„ENEOS 1006 km lenktynių“ dalyviams – pirmasis egzaminas

Didžiausias automobilių sporto renginys Lietuvoje, „ENEOS 1006 km lenktynės“, oficialiai prasideda liepos 20-ąją. Tačiau tai – pradžia žiūrovams. Trečiadienį, liepos 19-ąją, jos prasideda lenktynininkams, kurie atvyksta į Palangą ir atlieka technines bei administracines komisijas.

Tai – procedūros, kurių metu lenktynių teisėjai įvertina, ar komandų automobiliai tinkamai paruošti lenktynėms, ar įrengtos saugumo bei kitos sistemos atitinka reikalavimus. Lenktynininkų kombinezonai, šalmai ir kitos aprangos dalys taip pat tikrinamos, o patys sportininkai dar turi padėti vieną kitą parašą.

Techninė komisija – puiki proga pasikalbėti su sportininkais apie laukiančias lenktynes, nes trečiadienį daugelis jų dar būna atsipalaidavę ir tik ketvirtadienį visiškai įsijungia sportinį režimą.

Vytauto Pilkausko nuotr./Techninė komisija
Vytauto Pilkausko nuotr./Techninė komisija

Populiariausi – BMW

Didžiausią sportininkų delegaciją, kurios sudėtyje net 110 sportininkų, kaip ir dera, į lenktynes delegavo varžybų šeimininkai.

Šiemet „ENEOS 1000 km lenktynėse“ dalyvauja 4 komandos iš Belgijos, o jų garbę gina 10 belgų ir kitų šalių sportininkai.

Palangoje lenktyniaus po 4 sportininkus iš Didžiosios Britanijos ir Latvijos, trys – iš Rusijos, po du – iš Olandijos ir Izraelio, po 1 – iš Filipinų ir JAV.

Įdomu, kad tarp estų komandos „Cone Forest Motorsport“ sportininkų nėra nė vieno esto, o jai atstovaus du Izraelio ir vienas Rusijos pilietis.

Vyriausiojo sportininko titulas šiemet priklausys ištikimam šių lenktynių dalyviui, „Autoverslas-Rolfo Ego Racing Team“ ekipos nariui, 66-erių Valdemarui Zakarauskui.

Dvejais metais už Valdemarą jaunesnis „Qvick-VR Racing“ lenktynininkas – belgas Dirkas Van Rompuy, o dar dvejais už Dirką – 62-ejų britas Dave‘as Hollandas.

Vytauto Pilkausko nuotr./Techninė komisija
Vytauto Pilkausko nuotr./Techninė komisija

Kas nugalės – patirtis ar jaunystė? Galbūt į šį mažą klausimą padės atsakyti jauniausiųjų lenktynininkų desantas ir jo vėliavnešys, 20-metis Ignas Brusokas iš „Bunasta by Žaibelis motorsport“ ar metais vyresnis Tomas Jurevičius iš „Juta-Bauer Rally Team“.

Jauniausiųjų draugijoje bene tvirčiausiai jaučiasi vyriausias iš jų, 22-jų Basas Schoutenas iš „Mojo Lounge by JR Motorsport“ komandos.

Jau seniai nesikeičia viena maratoninių lenktynių statistikos eilutė – ir toliau populiariausias lenktynių automobilis išlieka BMW. Jų, įvairių modifikacijų, šiemet pagrindinių lenktynių trasoje matysime net 19, arba vienu daugiau nei pernai.

Antrąja-trečiąja pozicijomis populiariausiųjų sąraše dalijasi „Porsche“ ir „Honda“ (po 3), ketvirtąja-septintąja vietomis dalijasi „Volkswagen“, „Audi“, „Subaru“ ir „Ford“ (po 2).

Vytauto Pilkausko nuotr./Techninė komisija
Vytauto Pilkausko nuotr./Techninė komisija

Statistika – kaip orų prognozė

Jeigu žiūrėtume vien į statistiką, laimėtojas būtų aiškus. Tai – „Skuba Dream“ komanda, nes jos automobilis – daugiausia kartų Palangos lenktynėse nugalėjęs „Porsche 911 GT3 Cup“, o bendras vairuotojų pergalių skaičius – 8. Be to, komandoje yra pastaruosius trejus metus lenktynėse nugalėjęs Jonas Gelžinis. Tačiau jis pats statistika nelinkęs pasitikėti.

„Statistika – kaip ir orų prognozė – žvelgiant į ankstesnius metus nereiškia, kad tai atsitiks ateityje. Šiokia tokia atsakomybė, kai žmonės iš tavęs daug tikisi. Komanda kiek pasikeitusi, bet mechanikai tie patys, automobilis kitas, nors variklis tas pats ir t.t. Daug niuansų ir viską reikia privesti iki galo, jeigu norime pakovoti“, – kalbėjo J.Gelžinis.

Samprotaudamas apie pasiruošimą lenktynėms, jo brolis Ignas pabrėžė, jog būtina dėmesį skirti tiek automobiliui, tiek patiems vairuotojams.

„Kažko specialaus nebūna, bet reikia automobilį išbandyti, pravažiuoti nemažai kilometrų ir pažiūrėti jo silpnąsias vietas. Vairuotojams reikia pasiruošti karščiams, kurie pagaliau atėjo į Lietuvą. Tiesiog daug tokių pašalinių darbų. Kadangi pasitreniruoti trasoje negali, tai tenka pasiruošti viską aplinkui“, – sakė I.Gelžinis.

Kalbėdami apie trečiąjį komandos vairuotoją, Egidijų Valeišą, lenktynininkai neslėpė optimizmo – nors šis ir turi daugiausia patirties ralio trasose, Palangoje turėtų nustebinti.

Vytauto Pilkausko nuotr./Techninė komisija
Vytauto Pilkausko nuotr./Techninė komisija

Patobulinimai – minimalūs

Praėjusiais metais „Aquila CR1“ automobilis po keturių nesėkmingų varžybų Palangoje finišą pasiekė be techninių nesklandumų ir užėmė antrą vietą. Atrodo, kad komanda pagaliau atrado sėkmės receptą ir jį šiemet modifikavo tik minimaliai.

„Žemiau būti, aišku, nesinori, bet varžybos toks dalykas, kad negali žinoti. Norai gali būti dideli, bet technikos gedimai, avarijos – gali būti visko. Norėtųsi užimti ne mažiau kaip antrą vietą, bet kaip bus, taip“, – sakė komandos atstovas Andrius Ramanauskas.

Norai gali būti dideli, bet technikos gedimai, avarijos – gali būti visko. Norėtųsi užimti ne mažiau kaip antrą vietą, bet kaip bus, taip

Po praėjusių metų „Aquila CR1“ automobilis buvo iš naujo perrinktas – visi važiuoklės komponentai, variklis, pavarų dėžė yra nauji. Buvo patobulinti pavarų dėžės tvirtinimo taškai, nes praėjusiais metais lenktynių metu ji kiek pasislinko iš savo vietos.

„Esminių pakitimų nedarėme – tikimės, kad pasieksime finišą“, – teigė A.Ramanauskas.

Kalbėdamas apie komandos taktiką, A.Ramanauskas teigė, kad trečiadienį vakare viskas bus nuspręsta. Prioritetas – darbų pasidalijimas tarp vairuotojų, pvz., vienas važiuos kvalifikacijoje, kitas vairuos parade ir t.t.

„Nebūtų sąžininga, jeigu visus darbus vienas vairuotojas darytų“, – sakė komandos atstovas.

Ištikimas „Volkswagen Golf“

Prieš dešimt metų pirmą kartą 1000 km lenktynėse dalyvavusiam Dainiui Matijošaičiui pirmas blynas ne prisvilo, o sudegė. Tuomet jo komandos ketvirtos kartos „Volkswagen Golf“, praėjus kelioms valandoms po starto, užsidegė ir lenktynių jie nebaigė.

Šiemet po daugybės išbandytų automobilių D.Matijošaitis grįžta prie „Golf“. Tik šįkart jo automobilis – „Volkswagen Golf GTI TCR“, o komandos draugai – patyrę lenktynininkai, tokie kaip Ernesta Globytė, Nerijus Malaševičius ir Eugenijus Misiūra.

„Kodėl startuoju su TCR? Man tai buvo patraukliausias pasiūlymas iš tų, kuriuos turėjau. Tai nėra pats greičiausias automobilis, mes neprilygsim „Porsche“ ir kitiems superautomobiliams, tačiau patikimumas ir valdymo savybės yra esminiai faktoriai, kodėl aš šioje komandoje ir prie šio automobilio vairo. Komandos sudėtis man taip pat aktuali – pasitikiu visais kolegomis“, – apie motyvus važiuoti ne pačiu greičiausiu automobiliu kalbėjo lenktynininkas.

Jis užsiminė ir apie planus mažiau dalyvauti lenktynėse Lietuvoje – kitąmet D.Matijošaitį greičiausiai išvysime tik tose pačiose lenktynėse Palangoje, o daugiau dėmesio jis skirs ištvermės lenktynėms užsienyje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis