Lenktynes Suzukoje laimėjo ir papildomus 25 taškus gavo „Mercedes“ pilotas Lewisas Hamltonas (71-oji jo pergalė). Antras – jo komandos draugas Valtteri Bottas. Trečias – puikų tempą demonstravęs Maxas Verstappenas („Red Bull“), pridaręs problemų abiem „Ferrari“ pilotams. Štai kaip atrodo rikuotė po finišo.
Prieš lenktynes Suzukoje L.Hamiltonas turėjo 306 taškus, S.Vettelis 256 tšk., V.Bottas – 189 tšk., K.Raikkonenas – 186 tšk., M.Verstappenas – 158 tšk.
O taip atrodė startinis dešimtukas, E.Oconui pritaikius trijų starto pozicijų baudą už per greitą važiavimą teisėjams mojuojant raudonomis vėliavomis.
Lenktynininkai turėjo įveikti 53 ratus. Trasos ilgis 5,807 km. Visa distancija 307,471 km.
Oro sąlygos – puikios ir lenktynininkams, ir žiūrovams, lietaus nelaukiama:
Lenktynių Suzukoje eiga
53/53. Užtikrinta L.Hamiltono pergalė. Tačiau greičiausio rato įveikimo rezultatą vis dėlto jam iš po nosies lenktynių pabaigoje nušvilpia S.Vettelis, finišavęs tik šeštoje pozicijoje.
50/53. Panašu, kad „Red Bull“ pilotas M.Verstappenas siurprizo nepateiks. Jis skundžiasi, kad variklis labai kaista. Todėl pavyti V.Bottą būtų sunku.
41/53. Charlesas Leclercas „Sauber“ jau ilsisi. Posūkyje jis išvažiavo iš trasos, išvažiavo į gesinimo zoną, apgadino bolidą. Tęsti lenktynių nebegali.
O Sebastianas Vettelis nuo lyderio Lewiso Hamiltono atsilieka puse rato. Maxas Verstappenas lipa ant uodegos V.Bottui. Ar lenktynių pabaigoje laukia dar viena intriga?
34/53. S.Vettelis kiekviename rate vejasi L.Hamiltoną sekunde. Tačiau jį nuo brito skiria milžiniškas laiko tarpas – 40 sek. O tai „Ferrari“ komandai – didžiulis galvos skausmas, švelniai tariant.
Sebastianas varžovus lenkia itin agresyviai. Svarbu, kad nebūtų daugiau kontaktų, nes S.Vettelis akivaizdžiai įpykęs: ant savęs, ant komandos (dėl strateginių sprendimų) ir, žinoma, ant Maxo Verstappeno (už sugadintas lenktynes).
27/53. Sebastianas taip pat keičia padangas. Tačiau gauna „geltonas“ minkštas. TOP 5 lenktynininkai važiuoja kietesnėmis „medium“.
Kol kas panašu, kad Sebastianas gali geriausiu atveju pakilti iki 6-os vietos. Tačiau po ratų keitimo jis – tik 15-as.
24/53. Padangas keičia ir D.Ricciardo („medium“) bei V.Bottas. Netrukus „medium“ gaus ir Lewisas. Labai laiku. Tai – dar vienas įrodymas, kad antroje čempionato dalyje „Ferrari“ pralaimi savo konkurentams dėl prastų strateginių sprendimų. Šį sekmadienį dominuoja „Mercedes“ ir „Red Bull“. Jie „baltomis“ padangomis gali važiuoti jau iki finišo.
22/53. M.Verstappenas keičia padangas (važiuoja geltonomis „soft“), tačiau jis grįžta į trasą prieš nosį K.Raikkonenui. Taigi niekas nesikeičia.
18/53. Kimis Raikkonenas stoja keisti ratų. Siurprizas – mechanikai jam uždeda kietesnes „medium“ padangas. Kimis grįžta į 9-tą poziciją. Sebastianas – tik 12-as bet su labai prastomis padangomis. Pana6u, kad tik Kimis gali pelnyti taškus „Ferrari“. O L.Hamitonas dar 25 tšk. padidins pranašumą nuo konkurento.
Pirmauja du „Mercedes“, o ketvirtuką užbaigia du „Red Bull“.
8/53. S.Vettelio viltys blėsta. Incidentas su M.Verstappenu.
Sebastianas po jo krenta į galą, važiuoja 18-tas. Ką tai reiškia? Jei L.Hamiltonas atsiplėšęs nuo savo konkurento iš Vokietijos net 30 sek. (ratų keitimui reikia iki 23 sek.). „Mercedes“ moka taupyti padangas, „Ferrari“ tai sekasi blogiau. O tai reiškia, kad Sebastianui stoti techninio aptarnavimo zonoje gali tekti anksčiau ir važiuoti visiškoje peletono pabaigoje.
„Supersoft“ (raudonų) padangų optimalus darbas – iki 16 rato. Jomis važiuojančių S.Vettelio ir K.Raikkoneno padangos jau gerokai padėvėtos. Galima tikėtis, kad „Mercedes“ pilotai nestos gerokai ilgiau, nes jie važiuoja minkštomis „geltonomis“.
7/53. Saugos automobilis pasitraukia, geltonų vėliavų nebėra, galima vėl tęsti lenktynes.
1/53. Į priekį išsiveržia L.Hamiltonas, jam iš paskos – V.Bottas. Puikus S.Vettelio startas, jis šoka iškart į ketvirtą poziciją. M.Verstappenas kliudo K.Raikkoneną. Tas pats nutinka C.Leclercui su K.Magnussenu, kuriam ir kvalifikacijos metu sekėsi prastai. Trasoje pilna gumos atplaišų. Saugos automobilis trasoje.