Šiemet „Formulė-1“ surengs 23 etapus, kadangi paskutiniu momentu buvo atšauktas Kinijos GP Šanchajuje. Be to, sutartis su Belgijos GP rengėjais baigiasi šiais metais ir vargu ar bus pratęsta – lenktynės Spa trasoje tik per stebuklą liko šių metų tvarkaraštyje.
Paprasčiausi skaičiavimai rodo, kad kitais metais atsirastų du nauji etapai. F-1 serviso zonoje spėjama, kad pagrindiniais pretendentais į laisvas vietas yra Vietnamas ir Pietų Afrikos Respublika.
Miesto lenktynių idėja Vietnamo sostinėje Hanojuje yra visai šviežia. „Formulė-1“ turėjo ten važiuoti dar 2020 metais, bet iš pradžių sutrukdė pandemija, o vėliau etapo organizatorius pateko į kalėjimą dėl kaltinimų korupcija.
Kalbama, kad pakeliui į Australiją, S. Domenicali buvo sustojęs Hanojuje ir susitiko su Vietnamo premjeru ir Hanojaus meru. Teigiama, kad Vietnamo pusė sutinka atgaivinti idėją organizuoti F-1 lenktynes sostinės gatvėse. Hanojaus trasa turėtų būti iš dviejų dalių – stacionaraus autodromo su tribūnomis ir miesto gatvių dalies. Stacionari dalis jau pastatyta pagal pirminį projektą ir pradėjo veikti pernai gruodį – jose jau įvyko pirmos lenktynės, remiamos „Honda“ koncerno.
Antrosios - gatvių dalies įrengimas pareikalautų nemenkų investicijų, šiuo metu ieškoma rėmėjų.
Tuo tarpu Pietų Afrikoje viskas buvo paruoša kontrakto su F-1 pasirašymui pernai, bet planus sujaukė vietinės Kyalamio trasos savininkų godumas – apie tai jau buvo rašyta.
Dabar yra pagrindo teigti, kad „Formulės-1“ populiarumas šioje šalyje ir komercinė nauda privertė PAR vyriausybę sugrįžti prie šio klausimo. Valdininkai sutinka paskirti 50 mln. JAV dolerių etapui rengti, kad būtų ištaisytos senos klaidos ir po 1993 metų susigrąžintas nacionalinis etapas.
Dalis šių pinigų turėtų būti skirta paskutinio Kyalamio trasos posūkio rekonstrukcijai, kuris šiuo metu neatitinka FIA saugumo standartų ir trasa negali būti homologuota. Skaičiuojama, kad F-1 savaitgalis šaliai duotų 250 mln. dolerių pajamų ir tai atpirktų visas investicijas jau pirmaisiais metais, rašo F1.lt.