Pasižiūrėti „Ferrari“ sezono uždarymo R.Tormo autodrome susirinko apie 15 tūkstančių sirgalių ir komandos iš Italijos gerbėjų, rašo Formule1.lt.
Tradiciniame renginyje daugelį intrigavo „Ferrari“ istorinių automobilių paradas, kuriame dalyvavo ir komandos pilotai Fernando Alonso bei Felipe Massa.
Ispanas vairavo 1954 metų modelį „375 Indianapolis“, o jo ekipos partneris važiavo su 1957 metų sportiniu automobiliu 500 TRC. Taip pat trasoje pasirodė „Ferrari California“, kurias vairavo „Ferarri“ komandos pilotai bandytojai Giancarlo Fisichella, Luca Badoeris ir Marcas Gene.
Pasibaigus sportinių automobilių, kurie lenktyniauja GT2, „Le Man Series“ ir ALMS serijose, parodai renginio programą vainikavo F.Alonso ir F.Massa, kurie šį kartą trasoje pasirodė su „Ferrari F10“ bolidais. Lenktynininkai nuvažiavo kelis ratus, o komandos mechanikai pademonstravo padangų keitimo procedūrą techninės priežiūros zonoje.
F.Alonso lepinosi liaupsėmis
Nenuostabu, kad F.Alonso gimtinėje vykusiame „Ferrari“ sezono uždarymo renginyje buvo dėmesio centre. Antrąją vietą 2010 metų „Formulės-1“ čempionato pilotų įskaitoje užėmęs lenktynininkas neišgyveno dėl paskutiniame etape iššvaistytos galimybės tapti pasaulio čempionu ir džiaugėsi debiutiniu sezonu „Ferrari“ komandoje.
„Didžiuojuosi tuo, ką komandą sugebėjo pasiekti šiais metais. Turėjome ne patį geriausią bolidą, bet iki paskutinio etapo išsaugojome šansus nugalėti čempionate, sugebėdami sezono viduryje pagreitėti. Paskutinėse lenktynėse galėjo atsitikti bet kas – tai sportas ir ne matematika.
Bet mes sugebėjome grįžti į lyderių gretas ir susivienyti, o tai buvo labai svarbu. Kai kuriose lenktynėse praradome taškų, bet varžovai darė tą patį, tačiau jų praradimai buvo žymiai didesni, nes pergalę jie galėjo pasiekti žymiai anksčiau.
Apie Abu Dabį jau kalbėta labai daug, bet labai lengva apie tai kalbėti, kai viskas jau praeitis. Manau, Pietų Korėjos etapo „Red Bull“ visiškai galėjo pakeisti savo prioritetus. Jie buvo labai nusiminę, kad nesugebėjo pasiekti rezultato, o „Ferrari“ jėga ta, kad nepuolame į depresiją dėl vienintelės klaidos. Priešingai – tai tik dar labiau mus suvienys kitais metais.
Asmeniškai aš vėl noriu viską pradėti iš naujo. Mano manymu, keturios komandos – mes, „Mercedes“, „McLaren“ ir „Red Bull“ – vėl kovos priekyje. Mano pirmi metai „Ferrari“ buvo sėkmingi ir suteikė daug teigiamų emocijų. Jeigu prisimintume, pradžioje net nežinojau, kokie mechanikų vardai, todėl kitų metų sezonas susiklostys dar lengviau. Didžiuojamės tuo, ką sugebėjome pasiekti, bet žinome, kad turime tapti dar greitesni“, – pasakojo F.Alonso.
Kritika F.Massai
Nuošalyje neliko ir F.Alonso komandos draugas F.Massa, tačiau jam Valensijoje daugiausia smigo kritikos strėlės dėl prasto pasirodymo sezono pabaigoje.
„Jeigu pilotas neatneša komandai deramų rezultatų, tai anksčiau arba vėliau turi už tai sumokėti. Kiti metai F.Massai bus lemiami, kaip pilotui asmeniškai ir kaip „Ferrari“ komandos nariui“, – niršo „Ferrari“ direktorius Stefano Domenicali.
Tokios kritikos priežastimi tapo F.Massos prasti pasirodymai paskutiniuose sezono etapuose, kai komanda laukė iš brazilo pagalbos F.Alonso, kuris kovojo dėl titulo su Sebastianu Vetteliu ir Marku Webberiu. Tikimąsi, kad brazilas padės atimti taškų iš kitų pretendentų į titulą.
Iš paskutinių šešerių sezono lenktynių F.Massa tik dvejose sugebėjo būti netoli ispano – Italijoje ir Korėjoje finišavo trečias. Šias lenktynes F.Alonso laimėjo. Likusiuose keturiuose etapuose, įskaitant lemiamą Abu Dabyje, F.Massa sunkiai rinko taškus.
Permainų vadovų sudėtyje nelaukiama
„Formulės-1“ čempiono titulas šį sezoną apmaudžiai išsprūdo „Ferrari“ komandai iš rankų, komandinėje įskaitoje buvo užimta trečioji vieta, tačiau atpirkimo ožių dėl tokių rezultatų nebus ieškoma ir kardinaliai komandos vadovų sudėtis neturėtų keistis.
„Pasikeitimai komandoje? Tai ne mūsų filosofija, nes per daugelį metų laikomės stabilumo politikos. Keli nedideli pasikeitimai galimi, bet tai nebus perversmas. Galų gale reikia pasakyti, kad jeigu mes nebūtume suklydę Abu Dabyje, šios dienos pokalbiai būtų buvę visai kiti.
Esu labai patenkintas darbu, kurį atlieka Stefano Domenicali. Jis padeda mums eiti į priekį su didesniu pasitikėjimu savimi“, – tvirtino „Ferrari“ vadovas Luca di Montezemolo.