Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

F-1 2017 m. sezono apžvalga: „Sidabrinių strėlių“ triumfas prieš „raudonuosius“ iš Maranelo

Pasibaigus 2016 metų „Formulės-1“ sezonui Nico Rosbergo ir eiline „Mercedes AMG Petronas“ pergale, 2017 metai žadėjo daug permainų. Šiais metais įsigaliojo naujas techninis reglamentas, kuris viso sezono metu leido tobulinti variklius, taip pat pasikeitė ir automobilių išvaizda jie tapo 200 mm platesni, buvo sumontuoti didesni difuzoriai gale bei sumontuotos platesnės padangos, padidinančios sukibimą trasoje.
Lewisas Hamiltonas ir Sebastianas Vettelis
Lewisas Hamiltonas ir Sebastianas Vettelis / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

Ekspertų teigimu, bolidai turėjo pagreitėti apie 3 sek. kiekviename rate. Šios naujos taisyklės sukėlė tikrą galvos skausmą bolidų kūrėjams, kurie iš pagrindų turėjo perkurti visą automobilio aerodinaminę sistemą ir pritaikyti ją pirmiesiems ikisezoniniams bandymams.

F1 bandymai Barselonoje: „Ferrari“ pademonstruotas greitis ir „McLaren“ patirtas fiasko

Kovo 10 dieną pasibaigė „Formulės-1“ priešsezoniniai bandymai Barselonos (Ispanija) trasoje. Jų metu greičiausiai ratus įveikė „Ferrari“ pilotai, o „McLaren“ taip ir neišsikapstė iš techninių gedimų duobės.

Paskutinę bandymų dieną „Ferrari“ lenktynininkas K.Raikkonenas užfiksavo geriausią visų bandymų rezultatą 1:18.634 – tai buvo daugiau nei septyniomis dešimtosiomis greičiau negu „Mercedes“ pilotų laikas. Nuo Kimio neatsiliko ir kitas „Ferrari“ pilotas S.Vettelis, jis vieną Barselonos trasos ratą nuvažiavo per 1:19.024 ir buvo trimis dešimtosiomis greitesnis nei abu „Mercedes“ pilotai.

Suskaičiavus įveiktų ratų skaičių, italų ekipa nusileido „Mercedes“ komandai. Pastarosios pilotai antrąją bandymų savaitę įveikė 540 ratų. Iš viso per aštuonias bandymų dienas „Mercedes“ komanda nuvažiavo 1096 ratus (iš jų 628 įveikė V.Bottas). Nuo jų šimtu ratų atsiliko „Ferrari“. Trečioje vietoje liko „Williams“ ekipa, ketvirti „Sauber“. Penktą, šeštą, septintą ir aštuntą vietas atitinkamai pasidalijo „Force India“', „Haas“, „Red Bull“ komandos, o paskutinis trejetukas liko „Renault“, „Torro-Rosso“ ir „Mclaren-Honda“ komandos.

Nelabai sėkmingai bandymai klostėsi „Renault“ ir „Honda“. Prancūzų jėgainė ne kartą buvo sugedusi. Dėl ERS gedimo ne kartą trasoje buvo priversti sustoti ne tik „Renault“, bet ir „Red Bull“ bei „Toro-Rosso“ pilotai.

Per aštuonias bandymų dienas visišką fiasko patyrė „Mclaren – Honda“ komanda. Per pirmąją bandymų sesiją komanda įveikė vos 208 ratus, o per paskutines keturias bandymų dienas nuvažiavo dar 217 ratų. Vienas iš „Mclaren“ pilotų 2 kartus pasaulio čempionas F.Alonso kalbėjo, kad bolidas stokoja ne tik patikimumo. Jam trūksta galios, o tai ypač pasijaučia ilgose tiesiosiose.

Kalbos po bandymų: ar „Ferrari“ gali pasipriešinti „Mercedes“?

Po bandymų ekspertai kalbėjo, kad „Ferrari“ šiemet bus ypač stipri ir „Mercedes“ komandai tikrai nebus lengva kovoti, kaip tai nutiko 2014–2016 metų sezone. Tai po bandymų patvirtino ir „Mercedes“ pilotas L.Hamiltonas. Jis teigė, kad kartu su komanda nesitikėjo tokių „Ferrari“ rezultatų. Na, ir „Mercedes“ bolidas pasirodė nėra toks stabilus koks turėtų būti. „Redbull“ komanda taip pat neslėpė, kad juos gąsdina „Ferrari“ rodomas tempas. Helmutas Marko teigė, kad po bandymų matėsi, jog „Ferrari“ yra labai stipri ir turi greitą bolidą, o patekęs į Sebastiano Vettelio rankas jis gali tapti labai pavojingu.

Įnirtinga kova iki paskutinio centimetro: pavojaus ženklas „Mercedes“

Pirmosios sezono lenktynės kovo 26 dieną tradiciškai įvyko Australijoje „Albert Park“ trasoje. Į šią trasą daug komandų atsivežė atnaujinimų bolidams, stengdamiesi kuo geriau pradėti pirmąsias sezono lenktynes. Treniruotėse ir kvalifikacijoje lygių vėl neturėjo „Mercedes“ komanda kartu su Lewisu Hamiltonu, tuo tarpu „Ferrari“ prisiminė pernai metų scenarijų, kai niekaip negalėjo pavyti „Mercedes“, tačiau viskas buvo kitaip.

„Scanpix“ nuotr./„Formulė 1“ Ostine, JAV: nugalėjo Lewisas Hamiltonas
„Scanpix“ nuotr./„Formulė 1“ Ostine, JAV: nugalėjo Lewisas Hamiltonas

Italų komanda 2017 metų sezoną pradėjo įspūdinga pergale, kurią jiems atvežė Sebastianas Vetelis. Puikus taktikų darbas ir tai, kad Lewisas Hamiltonas užstrigo už lėtesnių varžovų, nulėmė „Ferrari“ atstovo S.Vettelio pergalę.

Puikiai lenktynėse pasirodė kitas „Mercedes“ lenktynininkas Valteri Bottas, kuris liko trečias, šiam lenktynininkui tai buvo pirmosios lenktynės šioje ekipoje, labai gerai pasirodė ir abu „Force India“ lenktynininkai, kurie pirmose sezono lenktynėse atvežė svarbius taškus. O „Mclaren“ ekipą toliau lydėjo nesėkmės, abu lenktynininkai nesugebėjo baigti lenktynių dėl techninių problemų.

Pirmosios sezono lenktynės buvo ženklas „Mercedes“ komandai sunerimti, kadangi jie tikrai dideliu laiko skirtumu pralaimėjo „Ferrari“ komandai. Tuo tarpu žvelgiant į kitas, atrodė, kad jos nepatobulėjo visiškai nuo praeitų metų, vienintelė šių komandų viltis buvo naudotis lyderių klaidomis.

2017 m. sezonas komandų akimis: kodėl „Ferrari“ neaplenkė „Mercedes“

„Mercedes AMG Petronas“. „Mercedes“ komanda šiais metais siekė ketvirtus metus iš eilės siekė apginti čempionų titulą. Komandą slėgė didelė atsakomybė, o situaciją dar pablogino, kai pirmąsias lenktynes laimėjo jų didžiausi konkurentai – „Ferrari“. Tačiau per visą sezoną „Mercedes“ 12 kartų nugalėjo lenktynėse ir beveik kiekvieną kartą lenktynėse nors vienas pilotas užlipdavo ant apdovanojimų pakylos. Vienintelis dalykas, kodėl po pirmosios sezono pusės teko vytis „Ferrari“, buvo klaidos, kuriomis priešininkai ir pasinaudojo.

Baku trasoje nepritvirtinta galvos apsauga kainavo L.Hamiltonui pergalę, Ispanijoje sugedęs V.Botto variklis tai pat atėmė vietą ant apdovanojimų pakylos. Tačiau, nors ir su tokiomis klaidomis bei nesuprantamai važiuojančiu bolidu, ši komanda sugebėjo antroje sezono pusėje tiesiog nušluoti varžovus ir ketvirti metai iš eilės užsitikrinti čempionų titulus.

„Scuderia Ferrari“. „Ferrari“ šiais metais sugebėjo mesti tikrai rimtą iššūkį „Mercedes“ ekipai. Pirmosios sezono lenktynės pažymėtos pergale tikrai suteikė baimės varžovams ir tuo pačiu suteikė pasitikėjimo, kad jie gali nugalėti „sidabrines strėles“. Per visą sezoną „Ferrari“ nugalėjo 5 kartus. Visas pergales pelnė keturis kartus pasaulio čempionas Sebastianas Vettelis. Antrasis komandos lenktynininkas Kimi Raikkonenas šį sezoną atrodė blankiai, lyginant su komandos draugu. Tačiau sugebėjo rinkti stabilius taškus, kurie buvo labai reikalingi, norint tapti čempionais.

„Scanpix“ nuotr./„Formulės 1“ kvalifikacija Meksikoje.
„Scanpix“ nuotr./„Formulės 1“ kvalifikacija Meksikoje.

Pirmoji sezono pusė buvo tikrai įnirtinga, bet „Ferrari“ sugebėjo susikrauti nemažą pranašumą prieš „Mercedes“. Sebastianas vienu metu pirmavo daugiau nei 20-ties taškų skirtumu, o tai yra tikrai daug. Tačiau visos svajonės tapti čempionais sugriuvo kaip kortų namelis.

Pagrindinė problema, dėl kurios „Ferrari“ nesugebėjo nugalėti, buvo kvaili incidentai, kurių buvo galima išvengti. Susidūrimas Baku trasoje su L.Hamiltonu, techninės problemos Malaizijoje, Japonijoje, bei dviguba avarija Singapūre palaidojo bet kokius šansus tapti čempionais šiais metais.

„RedBull Racing TAG Heuer“. „Redbull“ komanda kėlė didelius tikslus. Nes pirmuoju smuiku turėjo groti aerodinamika, kuri ir yra stiprioji šios komandos pusė. Tačiau viskas buvo kitaip. Varžovai taip pat nesnaudė ir patobulėjo. Galios stokojantis „Renault“ variklis bei daug techninių gedimų nulėmė, kad ši komanda sezoną užbaigė trečioje vietoje, tik su trimis pergalėmis sąskaitoje.

Dvi įspūdingas pergales iškovojo jaunasis olandas Maxas Verstappenas, viena pergale chaotiškose Baku lenktynėse džiaugėsi australas Danielis Ricciardo. Kiti metai, tikėtina, bus geresni, „Renault“ žada didelį variklių atnaujinimą, o tai gali padėti šiai komandai sugrįžti į kova dėl čempionų titulo.

„Scanpix“ nuotr./Estebanas Occonas
„Scanpix“ nuotr./Estebanas Occonas

„Force India Mercedes“. Ši komanda jau ne pirmi metai stebina visą F-1 auditoriją. Mažas biudžetas dar nereiškia, kad komanda negali gerai pasirodyti. Šis sezonas „Force India“ ekipai buvo tikrai neblogas. Į komandą atėjęs naujokas Estebanas Occonas vertė pasistengti komandos senbuvį Sergio Perezą. Abu pilotai viso sezono metu neišvengė dvikovų, kurios pasibaigdavo pradurtomis padangomis ir anglies pluošto nuolaužomis.

Viename Baku trasos posūkių netilpę abu pilotai paleido šansą laimėti dvigubą podiumą. „Mercedes“ varikliais varomi „Force India“ bolidai šiais metais buvo tikrai greiti, naujokas E.Occonas pirmame savo sezone pasirodė pagirtinai, o komandos tikslas 2018 metais – trečia vieta komandinėje įskaitoje.

„Williams Martini Racing“. Keista, tačiau su kiekvienu sezonu nuo 2014 metų šiai komandai sekasi vis prasčiau. Nors yra naudojami galingiausiais laikomi „Mercedes“ varikliai, tačiau aerodinamikos problemos, padangų dėvėjimasis buvo pagrindinės priežastys, neleidusios užlipti aukščiau.

„Scanpix“ nuotr./Lance Strollas
„Scanpix“ nuotr./Lance Strollas

Šiais metais į komandą atėjo naujokas Lancas Strollas. Kartu su karjeros pabaigą dar vienam sezonui nutraukusiu veteranu Felipe Massa, jie stengėsi išspausti viską, kas įmanoma.

Nors ir mažai patirties turintis L.Strollas sezono pabaigoje tik trimis taškais atsiliko nuo Massos, bet ir galėjo pasigirti pirmuoju podiumu Baku lenktynėse. Jis tapo jauniausiu lenktynininku F1 istorijoje, užlipusiu ant apdovanojimų pakylos. Taigi jeigu „Williams“ kitame sezone išspręs pagrindines žinomas problemas bei šalia Strollo pastatys greitą pilotą, ši komanda tikrai gali parodyti gerus rezultatus.

„Renault Sport Formula One Team“. Permainingu, taip galima pavadinti šios komandos sezoną. Pilotų pasikeitimai sezono eigoje, techninės problemos su gamykliniais varikliais ir greičio stoka nulėmė tik šeštąją poziciją. Nico Hulkenbergas buvo komandos vedlys, kuris iš bolido išspausdavo viską. Techninės problemos buvo priežastis, neleidusi jam keletą kartų lipti ant podiumo. Tuo tarpu Jolyonas Palmeris tapo tikru komandos inkaru ir prieš komandos draugą atrodė tiesiog apgailėtinai.

Asmeninio albumo nuotr./Eglė Ruškytė ir Niko Hulkenbergas
Asmeninio albumo nuotr./Eglė Ruškytė ir Niko Hulkenbergas

Tokia pozicija visiškai netenkino „Renault“ vadovybės, tad ji po Japonijos GP atsisakė šio lenktynininko paslaugų, priimdama į komandą Carlosą Sainzą. Carlosas paliko merdėjančią šį sezoną „Torro-Rosso“ ekipą, kuri nesuteikė jam nei gero bolido nei komandos privilegijų.

„Renault“ komandoje šiam lenktynininkui sekėsi puikiai, jis ne tik rinko taškus, bet ir sugebėjo mesti iššūkį komandos draugui. Sezono pabaigoje Carlosas 9 taškais aplenkė Nico ir įrodė, kad yra vertas būti „Renault“ komandoje. 2018 metai šiai komandai bus geresni, jeigu bus pasistengta su varikliais. Turint du greitus pilotus viskas priklauso tik nuo technikos.

„Scuderia Torro Rosso“. Šiai dukterinei „Redbull“ komandai sezonas buvo labai prastas. Daug techninių problemų, pilotų pasikeitimai, konfliktai su variklių tiekėjais – tai šio sezono „Torro-Rosso“ kasdienybė. Pirmoje sezono pusėje komanda Carloso Sainzo dėka dar sugebėdavo pelnyti taškus ir vytis varžovus, tačiau, kai komandą paliko šis pilotas ir buvo išmestas kitas lenktynininkas Daniilas Kvyatas, prasidėjo grandininė reakcija. Daug techninių gedimų, naujas nepatyręs Brendono Hartley ir Pierre'o Gasly pilotų duetas nuskandino šią komandą.

Paskutine „vinimi į karstą“ tapo pašliję santykiai su „Renault“, kuri sezono pabaigoje iš viso atsisakė tiekti variklius. 2018 sezone šios komandos laukia daug permainų: naujas variklių tiekėjas „Honda“, nauji pilotai ir klausimai, ar japonų varikliai bus konkurencingi.

„Haas“. Neoficialiai dukterine „Ferrari“ ekipa laikoma „Haas“ komanda šiais metais pasirodė neblogai. Tai tik antras sezonas šiai jaunai komandai, todėl tikėtis, kad ji nuvers kalnus ir kibs į atlapus lyderiams buvo naivu. Po pernai metų puikaus komandos starto, buvo tikimasi, kad komanda stabiliai rinks taškus ir kovos „peletono“ viduryje. Sezonas nebuvo lengvas, tačiau komanda sugebėjo aplenkti „Mclaren“ ir „Sauber“ komandas, o iki kitų komandų trūko taip pat labai nedaug. Kevinas Magnussenas ir Roimainas Groseanas gal ir nėra „top“ lygio pilotai, tačiau tikrai gali rinkti taškus ir tobulėti kartu su šia jauna ekipa.

Sezono autsaideriai „Mclaren“ ir „Sauber“. Šios dvi komandos norės pamiršti 2017 metų sezoną. Tiek „Mclaren“ tiek „Sauber“ atrodė tragiškai. „Mclaren“ visą sezoną kentėjo dėl „Honda“ jėgainių problemų. Nors komanda tikrai turėjo stiprią aerodinamiką ir puikią važiuoklę, tačiau silpnas ir nepatikimas variklis uždarė duris į sėkmę.

Tuo tarpu „Sauber“ komanda atrodė dar blogiau. Komanda neturėjo stiprių vietų, seni 2016 metų gamybos „Ferrari“ varikliai, silpna aerodinamika ir bolido tobulinimo spragos – tai priežastys kurios nulėmė paskutinę vietą sezone.

Kas laukia 2018 m. sezone?

2018-ieji žada dar daugiau intrigos. „Mclaren“ po šio sezono atsisakė „Honda“ variklių ir kitais metais naudos „Renault“ produkciją. Tuo tarpu „Torro-Rosso“ pereis prie japonų jėgainių. Nuo kitų metų bus privaloma naudoti naują saugos sistemą „Halo“, kuri turi apsaugoti piloto galvą avarijos atveju.

Dauguma pilotų ir komandų nėra patenkinti FIA sprendimu naudoti šią sistemą, nes ji apsunkina matomumą. Visus taškus sudėsime 2018 metų kovo mėnesį Australijoje ir pamatysime, kaip komandos sugebėjo per žiemą patobulėti.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos