Šių metų Fenikso ralis, panašu, visiškai nesiklosto pagal organizatorių scenarijų. Dėl oro sąlygų teko nutraukti maratoninį greičio ruožą jam vos įpusėjus, tad po pirmosios dienos iš dviejų dalyviai vėl pasuko į bivaką.
Čia lenktyniaujanti lietuvių komanda „BRO Racing“ kartu su visu dalyvių karavanu po pirmosios varžybų dienos miegojo po Sacharos dangumi įrengtoje laikinoje stovyklavietėje ir pasidalijo savo įspūdžiais iš per pus sutrumpinto maratono ruožo. Jame buvo išties sudėtingų atkarpų, ekipažams kainavusių nemažai laiko.
Maratoninį greičio ruožą „BRO Racing“ ekipos gretose pirmasis pradėjo Egidijaus Malinovskio ir Povilo Ignatavičiaus duetas, kurie Fenikso ralyje sužibėjo startuodami išties aukštu tempu – ekipažas įsitvirtino klasės lyderių gretose. Maratoniniame greičio ruože ekipažas turėjo porą nedidelių nuklydimų nuo kelio knygos, tačiau kiek daugiau nerimo sukėlė neįprastas GPS sistemos veikimas.
Važiuojant grupėje su kitais varžovais pastariesiems kelio taškas būdavo užfiksuojamas, o lietuvių skydelyje įsižiebdavo įspėjimas apie praleistą kelio tašką. Analogiška situacija pasikartojo keletą kartų, tad dėl šios priežasties „BRO Racing“ duetas iššvaistė keletą minučių.
Algirdo Talučio ir Gyčio Vercinsko ekipažas šią pirmąją maratoninio ruožo dieną prisimins ilgai, kadangi taip ilgai kastuvais per savo karjerą ekipažas turbūt dar nėra mojavęs. Nuvažiavus apie 80 kilometrų duetas įstrigo kopoje, iš kurios išsivaduoti prireikė dviejų valandų.
Nukasėme turbūt penkis kubinius metrus tos kopos, padarėme tarsi kelią.
„Smėlis buvo toks lakus, toks kaip „fesh-fesh“, kad vos atkasus bagį ir pajudėjus pusę metro ir vėl įklimpdavome. Ir vėl reikėjo kasti iš naujo. Nukasėme turbūt penkis kubinius metrus tos kopos, padarėme tarsi kelią. Vėliau buvome užklimpę dar sykį. Labai sudėtingai sekėsi. Atrodo, kad ir Maroke, ir Dubajuje važiavęs, bet čia, Sacharoje nė viena pamoka nesuveikė, kaip neįklimpti ir kaip greitai atsikasti“, – sakė Algirdas Talutis.
Bene tris kartus įklimpęs buvo ir dar vienas „BRO Racing“ ekipažas – Artūras Vaidotas su Karoliu Marcinkumi. Jie pripažino, kad šiandien kiek labiau saugojo techniką ir nedaužė jo šuoliuose per nedideles kopas. Kasti smėlį teko ir Džeraldo bei Ronaldo Ramoškų ekipažui. Beje, vieną sykį įklimpus jų ekipažą ištraukė tuo metu greta važiavęs Artūro Vaidoto ir Karolio Marcinkaus ekipažas.
Vieninteliai iš „BRO Racing“ ekipos šiandien be jokių nesklandumų ir tarsi ant sparnų skriejo Tomas Mickus su Dariumi Leskausku. Po nesėkmingos varžybų pradžios, kai pirmame etape duetas nusirito pozicijomis žemyn klasės rikiuotėje, ekipažas nusprendė eiti „Va Bank“. Kaip sakė ekipažo vairuotojas Tomas Mickus, šiandien jo bagio stabdžiai nė nesušilo, nes jis jų beveik nenaudojo.
„Vakar sulėkėme tikrai smagiai. Vieną kartą vos nesivertėme, bet šiaip tempas buvo labai geras. Nuvažiavus 80 km aplenkėme pirmą startavusį Egidijaus ir Povilo ekipažą. Iki 110 km aplenkėme penkis ar šešis motociklus, du bagius ir vėliau dar du keturračius. Po to jau teko važiuoti pirmoje pozicijoje ir atidarinėti trasą, nes nebebuvo jokių vėžių. Visgi atvykus į finišą radome ten kitus du bagius. Pasirodė keista, nes trasoje vėžių nematėme, tai galbūt dar bus jiems kažkokių baudų. Mes pagal preliminarius rezultatus šiandien kol kas klasifikuojami antri“, – sakė Tomas Mickus.
Kai jau atrodė, kad finišas pasiektas ir dalyviai galės ilsėtis prieš laukiančią antrąją maratono dieną, kiek netikėtas įvykių scenarijus nutiko degalų papildymo zonoje. Organizatoriai sugebėjo į keletą technikos vienetų vietoje benzino įpilti dyzelino. Būtent Tomo Mickaus ir Dariaus Leskausko bagis buvo vienas iš jų.
Po degalų papildymo nuvažiavus vos 100 metrų bagis užgeso
„Atvažiavus stovėjo du bagiai, mes – treti. Tuomet per pusvalandį atvažiavo krosinis motociklas, keturratis ir du bagiai. Organizatoriai tuomet pradėjo pildyti degalus, nes iš karto dar nebuvo pasiruošę. Ir matyt beskubėdami sumaišė talpas. Užpylė vienam, kitam, mums. Po degalų papildymo nuvažiavus vos 100 metrų bagis užgeso.
Pažiūrėjus į degalų užpylimo angą pamatėme, kad ten, kur nubėgęs kuras, prilipę daug dulkių, patys degalai riebūs. Tapo aišku, kad greičiausiai vietoje benzino gavome 60 litrų dyzelino. Pasakėme organizatoriams, kad toje statinėje yra dyzelinas. Jie patikrino ir sustabdė degalų pylimą kitiems. Ta cisterna buvo skirta visureigiams, kurie varomi dyzeliniu kuru, o ne mums.
Tai dėl šios priežasties užgeso mūsų bagis, dar vienas bagis, keturratis, o tie du motociklai nuvažiavo toliau, bet kitą dieną juos jau matėme pakrautus į priekabą ir vežamus. Matyt toli tuo dyzelinu nenuvažiavo ir sugedo. Paprašėme organizatorių kanistrų, kad tą dyzeliną turėtume kur išsiurbti, tai pasakė, kad leistume tiesiai ant žemės“, – sakė Tomas Mickus.
Išpylę lauk dyzeliną, pripildę baką benzinu ir atgaivinę savo bagį Tomas Mickus su Dariumi Leskausku bei kitais ekipažais buvo nukreipti į Sacharos dykumoje įrengtą laikiną maratoninės nakties stovyklą. Joje lenktynininkų irgi laukė staigmena – pakilo vėjas, kuris netrukus atnešė lietų. Palapinės buvo permerktos kiaurai, prilijo net į lovas, todėl rytą „BRO Racing“ ekipos nariai sutiko šlapi ir sušalę.
Maža to, ryte dalyviai sužinojo, kad antrosios maratono dienos greičio ruožas, kuriame laukė aukščiausios, trečiojo lygio kopos, yra atšauktas. To priežastis – dėl sudėtingų oro sąlygų negalintis pakilti sraigtasparnis, kuriuo teikiama pagalba trasoje nukentėjusiems dalyviams. Vienas incidentas šiame ralyje jau įvyko pirmąją maratono dieną. Tądien krito ir smarkiai susižeidė motociklininkas, todėl organizatoriai, užbėgdami įvykiams už akių, greičio ruožą nusprendė atšaukti ir visus dalyvius nukreipė į kitą bivaką.