Beje, sankcijos prasidėjo dar prieš karą, kai 2021 m. lapkritį kiek netikėtai į Dakaro ralio technikos surinkimo etapą Marselio uoste nebuvo įleista Baltarusijos MAZ komanda. Ne Rusijos, kuri inicijavo pabėgėlių krizę ir ruošėsi pulti Ukrainą, bet Baltarusijos komanda liko už uosto vartų.
Patys Dakaro organizatoriai viešo pareiškimo nepadarė, tačiau tarp eilučių buvo galima suprasti, kad tai – perspėjimas.
Vėliau, 2022 m. vasario 24 d. Rusijai užpuolus Ukrainą, netruko sureaguoti ir FIA su FIM – paskelbė griežtas taisykles Rusijos ir Baltarusjos sportininkams. Paprastai tariant, norintys dalyvauti varžybose, turėjo viešai pasmerkti agresorės Rusijos veiksmus, o varžybose galėjo atstovauti ne savo šaliai, o FIA. Tiesa, FIA ir FIM apribojimai skyrėsi, apie tai – šiame straipsnyje žemiau.
Rezultatų ilgai laukti nereikėjo: atšauktas „Formulės 1“ etapas Sočyje, Tarpkontinentinės drifto varžybos Rusijoje, o 2023 m. Dakaro ralyje neliko ne tik MAZ, bet ir KAMAZ – daugkartinių nugalėtojų.
Dakaras – be šalių nacionalinių vėliavėlių
Tačiau, praėjusią savaitę FIA ir FIM paskelbus sprendimą, kad 2024 m. pasaulio čempionatuose šalia pilotų pavardžių draudžiama klijuoti šalies vėliavėlę, kilo nustebimo banga. O sąmokslo teorijų kūrėjai iš karto ėmė aiškinti, kad taip ruošiama dirva sugrįžti šalių agresorių sportininkams.
Kaip yra iš tikrųjų? Didžiosios Britanijos žiniasklaida skelbia naujausią FIM sprendimą, kuris viską paaiškina.