Suprasti akimirksniu
- FIA paskutinę dieną saugumo sumetimais sumažino DRS zonų skaičių nuo 4 iki 3. Šiemet trasa rekonstruota, pagreitėjusi. Iš 16 posūkių liko tik 14.
- L.Strollas (Aston Martin) už kvalifikacijos metu sukeltą avariją su N.Latifi, gavo 3 starto pozicijų baudą. Taigi startavo paskutinis.
- A.Albonas (Williams) sulaukė diskvalifikacijos kvalifikacijoje už tai, kad jo degalų bake nebuvo reikalaujamo 1 l degalų kiekio mėginiui. Jis startavo prieš L.Strollą, nors kvalifikavosi 16-as.
- Trasos rato ilgis: 5 278 km. Važiuojami 58 ratai. Naudojamos C5, C3 ir C2 padangos (minkštos, vidutinės, kietos).
Lenktynių svarbiausas akimirkas F1 YouTube peržiūrėti galite čia.
Galima buvo tikėtis, kad dėl pirmos vietos kovos abu „Ferrari“ ir „Red Bull“ pilotai. Taip ir būtų nutikę, jei ne avarijos ir gedimai.
Charlesas Leclercas (Ferrari) užtikrintai nugalėjo, neužleidęs pirmosios vietos nuo pat starto. Monakiečiui priklauso ir greičiausiai įveiktas ratas, ir trumpiausias sustojimas. Jis buvo akivaizdžiai greitesnis už Maxą Verstappeną, kuris antrąją vietą prarado sugedus bolidui. Labai apmaudus gedimas, atėmęs taškus ir iš komandos, ir iš Maxo.
Panašus likimas ištiko tikrai labai greitą Carlosą Sainzą (Ferrari). Lenktynių pradžioje išlėkęs iš trasos jis įstrigo žvyre, ten ir baigė lenktynes. Todėl antrąją ir trečiąją vietas ant podiumo užėmė Sergio Perezas (Red Bull) ir George'as Russelas (Mercedes). Tokia rikiuote nepatenkintas L.Hamiltonas finišavo paskui jį – G.Russelo sustojimas saugos automobilio fazėje lėmė jo geresnį rezultatą.
Alexas Albonas (Williams) nustebino iškovota 10 vieta ne mažiau nei G.Russelo trečioji vieta. A.Albonas visas lenktynes nestodamas važiavo kietosiomis padangomis ir tik paskutiniame rate užsidėjo minkštąsias. Tai – pirmieji jo taškai. Pirmuosius taškus iškovojo ir D.Ricciardo (namų trasa jam nebūdavo labai sėkminga).
Puikiai pasirodė ir Valtteri Bottas, įrodęs, kad yra puikus pilotas. Jo „Alfa Romeo“ – aštunta.
Įskaita po trijų F1 etapų
„McLaren“ P5-6 (L.Norrisas ir D.Ricciardo) parodė raumenis – gal net kovos dėl trečios vietos komandinėje įskaitoje. O kol kas komandų įskaita atrodo taip: „Ferrari“ (104 tšk.), „Mercedes“ (65), „Red Bull“ (55). „Bulių“ inžinieriai tikrai baigia nusigraužti nagus – dvejos nebaigtos lenktynės... Ketviti – „McLaren Mercedes“ (24), „Alpine Renault“ turi 22 taškus.
Pilotų įskaitoje po trijų etapų pirmauja Ch.Leclercas 71 tšk., G.Russelas 37 tšk. ir C.Sainzas 33 tšk. Toliau – S.Perezas (30), L.Hamiltonas (28) ir M.Verstappenas (25).
Lenktynių eiga
Finišas. Lenktynes užtikrintai laimi ir greičiausią ratą nuvažiuoja Charlesas Leclercas. Taigi „Ferrari“ tikrai turi ką švęsti, nors C.Sainzas ir iškrito. Antras S.Perezas. Trečias G.Russelas.
48/58. Ch.Leclercas sako, kad, palauks, kol liks mažiau degalų. Taigi greičiausią ratą bandys fiksuoti ir papildomą tašką gauti pačioje pabaigoje. Nuo S.Perezo jis atsiplėšęs 14 sek. Kita vertus ką tik fiksuotas 1.20,966 min rezultatas yra geriausias.
53/58. F.Alonso, panašu, taškų neiškovos. Krenta jo greitis, prancūzą lenkia G.Zhou.
L.Hamiltonas daro spaudimą komandai, kad neva sukeistų jį su G.Russelu? Skamba kiek juokingai.
42/58. Dėl podiumo kovoja Leclercas, Perezas, Russelas, Hamiltonas, Norrisas ir gal Ricciardo. Taigi L.Hamiltono žodžiai po kvalfikacijos, kad galima galvoti apie prizinę vietą, regis, buvo pasverti.
Apskritai, susiklosčiusi situacija reiškia, kad iš „Ferrari“ ir „Red Bull“ dvikovos „sidabrinės strėlės“ kol kas išpeša tikrai netikėtai daug naudos. Ypač jei kituose etapuose pagerins bolidų reguliavimus.
L.Strollas gauna baudą, kad gindamasis „bangavo“. Kad agresyviai atakavo V.Bottą teisėjai „atleidžia“.
39/58. Problemos Maxui Verstappenui!!! Lenktynės baigtos, trasoje dingsta trauka, sustojus dega variklis. Jis greitai užgesinamas. Saugos automobilis trasoje. Juo pagaliau pasinaudoja tie, kurie nėra stoję keisti padangų F.Alonso ir K.Magnussenas.
36/58. Sergio Perezas pasinaudoja pranašumu ir iš „Mercedes“ piloto George'o Russelo atima P3. Tvarkingas lenkimas, išlaikant šaltą protą ir saugant padangas.
30/58. S.Perezas DRS zonoje lenkia F.Alonso. Netrukus tą patį daro ir L.Hamiltonas. Lyderiai išsidėstę taip: Leclercas, Verstappenas, Russelas, Perezas, Hamiltonas. Charlesas Leclercas tuo metu nuvažiuoja greičiausią ratą. Jis nuo Maxo Verstappeno atsiplėšęs 4 sek.
27/58. Pasibaigus saugos automobilio fazei M.Verstappenas bando atakuoti Ch.Leclercą. DRS zonos dar neįjungtos, tad Maxui nepavyksta, o Charlesas vėl ima tolti.
S.Perezas (P5) nori atakuoti F.Alonso (P4). Laukia DRS.
24/58. S.Vetteliui lenktynės baigtos. Nepavyksta susidraugauti su bolidu. Paslysta posūkyje, apgadina jį smūgio į sienelę metu. Jis sustoja trasoje ir nebevažiuoja. Trasoje saugos automobilis.
Tuo naudojasi G.Russelas ir stoja pituose. Jis labai gerai išnaudoja situaciją ir po tokio protingo sustojimo grįžta į P3! Lyderių penketukas: Leclercas, Verstappenas, Ruselas, Alonso, Perezas. Paskui juos Hamiltonas.
23/58. Ch.leclercas irgi keičia ratus. Kadangi stoja ir Lewisas, Charlesas spėja grįžti į pirmąją poziciją. Niekas neprarasta!
22/58. D.Ricciardo stoja keisti ratų, taip atlaisvindamas erdvės M.Verstappenui. Taigi Ch.Leclercui pirmoji vieta dar nėra garantuota.
19/58. M.Verstappenas stoja keisti padangų baltomis. Grįžta į sumuštinį tarp D.Ricciardo ir F.Alonso, prieš tai aplenkusį P.Gasly.
Kažkodėl lėtėja S.Perezas, jį ima vytis L.Hamiltonas (P3). Sergio stoja ir keičia padangas baltomis kietomis.
16/58. V.Bottas (Alfa Romeo) po kelių nesėkmingų bandymų (net pasvilino padangas) aplenkia Y.Tsunoda (Alpha Tauri) ir pakyla iki P11.
K.Magnussenas (Haas), šių metų F1 Mr. Sugrįžimas, tame pačiame posūkyje, kaip ir C.Sainzas, išlekia iš trasos. Bet sugeba grįžti. Jis kol kas P14.
10/58. L.Hamiltono nuotaika prastėja. Trečią vietą iš jo atima „bulius“ S.Perezas.
S.Vettelis (P19), sugrįžęs į F1 po ligos, netelpa posūkyje, išlekia iš trasos, pasivažinėja žvyru, bet sugeba sugrįžti. Akivaizdu, kad vokiečiui dar reikia apsiprasti.
7/58. C.Sainzo bolidas patrauktas. Gaila ispano, nes jis treniruotėse demonstravo puikius laikus. 17 etapų iš eilės jis pelnė taškus, dabar geroji statistika bus sugadinta.
2/58. „Ferrari“ katastrofa – C.Sainzas išlėkė iš trasos ir įstrigo gesinimo zonoje žvyre. Geltona vėliava. Raudonieji prarado vieną bolidą, trasoje lieka tik lyderiaujantis Ch.Leclercas.
L.Strollas stoja keisti baltų padangų geltonomis. Po rato vėl stoja ir vėl užsideda baltas. Tai, ko gero, taktinė gudrybė – daugiau šis „Aston Martin“ planuoja nebestoti, nes jau įvykdė reglamento reikalavimą.
1/58. Puikiai startavo „Mercedes“ pilotai. L.Hamiltonas iš P5 peršoko į P3. G.Russelas iš P6 į P5. L.Norrisas sudelsė ir nukrito į P6. Keturias pozicijas prarado C.Sainzas, startavęs kietomis baltomis padangomis.
Permaininga kvalifikacija
Po virtinės avarijų su raudonų vėliavų fazėmis šeštadienio kvalifikaciją paskutinėje Q3 fazėje laimėjo „Ferrari“ monakietis Charlesas Leclercas. Jis „pole“ poziciją paskutinę akimirką nugvelbė iš po nosies Maxui Verstappenui (Red Bull).
Trečias liko kitas „bulius“ Sergio Perezas. Tai lemia įdomią taktinę kovą, nes kitas „Ferrari“ pilotas C.Sainzas startuoja iš P9.
Įdomu, kad L.Hamiltonas, startuojantis paskui „McLaren“ greituolį Lando Norrisą (P4), garsiai pasvarstė, kad siekti podiumo – misija įmanoma. Juk, kur du pešasi, trečias laimi. Na, pažiūrėsime.
Kaip ten bebūtų, avaringos treniruotės ir klaidų kupina kvalifikacija rodo, kad naujos konfigūracijos Melburno trasa yra „saldainis“ žiūrovams. Bus įdomių mikrodvikovų, lenkimų ir, tikėtina, avarijų.