Amžius
Pirmojo šio sezono etapo Australijos GP lenktynių startas įvyks kovo 15 dieną. „Formulės 1“ veteranui ir vyriausiam rikiuotės lenktynininkui Kimi Raikkonenui („Alfa Romeo“) tądien bus 40 metų ir 150 dienų, tuo tarpu jauniausiam, „McLaren“ pilotuojančiam Lando Norrisui, beveik pusę to – vos 20 metų ir 123 dienos.
Trys pilotai švęs savo gimtadienius „Grand Prix“ savaitgalių metu. Visi šie gimtadieniai vyks penktadieniais – prieš Kinijos GP savo 34-ąjį gimtadienį švęs Romainas Grosjeanas („Haas“), prieš Belgijos savo 31-ąją sukaktį švęs Valtteri Bottas („Mercedes“), o paskutinis sezono penktadienis Brazilijoje taps 21-ojo Lando Norriso („McLaren“) gimtadienio data.
Pilotų amžiaus vidurkis lieka toks pats, kaip ir prieš metus – 27,2 metų sezono pradžioje ir 27,9 metų jo pabaigoje.
Jau minėtam vyriausiam pilotui rikiuotėje K.Raikkonenui sezono pabaigoje bus jau 41,1 metai. Taipogi turėsime dar tris lenktynininkus, artėjančius link savo karjerų saulėlydžio. Šioje grupėje yra 35,9 m. turėsiantis Lewisas Hamiltonas („Mercedes“), 34,6 m. „Haas“ pilotas R.Grosjeanas bei 33,4 m. Sebastianas Vettelis („Ferrari“).
Pagal patį tikėčiausią scenarijų, dar po metų t. y. 2021, kuomet Kimi bus jau pasitraukęs iš sporto, 36-erių metų amžiaus L.Hamiltonas bus vyriausias lenktynininkas peletone.
Priminsiu, kad be brito, 2018 pasitraukusio Fernando Alonso ir be K. Raikkoneno, kitas amžiumi pasižymėjęs pilotas „Formulėje 1“ lenktyniavo 2012 m. – to sezono pabaigoje legendiniam Michaeliui Schumacheriui buvo nedaug likę iki 44-ojo (!) gimtadienio.
Pergalės
Kalbant apie pergales iškovojusius lenktynininkus, tebelieka trys vyresnės kartos lenktynininkai – Lewisas Hamiltonas („Mercedes“), Sebastianas Vettelis („Ferrari“) ir Kimi Raikkonenas („Alfa Romeo“). Jie kartu yra iškovoję 158 pergales iš kurių net 84 yra L. Hamiltono sąskaitoje!
Šiems trims pilotams tenka 87 proc. visų pergalingų rezultatų. Likusieji 13 proc. paskirstyti tarp Maxo Verstappeno („Red Bull“), Danielio Ricciardo („Renault“), Valtteri Botto („Mercedes“) bei šįmet dvi pergales pelniusio Charleso Leclerco („Ferrari“). Jų sąskaitoje iš viso yra 24 pergalės.
„Pole“ pozicijos
Pirmųjų starto pozicijų lentelėje persvara panaši – jau minėtieji trys lenktynininkai jų yra iškovoję 163 (88 proc. visų galimų), tuo tarpu V. Bottui, D.Ricciardo, M.Verstappenui ir šįmet net 7 „pole“ iškovojusiam C.Leclercui tenka 23 startai iš pirmos vietos (12 proc.).
Pirmas čia ir vėl L.Hamiltonas su 88 „pole“!
Greičiausieji ratai
Nuo šio sezono už šį pasiekimą skiriamas papildomas taškas, tad greičiausio lenktynių rato prestižas kaipmat pakilo.
Tradiciškai, sąrašo priekyje karaliauja ta pati trijulė su 129-ais greičiausiais ratais: L.Hamiltonas (47), K.Raikkonenas (46), S.Vettelis (38). Kitų sąskaitos yra kiek kuklesnės, tačiau vėl pastebimas C.Leclercas, šiemet šį rezultatą pademonstravęs net 4 kartus.
Podiumai
Vis tie patys veidai sutinkami ir didžiausią podiumų kiekį turinčių pilotų sąraše. Lewisas, Sebastianas ir Kimi yra net 374 kartus finišavę ant apdovanojimų pakylos.
Kiek atitrūkusi yra kita trijulė – Bottas (45 podiumai), Verstappenas (31), Ricciardo (29), o už jų rikiuojasi likęs jaunimas.
Įdomioji statistika
Atsigręžę į praeitį galima pastebėti, jog F-1 maždaug kas 5 metus vis atsirasdavo pilotų, kurie tapdavo pasaulio čempionais.
Lentelėje žemiau surinkau kiekvieno iš nurodytų laikotarpių debiutantus, ryškiau pažymėjęs iškovojusius bent vieną titulą, o šalia paminėjęs jų esminius bendraamžius, kuriems iki titulo kažko pritrūko.
Skliaustuose esantis skaičius nurodo kelintais metais po debiuto pilotui pavyko iškovoti pirmąjį titulą bei kada tai įvyko (pvz. L. Hamiltonas titulą iškovojo 2-ais savo metais F-1 t. y. 2008 m. sezone).
Čia galima nesunkiai pastebėti po maždaug 2006 m. į F-1 patekusios kartos stagnaciją – visus nuo 2010 m. titulus yra laimėje 2006 m. grupės atstovai. Ir kol kas panašu, jog ši tendencija išliks ir kitąmet, nebent siurprizą pademonstruotų ir titulą laimėtų didžiausi pretendentai, dešimtmečiu jaunesnės maždaug 2016 m. kartos atstovai Charlesas Leclercas arba Maxas Verstappenas.
Tuo pat metu Danielis Ricciardo, Valtteri Bottas, Sergio Perezas artėja prie point-of-no-return. Prie to paties, kurį savo laiku pasiekė Martinas Brundle’as, Jeanas Alesi, Davidas Coulthardas, Heinzas-Haraldas Frentzenas, Juanas Pablo Montoya, Markas Webberis bei daugelis kitų.
Nors Danielis, Valtteri ir Sergio dar kupini jėgų, galimybių srityje nėra taip giedra. Jaunesnė karta yra jau čia pat, o netrukus į nugarą pradės alsuoti „šviežiausi“ jaunuoliai, pavyzdžiui, Lando Norrisas ar George’as Russellas.
Nulis titulų
Tęsiant temą pilotų, taip ir likusių be titulo, būtų verta paminėti šiuos dabar lenktyniaujančius vaikinus ir akiratį praveriantį palyginimą: šiai dienai jie yra sudalyvavę daugiau GP nei kai kurie praeities čempionai!
Hulkenbergas (177 GP), Perezas (176 GP) – G.Hillas (175 GP), Lauda (171 GP) ir žemiau paminėtieji;
Ricciardo (171 GP), Grosejanas (164 GP) – J. Villeneuve’as (163 GP), Senna (161 GP), Hakkinenas (161 GP), Fittipaldi (144 GP) ir ž. p.;
Bottas (139 GP) – Mario Andretti (128 GP), Brabhamas (123 GP), Jones (116 GP), D. Hill (115 GP), K. Rosbergas (114 GP), Scheckteris (112 GP), Surtees (111 GP) ir ž. p.;
K.Magnussenas (102 GP), M.Verstappenas (102 GP), Sainzas (102 GP) – Stewartas (99 GP), Huntas (92 GP), Clarkas (72 GP), Rindtas (60 GP).
Hulkenbergas jau nebepagerins jokio rezultato, tačiau ar realius šansus turi Perezas, Ricciardo ar Grosjeanas? Kažin, kažin…