Šį kartą dėmesio centre – dalyvių automobiliai ir bagiai, o tiksliau, jiems keliami reikalavimai bei taikomi apribojimai. Vilkyčiuose žiūrovai galės išvysti trijų Europos čempionato kategorijų bagius ir vieną automobilių klasę.
Pradėkime nuo tų, kurių varikliai bus mažiausio galingumo. „Junior Buggy“ klasėje dalyviai startuos varikliais, kurių darbo tūris negali viršyti 600 kub. cm., todėl dažniausiai čia naudojami įvairių motociklų gamintojų varikliai. Tačiau tai nereiškia, kad į šiuos bagius žiūrėti bus nuobodu.
Dėl svorio ir galios sanktykio šie bagiai lekia labai greitai.
„Šiais bagiais lenktyniaujantys dalyviai taip pat tobulina savo techniką. Galios ieškoma keičiant kai kuriuos kitus mazgus, tačiau didžiausias šių bagių privalumas yra mažas svoris. Dėl svorio ir galios sanktykio šie bagiai lekia labai greitai“, – sakė Lietuvos ir Europos autokroso ragavęs lenktynininkas Tautvydas Urba.
Analogiška situacija ir klasėje „Buggy1600”. Čia variklių darbo tūris negali viršyti 1600 kub.cm. Tiesa, šioje įskaitoje dalyvių bagiai yra kur kas galingesni, o žiūrovų ausis džiugina dar skardesnis garsas, kuomet motociklų varikliai pasiekia net keliolika tūkstančių apsisukimų per minutę. Šioje klasėje galima naudoti ir automobilių variklius, tačiau jie mažiau konkurencingi už aštriąsias „britvų“ širdis.
Apie šią klasę sutiko papasakoti Europos autokroso čempionate šiemet lenktyniausiantis Tautvydas Urba. Šiemet jis ketina pasirodyti dviejuose etapuose Vokietijoje, startuoti Vilkyčiuose bei sudalyvauti dar keliuose etapuose kitose Europos šalyse. Sportininkas tikina, kad šiemet kova trasoje bus sunkiai prognozuojama, mat į „Buggy1600” klasę atėjo keli greiti jauniai iš „Junior Buggy” kategorijos. Tuo metu keletas greitų „Buggy1600” klasės dalyvių varžysis jau su „SuperBuggy“ bolidais.
Šioje įskaitoje labai populiarūs „Hayabusa“ 1300 kub.cm. varikliai.
„Šioje įskaitoje labai populiarūs „Hayabusa“ 1300 kub.cm. varikliai. Geri konstruktoriai sugeba motorų darbo tūrį padidinti net iki 1500 kub.cm.
Taip pat būna važiuojančių ir su dviem motociklų varikliais po 750 kub.cm. Yra keletas dalyvių, kurie naudoja patobulintus automobilių – „Opel“, „Ford“ arba BMW variklius. Aišku, tie motorai jau nebėra standartiniai“, – teigė T.Urba.
Pati galingiausia, brangiausia ir įspūdingiausia bagių klasė yra „SuperBuggy“. Šios kategorijos dalyvių techniką galima vadinti tikrais monstrais. Įsivaizduokite, kaip turi skrieti kelis šimtus kilogramų sveriantis bolidas, kuomet jo ratus suka iki 3500 kub.cm. darbo tūrio motoras.
Šiuose bagiuose dalyviai naudoja itin galingus automobilių variklius, kurių pajėgumas siekia kelis šimtus arklio galių, arba motociklų variklius. Tokie bagiai tramplinuose kyla į orą, o jų pagreitėjimas iki šimto kilometrų per valandą užtrunka tiek, kad už jų nugaros liktų ir ralio kroso, ir „Formulės-1” bolidai. Šių motorų technines savybes sutiko įvardyti dar vienas žymus Lietuvos lenktynininkas, važiuojantis bagiu, Tomas Zavarskis.
„Šioje „SuperBuggy“ klasėje dažniausiai naudojami automobilių varikliai, bet galima naudoti ir du suporuotus motociklų variklius. Dažniausiai tie varikliai būna vieno litro darbo tūrio. Jei varikliai būtų dar didesni, tuomet jau viršytų leistiną svorį, todėl šioje kategorijoje dažniausia motociklų variklių kombinacija bagyje yra du motociklo agregatai po litrą“, – paaiškino Europos autokroso čempionate lenktyniavęs lietuvis Tomas Zavarskis.
Tokios galios kaip Albers Wiely bagis minėtą greitį pasiekia per 1,5 sekundės.
Tačiau apribojimai yra taikomi tik svoriui ir variklių darbo tūriui, tačiau reglamentas nenumato jokių apribojimų galingumui. Čia ir prasideda brangios kilovatų ir arklio galių paieškos, todėl turtingos komandos gali sau leisti „atsukti“ netgi daugiau nei pusę tūkstančio arklio galių. Kaip pavyzdį Tomas Zavarskis pateikė praėjusiais metais Vilkyčiuose startavusio Albers Wiely bagio galingumą.
„Pamenate tą geltoną bagį, kuriuo pernai Vilkyčiuose važiavo ir vertėsi Albers Wiely? Tas bagis išvysto gal 650 arklio galių. Tai vienas iš stipriausių variklių. Jei pastatytume ant vienodo sukibimo trasos jo bagį, „Formulės-1” bolidą ir galingiausią ralio kroso monstrą, tai bagis iki 100 km/val. greičio laimėtų. Tokios galios kaip Albers Wiely bagis minėtą greitį pasiekia per 1,5 sekundės“, – teigė Tomas Zavarskis.
Kaip teigia Tomas Zavarskis, Europos autokroso čempionate dominuoja „Suzuki“ gamintojo varikliai. Tokia situacija susiklostė todėl, kad „Hayabusa“ modeliams yra vienas plačiausių dalių asortimentų jų tobulinimui ir galingumo didinimui.
Vilkyčiuose bus galima išvysti ir kėbulinius automobilius. Reglamentas nurodo, kad „TouringAutocross“ kategorijoje variklių darbo tūris taip pat negali viršyti 3,5 litro. Čia dalyviai motociklų variklių jau nebenaudoja, todėl tobulina serijinės gamybos automobilių variklius. Šioje klasėje populiarūs ir mažesnio darbinio tūrio, tačiau turbiną turintys varikliai.
Bilietai į Europos autokroso čempionato varžybas Vilkyčiuose jau pardavinėjami „Bilietai.lt“ kasose ir internete. Pirmąją varžybų dieną bilietų kaina sieks 10-15 eurų. Sekmadienį, kuomet vyks finalai, jie kainuos 15-20 eurų. Perkant bilietus iškart abiem dienoms – taikoma nuolaida.