Pirmajame „Euro RX1“ mūšyje iki pat pusfinalio puikiai sekėsi TSK „Baltijos sportas“ pilotui Pauliui Pleskovui, laimėjusiam du iš keturių kvalifikacinių važiavimų ir tik dėl kurioziško technikos kaprizo nepatekusiam į finalą.
Solidžią patirtį aukščiausios prabos kroso ir ralio kroso varžybose sukaupęs klaipėdietis praėjusį sezoną senąją „Ford Fiesta“ iškeitė į „Škoda Fabia WRX“, su kuria 2021-aisiais norvegas Andreas Bakkerud tapo Senojo žemyno čempionu. Tačiau nors šiame automobilyje realizuoti inžineriniai sprendimai visa galva aukštesni nei turėtos technikos, perprasti jo reguliavimo ypatumus buvo kiek sunkiau nei TSK „Baltijos sportas“ mechanikai tikėjosi.
„Kadangi drauge su koviniu automobiliu nėra parduodamos lenktynių inžinierių paslaptys, kaip kokioje trasoje reikia sureguliuoti pakabos geometriją ir amortizatorius, teko mokytis patiems. Dėl šios priežasties pernai mes net neturėjome didesnių ambicijų kažką aplenkti, bet labai daug dirbom stengdamiesi išbandyti skirtingas variacijas ir sukaupti kuo daugiau informacijos, kaip ir kodėl kinta automobilio elgsena. Šiais metais jau bandom skinti to vaisius: pirmajame „Euro RX1“ etape pavyko laimėti du kvalifikacinius važiavimus, kartą finišuoti trečioje ir kartą ketvirtoje pozicijoje“, – dalindamasis įspūdžiais pasakoja P. Pleskovas.
Tokia lenktynių savaitgalio pradžia atvėrė kelią į švediško „Euro RX1“ etapo pusfinalį. Tačiau čia laukė nemalonus siurprizas: dėl prasidėjusios liūties pradėjo žvėriškai rasoti priekinis langas, o matomumą bent iki pusėtino lygio pagerinti nepadėjo nei per trumputę serviso pertraukėlę panaudotas specialus cheminis preparatas, turėjęs neleisti kauptis drėgmei, nei maksimaliu režimu įjungtas ventiliatorius.
„Nors mano, kaip lenktynininko stažas trunka jau beveik 25 metai, tokioje situacijoje, kai priekinis langas atrodo tarsi būtų apipiltas pienu, neteko atsidurti. Dėl šios priežasties rizika netilpti į permirkusios ir klaikiai slidžios trasos viražus bei sudaužyti automobilį smarkiai išaugo. Deja, pasirinkus atsargesnį lenktyniavimo režimą teko susitaikyti su 5 vieta pusfinalyje ir finalus stebėti iš žiūrovų tribūnos“, – apgailestavo P. Pleskovas.
Geroji žinia – perprasta naujojo automobilio specifika, gera vairuotojiška sportinė formą ir konkurencingas tempas jau pirmosiose „Euro RX1“ lenktynėse leido susikrauti 17 taškų kraitį (8 vieta bendroje čempionato įskaitoje) bei tikėtis gerų pozicijų sezono pabaigoje.
Pergalę „Magic Weekend“ pakrikštytų lenktynių finale šįkart išplėšė „Peugeot 208 WRX“ vairavęs 20-metis britas Patrickas O'Donovanas, itin sėkmingai susidorojęs su slidžios trasos specifika bei sugebėjęs pasinaudoti varžovų klaidomis. Antras finišavo suomis Mika Liimatainen su „Hyundai i20“, o trečias finale liko pilotas iš Lenkijos Damian Litwinowicz su „Audi S1“.
FIA Europos ralio kroso čempionato antrojo etapo lenktynės vyks liepos 27-28 dienomis Vengrijoje „Nyirad“ trasoje.