Statyti skersą aštuoneto formos trasoje, atrodo, lengviau ir būti negali. Tačiau, teisėjų sumanyta trajektorija ir žinojimas, kad menkiausios klaidos atveju teks susidurti su apsauginiais blokais, šią užduotį padaro kur kas sudėtingesne.
Maždaug tris valandas trukusioje treniruotėje galime išskirti keturis incidentus – E.Mūrniekas (BMW E12) ir D.Balys („Nissan PS13“) pirmieji išmėgino blokų tvirtumą. Kontaktai nebuvo labai stiprūs, tad žala automobiliams buvo minimali – lūžę buferiai ir dužusios lempos.
Kiek įdomesnis Edgaro Petravičiaus atvejis, kuriam bevažiuojant, staiga nusimontavo užpakalinio kairio rato padanga. Likęs su trim „batais“ automobilis apsisuko, o prie vairo sėdėjęs sportininkas galėjo stebėti, kaip iš paskos atriedėjusi padanga trenkėsi į jo nisano priekinį stiklą.
Rimo Sadausko/Driftzone.lt nuotr./Ketvirtas „D1Sport driftingo čempionato“ etapas |
Bandymams skirtam laikui artėjant į pabaigą ir galvojant apie artėjančią kvalifikaciją pasigirdo „bum“. Visų žvilgsniai sustojo ties „kiss the wall“ blokų sekcija, į kurią įsirėmęs stovėjo Tado Lučkaičio „Nissan 240SX“. Pradžioje atrodė, kad dalyvis į ją trenkėsi priekiu, tačiau priėjus arčiau tapo aišku – smūgį sugėrė šonas ir galinė „pinkės“ dalis. „JDMArt“ komandai atstovaujančiam pilotui šios varžybos buvo baigtos, o blogiausia – jo automobilis tapo donoru kitiems.
Kvalifikacijoje taip pat netrūko staigmenų. Pavyzdžiui, varžybų organizatorius Kastytis Alekna pirmus du bandymus paaukojo įspūdingai iniciacijai. Stengdamasis į pirmą posūkį įslysti galu („backwards entry“), tačiau to nesugebėjęs padaryti, Kastytis už du važiavimus buvo įvertintas 0 balų, o paskutinis jo važiavimas nebuvo toks geras, kad lenktynininkas galėtų perkopti atrankinį barjerą.
Prastai pasirodė vienintelis „Drifter.lt“ ekipos atstovas – Darius Balys. Šis savaitgalį turėjo galimybę išbandyti daugiau nei 400 AG turintį „Nissan PS13“. Ar koją pakišo dešinėje pusėje esantis vairas, ar kažkokie gedimai, Dariaus geriausias bandymas buvo įvertintas tik 18,25 balo (24 vieta)!
Nesėkmės persekiojo ir čempionato lyderį Andrių Miciūną. Dar pirmo treniruočių važiavimo metu sulūžęs pusašis visiškai neleido sportininkui pasipraktikuoti. Kvalifikacijai į trasą grįžęs, bet net pirmo įskaitinio važiavimo nebaigęs dalyvis sužinojo, kad silpną vietą turi ir kitoje pusėje esanti ta pati detalė.
Apsauginiai blokai ir toliau rinko aukas. Šį kartą jie nepasigailėjo per didelu kampu užsistačiusio Viačeslavo Burbul. Matant, kaip šis dalyvis erzino juos treniruočių metu, tokios baigties buvo galima tikėtis. Plokščias visiškai standartinio BMW 325 galas tapo dar plokštesnis. Nors atrodė, kad nukentėjo tik automobilis, sportininkas vėliau kreipėsi į trasoje buvusius medikus. Pamoka – „driftui“ neparuošti automobiliai prie gero nepriveda.
Tomo Petrovskio/Tomasfoto.lt nuotr./Ketvirtas „D1Sport driftingo čempionato“ etapas |
Jauniausias varžybų dalyvis, 15-metis Arnas Orechovas, sulipdė tik vieną įskaitinį bandymą. Teisėjai jo važiavimą įvertino 48,5 balo, kas lėmė 19 vietą kvalifikacijoje! Arnui tai pirmos oficialios varžybos!
Arčiausiai 90-ies balų įvertinimo šį kartą buvo Evaldas Kovalenka. Atrankos nugalėtojas ne tik puikiai vykdė teisėjų užbrėžtus tikslus, bet ir skandino trasą dūmuose, kaip niekas kitas!
Visgi turbūt daugiau liaupsių nusipelnė Andrius Vasiliauskas su BMW 344i. Gal būtų lengviau suprasti kodėl, būtina apibūdinti jo automobilį – tai raudonas BMW su juodu priekiniu gaubtu ir iš skylės jame kyšančiu V8 agregatu. Neseniai „drifterių“ gretas papildęs vaikinas buvo penktas ir paskutinis, kuriam pavyko perkopti 80 balų barjerą (80,3).
Andrius nė kiek neatslūgo ir poriniuose važiavimuos. Pirmiausia jis įveikė „BMWFan“ narį Edgarą Stakaitį, vėliau persekiodamas Arnoldą privertė jį suklysti ir užleisti vietą pusfinalyje. O kovoje dėl trečios vietos su bendravardžiu A.Čibirka tik menka klaida paskutiniame posūkyje jam neleido užlipti ant podiumo.
Blogas savaitgalis „JDMArt“ ekipai tapo tragišku. Aštuntfinalyje A. Atkočiūną eliminavęs Ramūnas Brūzga, ketvirtfinalyje stojo prieš latvį A.Siniciną. Pirmuose dviejuose abiejų sportininkų važiavimuose buvo gana daug broko, kad teisėjai skirtų pakartojimą. Jam prasidėjus, Ramūnas ir vėl pirmiausia buvo persekiojantysis. Pasirinkęs važiuoti žemesnėmis pavaromis, lietuvis sugebėjo išlaikyti minimalų atstumą iki savo oponento, tačiau bėgdamas nuo jo, per greitai įčiuožė į pirmą posūkį ir šonu rėžėsi į apsauginius blokus.
Sportininkas incidente nenukentėjo, bet pasklido kalbos, kad ir šis automobilis nurašomas donorystei.
Didžiajame finale susitiko du geriausius rezultatus kvalifikacijoje parodę sportininkai – 2010 „drifto“ karalius Evaldas Kovalenka (1) ir svečias iš Latvijos Aleksandras Sinicinas (2). Deja, kova nebuvo tokia graži, kaip, pavyzdžiui, pakartojimo reikalavusi A. ernacko ir E.Mūrnieko akistata. Lietuvis visa galva buvo pranašesnis už savo oponentą, tad galutinė rikiuotė nepakito. Evaldas – pirmas, Aleksandras – antras.
Galutinė „D1Sport driftingo čempionato“ vairuotojų taškų įskaitos rikiuotė po 4 etapų. Finalinis, penktasis, ertapas vyks spalio 8 dieną Trakų „Dvarkiemio“ aikštelėje.
Vieta | Dalyvis | Automobilis | Komanda | 1 kova | 2 kova | 3 kova | 4 kova | Viso |
1 | Evaldas Kovalenka | Nissan Silvia | D1Sport | 100 | 48 | 37 | 100 | 285 |
2 | Andrius Čibirka | BMW 3 | BMWFan | 43 | 79 | 77 | 79 | 278 |
3 | Andrius Šlajus | BMW 3 | D1Sport | 71 | 59 | 68 | 43 | 241 |
4 | Ramūnas Brūzga | Nissan Silvia | JDMart | 53 | 71 | 31 | 53 | 208 |
5 | Andrius Miciūnas | BMW 3 | BMWFan | - | 100 | 100 | 1 | 201 |
6 | Darius Balys | Nissan 200SX | Drifter.lt | 79 | 88 | 27 | 1 | 195 |
7 | Kastytis Alekna | Nissan 200SX | D1Sport | 48 | 26 | 87 | 8 | 169 |
8 | Darius Kepežinskas | BMW 3 | D1Sport | 14 | 53 | 61 | 30 | 158 |
9 | Arnoldas Bernackas | BMW 3 | - | 22 | 14 | 54 | 65 | 155 |
10 | Timas Simniška | Lexus SC | Drifter.lt | 65 | 65 | - | - | 130 |