Statistika
- 2,4 l V8 (2006–2013 m.)
- 8 metai lenktynėse
- Didžiausia galia – 750 AG (2013 m. versija, tipinis įrengimas automobiliuose, esant tipinei temperatūrai, slėgiui ir oro drėgnumui)
- Didžiausias variklio greitis – 18 000 aps./min. (2013 m. versija)
- 95 kg svoris, FIA nustatyto perimetro ribose
- Pagamintas 1271 variklis, iš jų: 683 skirti naudoti trasose, o 588 – bandymams
- Iš viso nuvažiuota daugiau nei 2 000 000 km
- Vieną variklį sudaro daugiau nei 5 000 komponentų
- Panaudota daugiau nei 7 600 000 dalių:
- 21 800 stūmoklių
- 43 200 įsiurbimo vožtuvų
- 45 900 išmetimo vožtuvų
- 43 800 švaistiklių
- 22 000 uždegimo žvakių
- 10 600 degalų filtrų
„Renault“ - sėkmingiausiai dirbantis V8 epochos variklių tiekėjas
2013 m. komandos „Infiniti Red Bull Racing“ ir „Renault Sport F1“ ketvirtą kartą iš eilės užsitikrino pasaulio čempionų titulą Konstruktorių įskaitoje. Tai – pirmasis atvejis per pastaruosius 20 metų, kai dvi konstruktorių ir variklių gamintojų komandos drauge pasiekė tokią įspūdingą nenutrūkstamą pergalių seriją. Panašiu bendru pergalingu keliu per visą „Formulės 1“ sporto istoriją yra žengusios tik „McLaren“ ir „Honda“ komandos 1988–1991 m.
„Renault“ komandai šis titulas reiškia ir ryškiu baigiamuoju akcentu pažymėtą V8 variklių epochos pabaigą. Tais pačiais 2006 m., kai tik įsigaliojo V8 variklių taisyklės, šis Prancūzijos gamintojas kartu su „Renault F1“ iškovojo Konstruktorių taurę, o dabar pergale pažymi ir šio ciklo pabaigą. Penkis kartus iš aštuonių galimų iškovojusi nugalėtojos titulą, bendrovė „Renault“ tapo sėkmingiausiu V8 epochos variklių gamintoju.
2013 m. iškovota pergalė – tai dvyliktoji „Renault“ pergalė Konstruktorių taurės įskaitoje.
Variklis V8: galingo dominavimo epocha
- 59 pergalės
- 65 pirmosios starto pozicijos
- 55 greičiausiai įveikti ratai
- 3665,5 taško
- 5 kartus laimėta Konstruktorių taurė
- 5 kartus iškovoti pasaulio čempionų titulai vairuotojų kategorijoje
- 40 proc. pergalių per visą V8 epochą
- Kas trečia pirmoji starto pozicija
- Lenktynes su „Renault V8“ varikliu yra iškovoję 6 skirtingi vairuotojai
- Lenktynes su „Renault V8“ yra iškovojusios 4 skirtingos komandos
*duomenys po JAV GP etapo
Vairuotojų kelio į pergalę varomoji jėga
Per visą variklių V8 epochą „Renault“ nutiesė kelią į pergalęs aštuoniems vairuotojams. 2006 m. pirmuoju čempionu, vairavusiu automobilį su V8 varikliu, tapo „Renault F1“ komandos atstovas. Fernando Alonso. 2010 m. čempiono titulą iškovojus Sebastianui Vetteliui, prasidėjo vokiečio dominavimo lenktynių trasose epocha: šią sėkmę pakartojęs 2011 m., o 2012 m. iš anksto, po Indijos GP, šį titulą užsitikrinęs S. Vettelis tapo keturiskart „Formulės-1“ čempionu ir pavijo dabartinį „Renault“ ambasadorių „Formulės 1“ lenktynėse – legendinį Alainą Prostą, kuris savo laiku vairuotojų kategorijoje irgi tapo keturiskart pasaulio čempionu.
Alainas Prostas: „Džiaugiuosi, kad šiandien šį titulą iškovojo Sebastianas. Jis – puikus vairuotojas ir per šį sezoną, kuris yra vienas geriausių jo karjeroje, pasiekė kelias įstabias pergales. Viena ryškiausių – Singapūro etape, kur net ir atkakliai kovodamas, jis lenktyniavo taip, kad atrodė, jog viskas vyksta lengvai. Tai – lenktynininko, kuris tikrai vertas nugalėtojo titulo, požymis,“ – komentuodamas šį laimėjimą, pabrėžė Alainas Prostas.
„Kai Sebastianas lenktyniauja, matyti, kaip metodiškai jis siekia pergalės, apsupdamas save stipria komanda, kuri 100 proc. motyvuota siekti pergalės ir kuri visą savo dėmesį sutelkia į galutinį rezultatą.“
„Sebastianas – didis čempionas. Manau, kad šis titulas – dar ne paskutinis jo karjeroje. Jį supa puiki komanda. Stabilumą užtikrina puiki techninė brigada ir „Renault“. Na, ir be abejo, jis juk dar labai jaunas ir tikrai gali siekti daugiau.“
„Man malonu, kad Sebastianas iškovojo tiek pat titulų, kiek ir aš. Nuoširdžiausiai linkiu jam sėkmingai žengti pirmyn, nugalėti kitus ir tapti didžiuoju „Renault“ čempionu.“
Bendra „Renault V8“ statistika
- Pirmieji varžybų metai: 2006 m.
- Pirmasis GP: Bahreino GP, 2006 m.
- Pirmoji pergalė: Bahreino GP, 2006 m.
- Pergalių skaičius: 59
- Pirmųjų starto pozicijų skaičius: 65
- Greičiausiai įveiktų ratų skaičius: 55
- Čempionų titulų skaičius: 5
- Bendras taškų skaičius: 3665,5
|
Pergalės |
Pirmosios starto pozicijos |
Greičiausiai įveikti ratai |
Taškai |
2006 m. |
8 |
7 |
5 |
206 |
2007 m. |
0 |
0 |
0 |
75 |
2008 m. |
2 |
0 |
0 |
109 |
2009 m. |
6 |
6 |
8 |
179.5 |
2010 m. |
9 |
15 |
8 |
661 |
2011 m. |
12 |
18 |
10 |
723 |
2012 m. |
9 |
9 |
11 |
839 |
2013 m. |
13 |
10 |
13 |
873 |
|
59 |
65 |
55 |
3665,5 |
* 2013-11-12 tikslumu (po JAV GP)
V8 variklio gyvavimo kelias
2006 m.
Įvedami naujieji 2,4 l tūrio V8 varikliai, pakeitę anksčiau naudotus 3,0 l V10 variklius. Reikalavimuose nustatyta, kad leidžiamas didžiausias cilindro skersmuo – 98 mm, o mažiausias variklio svoris – 95 kg. Kiekvieną variklį privaloma naudoti dviejose lenktynėse (nuvažiuoti maždaug 1400 km). Jokių variklio konstravimo apribojimų nenustatyta: kokios bebūtų modifikacijos, svarbiausia, kad variklis atitiktų nustatytus techninius reikalavimus.
2007 m.
Siekiant sumažinti variklio kūrimo išlaidas, į 2007 m. sportinio sezono taisykles įtraukta nuostata, kad būtina atlikti variklio atitikties reikalavimams patvirtinimą. Atitikties baze pasirinkti 2006 m. Japonijos Grand Prix naudoti varikliai, o laikotarpiu, kol vyks minėtas variklių atitikties patvirtinimo procesas, laikinai uždrausta tobulinti pačius variklius. Be to, apsisukimų per minutę skaičius turi būti ne didesnis kaip 19 000 aps./min. Leidžiama atlikti tokius variklių patobulinimus, kuriais būtų iš naujo suderinami 2007 m. automobilių varikliai ir sprendžiamos patikimumo problemos. Kitokius pakeitimus galima atlikti tik iš anksto sutarus su FIA.
2008 m.
Taisyklėmis įvedamas standartinis ECU – elektroninio valdymo blokas, kurį tiekia „McLaren Electronics“. Uždrausta elektroninė starto kontrolės sistema, aktyvus stabdymas varikliu ir daug kitų įmantrių valdymo algoritmų. Visos komandos privalo naudoti tokią pat variklio ir pavarų dėžės valdymo techninę bei programinę įrangą. Leidžiama atlikti tokius variklio pakeitimus, kuriais jie būtų pritaikyti standartinio elektroninio valdymo bloko. Siekiant pritaikyti variklio darbą prie naujos elektroninės platformos, atliekami plataus masto pakartotiniai patikrinimai.
2009 m.
Įgyvendinant tolesnes išlaidų mažinimo iniciatyvas, įvedama nauja taisyklė: vienas vairuotojas per vizą sezoną gali naudoti ne daugiau kaip aštuonis variklius. Patvirtintas vieno variklio būties ciklas turi būti maždaug 2500 km. Apsisukimų per minutę skaičius sumažinamas iki 18 000 aps./min., leidžiama naudoti KERS – kinetinę energijos atkūrimo sistemą. KERS atkuria stabdant skleidžiamą energiją, sukaupia ją akumuliatoriuje ir vėliau ją panaudoja galiai padidinti. Galima atlikti tokius pakeitimus, kuriais variklis yra priderinamas prie 18 000 aps./min. reikalavimo ir KERS. Kokią naudą duoda KERS veikimas, pagrindžiant sistemos kainą ir svorį, nėra visuotinai vertinama, todėl ją įrengia ne visos komandos. Sezono pabaigoje paaiškėja, kad ši sistema ypač naudinga, kai reikia aplenkti varžovą arba apsaugoti savo poziciją.
2010 m.
Komandoms tarpusavyje sutarus ir siekiant kontroliuoti išlaidas, šiame sezone KERS nenaudojama. Kadangi dėl variklio atitikties reikalavimams patvirtinimo jokių jo veikimo charakteristikų tobulinti negalima, variklių ir važiuoklės konstruktoriai ieško naujų būdų pagerinti automobilio charakteristikas, naudojant tą patį variklį. Atlikti pirmieji bandymai to, kas vėliau pavadinta išmetamųjų dujų valdymo sistema. Daugiamatės variklio charakteristikų diagramos koreguojamos taip, kad padidėtų išmetamųjų dujų srovės energija, kuri savo ruožtu panaudojama automobilio dugno aerodinaminėms charakteristikoms pagerinti.
2011 m.
Dauguma komandų naudoja KERS. Išpopuliarėja dar ypatingesnės išmetamųjų dujų valdymo ir važiuoklės tobulinimo, pasitelkiant KERS, strategijos. Šią sistemą kokia nors forma („karštasis“ arba „šaltasis“ pūtimas) taiko beveik visos komandos. Išmetamųjų dujų masei kontroliuoti naudojamos variklio droselinės sklendės, o variklio sūkio momentui valdyti – įvairūs kiti metodai. Didžiosios Britanijos Grand Prix etape FIA įveda paaiškinimus ir daugiamačių variklio charakteristikų diagramų naudojimo suvaržymus, tokiu būdu apribodama išmetamųjų dujų sistemos taikymo sritis.
2012 m.
Reikalavimai varikliui išlieka tie patys, išskyrus būtinus pakeitimus, kurių reikia naujiems (palyginti su praėjusių metų) montavimo pakeitimams atlikti ir patikimumui įtvirtinti. Kėbului taikomų taisyklių pakeitimai ir dar griežtesni suvaržymai dėl daugiamačių variklio charakteristikų diagramų naudojimo smarkiai sumažina galimybes pagerinti automobilio veikimo charakteristikas, pasitelkus išmetamųjų dujų valdymą. Ypač aktualia tema tampa vairuotojo išgaunamas sūkio momentas, nes variklių konstruktoriai siekia iš variklių bei jo charakteristikų diagramų išspausti kuo daugiau ir taip pagerinti bendrą valdymą. Sezono viduryje paskelbiamas išaiškinimas, kuriuo dar labiau suvaržomos galimybės naudoti daugiamates variklio veikimo charakteristikų diagramas.
2013 m.
Tai – paskutiniai V8 variklio naudojimo varžybose metai. Galvoti apie variklio patobulinimus kitam sezonui nebereikia, todėl visas dėmesys skiriamas pasirengti kiekvienam GP etapui ir užsitikrinti variklio veikimą bei patikimumą automobilyje. Visi patobulinimai, kurie vyksta gamyklose, skirti naujiesiems V6 maitinimo blokams su turbokompresoriniu įpurškimu, kurie bus įvesti nuo 2014 m. sezono.
„Renault Sport“ direktoriaus pavaduotojas technikos reikalams Robas White'as: „Pakeitimų būdavo beveik kasmet“
- Kokie svarbiausi variklio V8 pakeitimai įvyko nuo 2006 m.?
- Pasakyti, kad laikotarpiu, kuriam nustatyti konkretūs reikalavimai varikliui, negali būti jokių to variklio pakeitimų, reikštų, kad kalba neišmanėlis. Per variklio V8 gyvavimo epochą įvyko keli reikšmingi šių variklių naudojimo ir reikalavimų jiems pakeitimai. Tiesą pasakius, pakeitimų būdavo beveik kasmet. Pirmasis pakeitimas įvyko 2007 m.: nustatyta, kad būtina atlikti variklio atitikties reikalavimams patvirtinimą, arba kitaip tariant, uždrausta keisti pagrindines dalis, o be to, įvestas apsisukimų skaičiaus per minutę limitas. Vėliau, 2008 m., atitikties reikalavimams patvirtinimas pradėtas taikyti ir kitoms dalims, taip pat įvestas SECU – standartinis elektroninio valdymo blokas. 2009 m. nustatyta, kad per vieną sezoną vairuotojas gali naudoti ne daugiau kaip aštuonis variklius, bei nuo 19 000 aps./min. iki 18 000 aps. /min. sumažintas leistinas didžiausias apsisukimų skaičius. Visai neseniai pateikti paskesni paaiškinimai dėl variklio daugiamačių veikimo charakteristikų diagramų ir jų naudojimo.
Kai turime tokią „Formulę-1“, kokia ji yra dabar, didžiausias iššūkis yra užtikrinti geriausias variklio veikimo charakteristikas, įvertinant vis naujus apribojimus. Per visą tą laiką lygiagrečiai tekdavo prisitaikyti prie kaskart sudėtingesnio variklio būties ciklo ir ilgesnės variklio naudojimo trukmės.
Anksčiau variklius galėdavome pritaikyti savo nuožiūra, pavyzdžiui, parinkti variklį vienoms rungtynėms, o kitose važiuoti su kitu. Tai reiškė, kad galėjome pamėginti iš jo išspausti viską ir negalvoti, ar jo prireiks ateityje. Aštuonių variklių per sezoną taisyklė reiškia, kad kai kuriuos variklius teks naudoti net trejose lenktynėse. Todėl reikėjo daug galvoti ir ieškoti būdų, kaip pailginti variklio ir jo komponentų gyvavimo laiką, neatliekant jokių technologinių pakeitimų ir už variklio veikimo charakteristikas neužsidirbant baudos. Nors su dabartiniais varikliais galima nuvažiuoti iki 2500 km, jų galia per tą naudojimo laiką nesumažėja. Jei skaičiuotume kilometrais, anksčiau variklio gyvavimo ciklas siekė vos šiek tiek daugiau nei 350 km, o su dabartiniais varikliais nuvažiuojamas atstumas yra daugiau nei 7 kartus ilgesnis nei būdavo prieš dvylika metų.
- Ką galėtų pasiekti tie varikliai, jei nebūtų buvę įvesti apribojimai ir apsisukimų skaičiaus per minutę limitas?
- Jei nebūtų įvestas apsisukimų skaičiaus per minutę limitas, apsisukimų skaičių būtume didinę tol, kol mus nebūtų pradėjusios riboti degimo proceso fizikinės savybės, o dėl didėjančio sukimosi greičio padidėjusi trintis nebūtų pradėjusi bloginti rezultatų. Manau, kad nesant jokių kitų taisyklėmis įvestų apribojimų, dabar jau būtume pasiekę 22 000 aps./min., na, manau, kad galia būtų padidėjusi maždaug 75 AG (t. y. dar plius 10 proc.). To pakaktų, kad Monza trasoje vieną ratą būtų galima įveikti maždaug 2 sekundėmis greičiau.
Kai jokie tobulinimo darbai nevyksta, labai sunku spręsti, kokiam lygiui esant, variklio veikimo charakteristikos susivestų į techninėmis taisyklėmis nustatytus apribojimus. Būtų įdomūs ir tie rezultatai, kurių buvo siekiama apribojimų laikotarpiu (išmetamųjų dujų valdymas, daugiamačių charakteristikų diagramų panaudojimas ir pan.), tačiau gali būti, kad ir prioritetai būtų buvę kiti.
- Ar smarkiai dabar skiriasi skirtingų gamintojų varikliai?
- Daugelis mano, kad varikliai yra panašūs, nes jiems buvo nustatyti vienodi reikalavimai, tačiau iš tikrųjų visi varikliai yra skirtingi, nes apribojimai įvesti tuo momentu, kai variklis V8 buvo santykinai dar nebrandus produktas. Techninės taisyklės – griežtos, jomis įvestos kai kurios bendros variklio charakteristikos, pavyzdžiui cilindro skersmens ir apsisukimų skaičiaus per minutę limitas, tačiau galima rasti tūkstančius konstrukcinių sprendimų, kurių neriboja jokios taisyklės. Gal iš šalies žiūrint ir ne visai suprantama, tačiau aplinkoje, kuriai netaikomi jokie apribojimai, daug lengviau pavyksta variklių tiekėjus nukreipti bendrų sprendimų link. Kad automobilis veiktų gerai, lygiai taip pat svarbu, kad gerai veiktų ir jo variklis, o tai reiškia, kad variklio veikimo charakteristikoms taikomų apribojimų įtaka automobiliui visuomet yra lygiai tokia pat svarbi.
- Kokias dabartinio V8S dalis buvo sunkiausia optimizuoti arba prižiūrėti?
- „Formulės-1“ automobilių varikliuose nėra paprastų dalykų. Tiek visos sistemos, tiek ir visos dalys reikalauja didžiulio dėmesio ir techninės priežiūros. Tačiau sunkiausia – užtikrinti dalių, kurios nuolat patiria didžiules apkrovas, t. y. stūmoklių, švaistiklių ir guolių techninę priežiūrą. Pavyzdžiui, stūmoklius veikia daugiau nei 8000 kartų didesnė traukos jėga (nuo 0 iki 100 km/val. jie įsibėgėja greičiau nei per 1/2000 sekundės dalį). Faktiškai stūmoklis sveria tik 250 g, tačiau kai didžiausias variklio apsisukimų skaičius per minutę yra 18 000 aps./min. (t. y. 300 apsisukimų per sekundę!), greitėjimas stūmoklį ir švaistiklį veikia 2 tonų jėga.
Pagrindinės techninės ir sportinės taisyklės, taikomos V8 varikliui
Variklio architektūra:
- varikliai privalo būti keturtakčiai, 2,4 l tūrio V8s, kurių V kampas 90º;
- alkūninio veleno sukimosi greitis – ne daugiau kaip 18 000 aps./min.;
- varikliai turi būti natūralaus įsiurbimo, pripūtimą naudoti draudžiama;
- mažiausias svoris – 95 kg;
- kiekviename variklio cilindre turi būti du įleidimo vožtuvai ir du išleidimo vožtuvai;
- cilindro skersmuo – ne daugiau kaip 98,0 mm;
- draudžiama naudoti kintančios geometrijos įleidimo arba išleidimo sistemas, taip pat draudžiama naudoti kintamas vožtuvo atidarymo arba uždarymo ir kintamas vožtuvo pakėlimo sistemas;
- išskyrus elektrinius kuro siurblius, visi variklio priedai turi būti valdomi mechaniniu būdu tiesiai iš variklio, esant nustatytam alkūninio veleno sukimosi greičiui;
- vienam cilindrui leidžiama naudoti tik vieną kuro purkštuvą, įpurškiantį kurą tiesiai per įleidimo kanalo šoną arba viršų.
KERS ir energijos atkūrimas:
- išskyrus vieną tinkamai įkraunamą KERS, bendra atkuriamos ir automobilyje laikomos energijos apimtis negali būti didesnė kaip 300 kJ. Bet kokia energija, kurią galima atkurti esant daugiau nei 2 kW, turi neviršyti 20 kJ;
- bet kokios KERS įleidimo ir išleidimo galia turi būti ne didesnė kaip 60 kW, o viename rate iš KERS išleidžiamos energijos apimtis turi būti ne didesnė kaip 400 kJ.
Sukimo momento kontrolė:
- vienintelė priemonė, kuria vairuotojas gali kontroliuoti variklio sukimo momentą – tai vienintelis akceleratoriaus pedalas;
- ECU pateikiamas akceleratoriaus pedalo veikimo charakteristikų vaizdas gali būti susiejamas tik su padangų, kurios sumontuotos automobilyje, rūšimi; vienas vaizdas – padangoms, kurios naudojamos esant sausai dangai, ir kitas – tarpinėms arba šlapiai dangai skirtoms padangoms;
- sankabos padėtis, judėjimas arba veikimas negali turėti įtakos variklio valdymui;
- tuščios eigos greičio kontrolė neturi būti didesnė kaip 5000 aps./min.
Išmetamųjų dujų sistemos:
- variklio išmetamųjų dujų sistemos priskiriamos kėbului, todėl joms netaikomos variklio komponentams galiojančios taisyklės (pavyzdžiui, medžiagoms);
- gali būti ne daugiau kaip dvi išmetamųjų dujų angos, jų abiejų išmetimo vamzdžius, per kuriuos turi išeiti visos išmetamosios dujos, privaloma nukreipti į užpakalinę dalį.
Uždegimas ir paleidimas:
- tiek lenktynių starto vietoje, tiek ir išvažiuojant iš techninio aptarnavimo zonos, varikliui paleisti gali būti naudojamas papildomas, laikinas su automobiliu sujungtas įtaisas;
- uždegimui galima naudoti tik po vieną uždegimo ritę ir po vieną uždegimo žvakę vienam cilindrui. Kad į avariją patekusio automobilio variklis nustotų veikti, automobilyje turi būti įrengta variklio užgesimo prevencijos sistema. Visos tokios sistemos turi būti sukonfigūruotos taip, kad pradėjus veikti sistemai, variklis sustotų ne ilgiau kaip per 10 sekundžių.
Degalų ir tepimo sistemos:
- visi automobilyje esantys kuro bakai turi būti tarp variklio priekinės dalies ir vairuotojo nugaros;
- kuro bakas turi būti pripučiamos guminės pūslės formos, atitinkantis arba pranokstantis FIA nustatytus reikalavimus;
- kuro, kuris automobilyje bus naudojamas iš karto, temperatūra negali būti daugiau kaip 10 laipsnių Celsijaus žemesnė už aplinkos temperatūrą;
- lenktynininkai privalo užtikrinti, kad bet kokiu lenktynių metu iš automobilio gali būti paimamas vieno litro degalų mėginys;
- visi alyvos bakai turi būti išilgai tarp priekinių ratų ašies ir galinio pavarų dėžės gaubto.
Medžiagos:
- variklio medžiagoms taikomi specifiniai reikalavimai – jie yra griežtesni nei bendri reikalavimai automobilio medžiagoms. Apskritai, privaloma naudoti įprastas technologijas. Naudoti „egzotiškas“ medžiagas draudžiama.
Valdymo elektronika:
- be visų susijusių pavarų, visų variklio, pavarų dėžės, sankabos diferencialo ir KERS sistemos elementų valdymas turi vykti per standartinį elektroninį valdymo bloką (SECU). Šiuos blokus tiekia FIA paskirtasis tiekėjas pagal FIA nustatytus reikalavimus;
- SECU galima naudoti tik įdiegus FIA patvirtintą programinę įrangą. Prie valdymo sistemos, elektros laidų ir pavarų jį galima jungti tik FIA patvirtintu būdu.
Variklių naudojimas (sportinės taisyklės):
- išskyrus atvejus, kai vairuotojas atstovauja daugiau nei vienai komandai, per visas sezono lenktynes vairuotojui leidžiama naudoti ne daugiau kaip aštuonis variklius. Nuodytus 8 variklius galima naudoti bet kokiose lenktynėse;
- jei vairuotojas naudoja daugiau nei aštuonis variklius, per pirmąsias varžybas, kuriose bus naudojamas papildomas variklis, jis nukrenta per dešimt starto pozicijų žemyn. Jei per vienerias lenktynes naudojami du tokie papildomi varikliai, per dešimt starto pozicijų vairuotojas nukrenta ne tik tose, bet ir ateinančiose lenktynėse;
- jei variklis pakeičiamas pagal Taisyklių 34.1 straipsnį (po kvalifikacijos), pakeisto variklio nebegalima naudoti nei jokiame kitame kvalifikaciniame važiavime, nei lenktynėse, išskyrus paskutiniąsias čempionato lenktynes;
- variklius užplombuoja ir identifikuoja FIA. Apie jų sumontavimą automobilyje pateikiama deklaracija, o naudojimą seka FIA techninis personalas. Laikoma, kad variklis buvo panaudotas, kai tik automobilio uždegimo laiko daviklis parodo, kad automobilis išvažiavo iš techninio aptarnavimo zonos;
- laikotarpiu tarp atskirų lenktynių etapų variklio išmetamųjų angų flanšai užantspauduojami, kad varikliai nebūtų nei paleisti, nei išbandomi dinamometru.
Variklių atitikties reikalavimams patvirtinimas (sportinės taisyklės):
- pagal 2007 m. sezonui įvestas taisykles „Formulės-1“ varžybose galima naudoti tik reikalavimus atitinkančius variklius. Atitikties bazė – reikalavimai varikliams, kurie buvo naudojami 2006 m. Japonijos Grand Prix etape;
- nuo šio momento reikalavimai varikliams iš pagrindų nebebuvo keičiami; be to, iš anksto nepasitarus su visais variklių tiekėjais ir po to negavus FIA patvirtinimo, nebuvo negalima atlikti jokių variklio modifikacijų.
- negalima atlikti jokių variklio pakeitimų, kurie pagerintų variklio veikimo charakteristikas. Paprastai pritariama visiems pakeitimams, dėl kurių palengvėja variklio montavimas įvairiuose automobiliuose, arba pakeitimams, kurie atliekami saugumo sumetimais arba nesudėtingo techninio aptarnavimo tikslu.
Pagrindinės V8 variklio dalys
Oro tiekimo sistema
Veikimas
- Komponentai: oro įsiurbimo anga, oro filtras, oro kamera ir žiotys, droselio sklendės ir hidraulinė pavara. Sistemos paskirtis – reguliuoti oro srauto, kuris tiesiogiai susijęs su variklio darbu, padavimą bei tiekti orą patiriant mažiausius slėgio nuostolius.
Medžiagos
- Anglis, aliuminis, plienas ir plastikas
- SKAIČIUS VARIKLYJE
- 1 oro įsiurbimo anga
- 1 oro filtras
- 1 oro kamera
- 8 droselio sklendės
- 8 žiotys
- 1 pavara
Ar žinote, kad...
- Laikas nuo momento, kai droselinė sklendė yra visiškai uždaryta, iki visiško jos atvėrimo gali būti 10–15 milisekundžių, t. y. tiek laiko trunka fotoaparato blykstės švystelėjimas.
- Veikdamas visa jėga, variklis įsiurbia daugiau nei 500 l per sekundę.
Degalų sistema
Veikimas
- Iš kuro bako tiekia kurą į variklyje esantį purkštuvą, kuriame kuras sumaišomas su įsiurbtu oru ir uždegamas žvake. Sistemą sudaro kuro bakas, pakėlimo siurbliai, kuro mišinio įsiurbimo kolektorius ir kuro paskirstytojas.
Ar žinote, kad...
- Degalų bake telpa iki 165 kg (220 litrų) degalų.
Vožtuvai
Veikimas
- Įsiurbimo ir išmetimo vožtuvai kontroliuoja oro ir kuro įsiurbimą į cilindrą bei degimo metu atsiradusių dujų pašalinimą.
Medžiagos
- Plienas arba titanas
Skaičius variklyje
- 4 (2+2) vienam cilindrui
- Iš viso 32
Ar žinote, kad...
- Skirstomasis velenas sukasi perpus mažesniu nei variklio greičiu, todėl vožtuvai gali atsidaryti 150 kartų per sekundę!
Stūmoklis
Veikimas
- Slėgį, kuris sprogimo metus susidaro degimo kameroje, paverčia mechanine jėga, kuri veikia švaistiklį, o po to perduodama į alkūninį veleną. Kita funkcija – kartu su stūmoklio žiedu sandariai atskirti degimo kamerą nuo apatinės cilindrų dalies arba karterio.
Medžiagos
- Aliuminis
Skaičius variklyje
- 8
Ar žinote, kad...
- Esant didžiausiais apsisukimų per minutę skaičiui, stūmoklių jėga būna daugiau kaip 8000 kartų didesnė nei jų pačių svoris (nuo 0 iki 100 km/val. per mažiau nei 1/2000 sekundės dalį).
Švaistiklis
Veikimas
- Aukštyn – žemyn keičia stūmoklio judesio kryptį.
Medžiagos
- Titanas
Skaičius variklyje
- 8
Ar žinote, kad...
- Švaistiklis – viena labiausiai apkrovos veikiamų bet kurio variklio dalių. Tiesi Bathursto trasos (Australija) atkarpa net pavadinta „Conrod Straight“ (liet. švaistiklio atkarpa), kadangi būtent toje ypač dažnai genda varikliai!
Alkūninis velenas
Veikimas
- Aukštyn – žemyn keičia stūmoklio judesio kryptį.
Medžiagos
- Plienas
Skaičius variklyje
- 1
Ar žinote, kad...
- Šios dalies mechaninio apdirbimo tolerancija sumažinta iki 1 mikrono.
Skirstomasis velenas
Veikimas
- Skirstomąjį veleną per krumplinę pavarą varo alkūninis velenas. Kumštelio darbinės dalies vožtuvo kėlikliai užtikrina, kad vožtuvai atsidarytų ir užsidarytų cilindrų užpildymui, degimui ir degimo produktų išmetimui optimaliu laiku.
Medžiagos
- Plienas
Skaičius variklyje
- Vienam varikliui – 2 įsiurbimo ir 2 išleidimo skirstomieji velenai
Ar žinote, kad...
- Kumštelio sinchronizavimas yra ypač svarbus degimo procesui. Krumplinės pavaros turi labai tiksliai sinchronizuoti apačios ir viršaus dinaminio veikimo atskyrimą.
Cilindro gaubtas
Veikimas
- Cilindrai, kurie išdėstyti V forma, tokioje V formos struktūroje padalinti į 2 blokus, kuriuose yra po 4 cilindrus.
Medžiagos
- Aliuminis
Skaičius variklyje
- 1
Ar žinote, kad...
- „Formulės-1“ automobilyje cilindrų blokas kartu su cilindrų gaubtu ir karteriu yra važiuoklės struktūros dalis, be jos automobilis sugriūtų.
Tepimo sistema
Veikimas
- Sutepa vidines variklio dalis.
Ar žinote, kad...
Alyva aplink variklį cirkuliuoja maždaug 60 litrų per minutę greičiu. Bake būna maždaug 5 litrai alyvos, todėl cirkuliuodama aplink variklį ir aušinimo sistemą, per minutę ji apsisuka maždaug 12 kartų.
Išmetimo sistema
Veikimas
- Variklio degimo produktų nuleistuvas, per kurį išeina išmetamosios dujos.
Medžiagos
- Inkonelis
Ar žinote, kad...
- Lenktynių metu RS27 išmetamųjų dujų temperatūra siekia 1000° C (palyginimui: buitinės orkaitės vidutiniškai įkaista iki 240° C). Temperatūra yra artima daugelio metalų lydymosi temperatūrai, todėl čia naudojami specialūs lengvieji metalai.
KERS
Veikimas
- Kinetinės energijos sistema atkuria energiją, kuri išsisklaido stabdant, ir per MGU paverčia ją elektros energija. Sukauptą energiją galima panaudoti galiai padidinti.
Skaičius variklyje
- 1 sistema
Ar žinote, kad...
- Vienas KERS sukuriamas galios padidinimas yra lygus 2–3 sek. trunkančiai 80 AG jėgai.
Aušinimo sistema
Veikimas
- Siekiant suvaldyti variklį, degimo proceso metu variklio viduje susidariusią šilumą reikia pašalinti. Cirkuliuojantis vanduo cilindrų bloke pasiima šilumą, surenka ją į radiatorių, kuris šilumą nuveda į aplinką.
Ar žinote, kad...
- Kad tokia šiluma atvėstų, reikia kad variklyje visada būtų apie penkis litrus vandens. Esant didžiausiai apsisukimų skaičiui, vanduo cirkuliuos 240 litrų per minutę greičiu (greičiau nei gaisrininko žarnoje)!
- Vandenyje išsisklaidančia šiluma būtų galima palaikyti 0°C aplinkos temperatūrą 2500 m² pastate.