti į taškus, čempiono titulą bei laimėtojo taurę klasėje – turi būti tam tikras dalyvių skaičius. Elementaru: koks laimėtojas be konkurencijos? Tačiau jau pastebima, kaip su laiku klasės keičiasi: gausėja galingesnių automobilių bei bolidų, varomų dyzeliniu kuru.
Panašu, kad mažiausiai galingų automobilių klasei A2000 lemta išnykti, nors tai ir neturėtų stebinti: visos komandos stengiasi įsigyti techniką, kur būtų ir galinga, ir patikima, ir tinkama vertinant iš ekonominės perspektyvos.
Taisyklės
Tiek Lietuvos „Startline endurance“ čempionate, tiek „ENEOS 1006 km“ lenktynėse pagrindinė taisyklė – ta pati. Komandą be vadovo ir mechanikų sudaro mažiausiai du, o daugiausiai – keturi vairuotojai.
Visi jų trasoje be poilsio gali važiuoti ne daugiau, kaip 1 val. 10 min., o ilsėtis prieš važiavimą – 1 valandą. Tiesa, čempionatas – kur kas trumpesnis. Jo įskaitos rezultatai bus aiškūs jau po pirmųjų 4 valandų lenktynių.
Čempionato etapai
Paprastai čempionatą sudaro 5 etapai, o taškus dalyviai susirenka iš 4, geriausiai pravažiuotų lenktynių. Šiais metais tokios galimybės lenktynininkų komandos netenka dėl vieno neįvykusio etapo, tad visos likusios lenktynės tampa itin svarbios.
Po Palangos lenktynių Lietuvos „Startline endurance“ čempionato dalyviai keliaus į „Riga Summer Race“ renginį, kuris įvyks lygiai už mėnesio Latvijos Bikerniekų trasoje. Paskutinės kovos dėl čempionato taškų sportininkų laukia spalio 8-9 dienomis, toje pačioje trasoje Rygoje.