„ENEOS 1006 km lenktynėse“ triumfavo broliai Gelžiniai ir Egidijus Valeiša

„Skuba Dream“ komandoje prieš šių metų lenktynes buvo du didžiausi 1000 km lenktynių Palangoje talismanai: „Porsche 911 GT3 Cup“ automobilis (dažniausiai nugalėjęs šiose maratoninėse varžybose) bei broliai Gelžiniai (Jonas iki 2017 metų buvo nugalėjęs 6 kartus, o Ignas – 2). Prieš lenktynes atsargiai kalbėję apie galimus rezultatus bei tikslus, šeštadienį jie įrodė savo profesionalumą.
„ENEOS 1006 km lenktynių“ apdovanojimai
„ENEOS 1006 km lenktynių“ apdovanojimai / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

Didžiąją lenktynių dalį pirmavę bei likus kiek mažiau nei šimtui ratų iki lenktynių finišo dėl priešininko klaidos likę vienvaldžiais lyderiais, „Skuba Dream“ komandos vairuotojai užtikrintai važiavo iki pat 373-iojo rato, kol „Porsche“ paskutinę valandą vairavęs E. Valeiša išvydo languotą vėliavą starto-finišo tiesiojoje.

VIDEO: „ENEOS 1006 km lenktynių finišas

Tai jau ketvirtoji Jono pergalė iš eilės ir septintoji – per visą aštuoniolikos metų lenktynių istoriją. Ignas šiose lenktynėse nugalėjo trečią kartą – visas pergales jis pasiekė važiuodamas kartu su broliu Jonu. E. Valeišai ši pergalė – pirmoji.

Dainiaus Cuberos nuotr./ „ENEOS 1006 km lenktynių“ akimirka
Dainiaus Cuberos nuotr./ „ENEOS 1006 km lenktynių“ akimirka

Antrą vietą užėmė „Skuba Racing Team“ komanda su „BMW M3 V8 BigDaddy“, treti finišo liniją kirto „Qvick-VR Racing“ su „MARC Cars BMW M2 V8“.

Paskutiniais ratais „ENEOS 1006 km lenktynėse“ nepavyko išvengti dramos. Nors kova dėl pirmos vietos iš esmės baigėsi likus beveik šimtui ratų iki lenktynių finišo, antros ir trečios likimas nebuvo aiškus iki pat finišo.

„Qvick-VR Racing“ komandos vairuotojas Nico Verdonckas likus dešimčiai ratų iki finišo dar beveik minute atsilikinėjo nuo BMW M3 GTR ir apie trečią vietą jo komanda tik svajojo. Tačiau ne N. Verdonckas, kuris kiekviename rate važiavo 6-7 sekundėmis greičiau už varžovą ir aplenkė šį likus iki finišo dar dviems ratams.

N. Verdonckas vos neužėmė ir antros vietos. Toje vietoje važiavusioje „BMW M3 V8 BigDaddy“ likus trims ratams iki finišo sulūžo pusašis ir komanda priėmė sprendimą palaukti techninio aptarnavimo zonoje iki pirmasis „Porsche“ kirs finišo liniją, o BMW išleisti iškart po to.

O po finišo trečia vieta pradėjusi džiaugtis komanda netrukus buvo nuliūdinta: teisėjai už pažeidimus lenktynėse jai skyrė 3 ratų baudą, tad „Qvick-VR Racing“ vėl nukrito į ketvirtą vietą, o į trečią pakilo BMW M3 GTR su Wardu Sluysu, Danieliu Colembie ir Basu Shoutenu.

Visą 2017 m. „ENEOS 1006 km lenktynių“ eigą skaitykite paspaudę čia.

Dainiaus Cuberos nuotr./ „ENEOS 1006 km lenktynių“ akimirka
Dainiaus Cuberos nuotr./ „ENEOS 1006 km lenktynių“ akimirka

Favoritai krito vienas po kito

Jau pirmajame „ENEOS 1006 km lenktynių“ rate žiūrovai neteko amo: penktadienį kvalifikacijoje užtikrintai visus varžovus aplenkusi „Aquila CR1“ jau pirmame posūkyje nukrito į antrą vietą, o po to juos aplenkė ir dar keli „Porsche“ bei BMW automobiliai. Kas nutiko? Gedimas. Nepavadintum to netikėta žinia – „Aquila CR1“ iš šešių startų 1000 km lenktynėse tik vieną kartą (pernai) sugebėjo finišuoti be rimtesnių techninių problemų.

Po to gedimo su vienu jutikliu, kuris kartais veikdavo, o kartais – ne, „Aquila“ užklupo dar kelios problemos, kurių viena pabaigė „Exit Palanga by Algirdai“ komandos lenktynes. Mechanikų spėjimu, starterio „bendiksas“ įkrito į pavarų dėžę ir užsikirto užpakaliniai automobilio ratai – „Aquila“ tuo metu vairavęs Deividas Jocius posūkyje atliko suktuką, tačiau sugebėjo išvengti smūgio į atitvarus.

Dar anksčiau nei „Aquila“ iš lyderių gretų pasitraukė belgų komanda su „Porsche 911 GT3 Cup“. Šiam automobiliui nepavyko išvengti bėdų su elektros sistemomis, o „MARC Cars V8 Ford Focus“ lenktynėse praktiškai nepasirodė, nors kvalifikacijoje buvo vienas greičiausių.

Lenktynėse jau po pirmų dešimčių ratų išryškėjo lyderiai – tai „Porsche 911 GT3 Cup“ vairuojančios „Skuba Dream“ bei „Palanga Spa Hotel by EMG Motorsport“ (Nemunas Dagilis, Steve‘as Vanbellingenas ir Ate‘as Dirkas de Jongas) komandos. Jos dažnai keitėsi lyderių pozicijomis, tačiau nepaisant pastarosios komandos greičio trasoje (jos „Porsche“ – kiek naujesnis ir su galingesniu varikliu), ilgesnį laiką pirmavo „Skuba Dream“. Ji negavo nei vienos baudos („Palanga Spa Hotel“ komanda kartą turėjo pravažiuoti pro techninio aptarnavimo zoną, o dar kartą – ir praleisti ten vieną minutę) bei greičiau keitėsi vairuotojais.

Daugiau nei du trečdalius lenktynių „Skuba Dream“ komandos persvara buvo itin trapi, o vairuotojų pasikeitimo ar degalų pildymo metu ji prarasdavo lyderės poziciją, tačiau situacija radikaliai pakito 284-ame rate: tuomet „Palanga Spa Hotel“ komandos „Porsche“ vairavęs S. Vanbellingenas itin siauroje trasos vietoje, nusileidime nuo tilto techninio aptarnavimo zonos link, padarė klaidą, apsisuko ir priekine dalimi rėžėsi į atitvarą. Rezultatas – kiauras „Porsche“ radiatorius bei baigtos lenktynės.

Dainiaus Cuberos nuotr./Pirmieji „ENEOS 1006 km lenktynių“ ratai
Dainiaus Cuberos nuotr./Pirmieji „ENEOS 1006 km lenktynių“ ratai

Patikimumo pergalė

2017-ųjų „ENEOS 1006 km lenktynėse“ nugalėjo ne tik momentinis greitis, bet ir patikimumas – bent jau taip atrodo žvelgiant į greičiausiųjų dešimtuką. Jame yra tokie automobiliai kaip „Volkswagen Golf GTI TCR“, „SEAT Leon Cupra TCR“ ar „Honda Integra“.

Tarptautinės klasės TCR automobiliai čia aplenkė ne vieną šimtu ar dviem šimtais arklio galių daugiau turintį automobilį, o apie „Honda Integra“ sėkmę kalbėti išvis keista: tai yra seniausias, pigiausias ir turbūt mažiausiai galingas automobilis iš visų, dalyvaujančių šių metų lenktynėse. Tačiau tai nesutrukdė gerai sustyguotai komandai su patikimu automobiliu užimti vietos greičiausiųjų dešimtuke ir užtikrintai nugalėti A2000 klasėje.

Itin atkakli kova vyko A3000 klasėje: čia iki pat lenktynių pabaigos vienas paskui kitą važiavo „Alfa Romeo klubo“ komandos „Alfa Romeo GT“ bei 54 numeriu pažymėtas „Autoverslo – ROLFO Ego racing team“ komandos „Audi A4“. Šioje dvikovoje nugalėjo „Alfa Romeo“.

Vieta Nr. Komanda Klasė Automobilis Įveikti ratai
1 17 Skuba Dream GT Porsche 911 GT3 CUP 997 373
2 99 SKUBA RACING TEAM GT BMW M3 V8 BigDaddy 366
3 14 MOJO Lounge by JR Motorsport A3000+ BMW E46 GTR 366
4 34 Qvick-VR Racing X1 MARC Cars BMW M2 V8 363 (bauda 3 ratai)
5 45 Nero-GSR racing team A3000+/TCR Volkswagen GOLF GTI TCR 361
6 9 IGORIOLANKAI A3000+/TCR SEAT LEON 357
7 58 Rotoma Racing GT BMW M3 357
8 23 Orion Racing Team GT BMW E92 M3 347
9 12 Bunasta by Zaibelis motorsport A2000 Honda Integra Type-R 346
10 79 Liqui-Moly Racing Team Lithuania A3000+ BMW E90edva 345
11 96 Lexus Team LT GT Lexus IS-F 341 (bauda 1 ratas)
12 78 PGM technika racing D2 BMW 330 D 340
13 22 222 A3000+ VW Scirocco 339
14 10 Rokiskio GRAND A3000+ BMW M3 339
15 24 Alfa Romeo klubas A3000 Alfa Romeo GT 338
16 54 Autoverslas – ROLFO Ego racing team A3000 Audi A4 Turbo quattro 333
17 8 TECHNINIS PROJEKTAS GT BMW M3 321
18 66 TELSIU STATYBA D1 BMW 123D 318
19 4 Kauno automobilininku sporto klubas X1 Lada 2104 316
20 53 Dynami:t Energy A3000 BMW E46 311
21 77 Subaru-Kautra Team A2000 Subaru BRZ 301
22 21 Palanga Spa Hotel by EMG Motorsport GT Porsche 991 284
23 95 Greicio akademija A3000 BMW 330 275
24 55 Saburov Racing Team A3000+ Subaru Impreza WRX 274
25 33 SamsonasRacing.com A3000+ BMW M3 274
26 5 Cone Forest Motorsport A3000+ BMW M3 265
27 15 JUTA-BAUER Rally Team A3000+ BMW M3 264
28 69 Flash Racing Latvia D2 BMW 330D 260
29 31 AEGN Racing D1 BMW 120D 241
30 88 Sauda racing A2000 Honda Civic 233
31 46 Anteja-Kraujotyrimai.lt D2 AUDI A4 RS Sport 214
32 90 Galingas.lt A3000 BMW E46 199 (bauda 19 ratų)
33 98 Team Hot Wheels GT BMW M3 153
34 13 Exit Palanga by Algirdai X1 Aquila CR1 121
35 11 Sparti Reklama – PF Kekava racing team D1 BMW 120D 112

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos