Šeši titulai nėra itin daug, kadangi F-1 „senbuviai“ gali pasipuikuoti žymiai stambesniais skaičiais, ypač „Ferrari“, iš viso turintys net 16 titulų.
Tačiau šeši titulai iš eilės yra labai rimta – pagal šį rodiklį „Mercedes“ susilygino su legendine Jeano Todto, Rosso Brawno, Rory Byrne‘o ir Michaelio Schumacherio „Ferrari“, 1999-2004 metų kalibro.
Kitąmet vokiečiai bandys iškovoti dar vieną konstruktorių titulą ir kol kas panašu, kad tokio fakto tikimybė yra pakankamai didelė.
Beje, mėgstu kartoti, kad žmonės pažinsi iš jų elgesio pralaimėjus, todėl pacituosiu „Ferrari“ vadovo Mattia Binotto, pripažinusio, kad jo komanda šįmet „netempė“ iki reikiamo lygio: „Sveikiname mūsų varžovus ir draugus laimėjus dar vieną užtarnautą konstruktorių čempionatą. Sezono metu jie tiesiog geriau atliko darbą, o būtent to ir reikia, norint laimėti.“
Neįprastas sekmadienis
Šis lenktynių savaitgalis buvo kiek neįprastas dėl visiškai atšauktų šeštadienio treniruočių ir kvalifikacijos. Baimintasi taifūno Hagibis, užklupusio Japoniją ir pražudžiusio net 58 žmonės. Laimei, sekmadienį orai pasitaisė, neskaitant itin stiprių vėjo gūsių, trukdžiusių lenktynininkams, ypač kvalifikacijos, surengtos ankstyvą sekmadienio rytą, metu.
Taigi kvalifikacija ir lenktynės vyko tą pačią dieną, buvo pernelyg mažai treniruočių, koks viso to reziumė? Teisingai – mažiau nuspėjami rezultatai ir kvalifikacijoje, ir lenktynėse. Gal visgi nėra itin bloga ta mintis sutrumpinti „Grand Prix“ savaitgalį iki dviejų dienų?
Dienos herojai
Ne, tai nei vienas iš Top3 pilotų ir net ne ketvirtoje vietoje finišavęs Alexanderis Albonas (“Red Bull”). Manau, kad puikiausiai lenktynėse pasirodė:
- Carlosas Sainzas („McLaren“) – jau trečiąkart šiame sezone iškovojęs 5 vietą;
- Danielis Ricciardo („Renault“) – startavęs toli iš galo ir atlikęs nemažai efektingų lenkimų;
- Sergio Perezas („Racing Point“) – lenktynių gale prasibrovęs iki taškų zonos.
Tiesa, Sebastianą Vettelį („Ferrari“) visgi reiktų paminėti, mat lenktynių pabaigoje jo gynyba prieš Lewisą Hamiltoną („Mercedes“) buvo nepriekaištinga. Britas bandė iš paskutiniųjų, tačiau jam taip ir nepavyko aplenkti varžovo, nepaisant didelės greičio persvaros dėl minkštesnių ir naujesnių padangų.
Teisėjavimas
Šis sezonas kaip niekad kupinas keistų teisėjų sprendimų arba vengimo juos priimti. Ne išimtis buvo ir šios lenktynės.
Iš pradžių buvo nagrinėtas, vėliau nebenagrinėtas, o galų gale išnagrinėtas po lenktynių incidentas tarp Charleso Leclerco („Ferrari“) ir Maxo Verstappeno („Red Bull“).
Taip pat įdomiai interpretuotas Sebastiano Vettelio („Ferrari“) niekstartis („false start“) – nuspręsta, jog jo nebuvo t. y. pilotas pajudėjo daviklio tolerancijos ribose…
Didžiausias nesusipratimas
O viską vainikavo likus vienam ratui iki finišo pradėta demonstruoti languota vėliava. Šis faktas lėmė, kad viskas, kas įvyko 53-ame rate buvo išbraukta iš lenktynių rezultatų – finišas paskaičiuotas pagal 52-ių ratų distanciją. Šis nesusipratimas labai pagelbėjo Sergio Perezui („Racing Point“) – kaip tik 53-io rato pradžioje, kovoje dėl 8-os pozicijos jį iš trasos išstūmė Pierre‘as Gasly („Toro Rosso“). O dabar, pagal paankstintą finišą, gavosi, jog „Checo“ finišavo 9-je vietoje, nors iki boksų jam teko eiti pėsčiomis…
Protestas prieš „Renault“
It iš giedro dangaus nukritusi naujiena – „Racing Point“ Tarptautinei automobilių federacijai (FIA) pateikė net 12-os puslapių protestą prieš „Renault“ ekipą. Manoma, kad protesto esmė – programinė įranga, leidžianti iš anksto nustatyti ir keisti „Renault“ ekipos bolidų stabdžių balansą lenktynių eigoje.
Tuo tarpu taisyklės leidžia tai atlikti tik lenktynininkui, be jokių išankstinių nustatymų.
Gavusi protestą, FIA atstovai konfiskavo abiejų „Renault“ automobilių elektroninius valdymo modelius ir vairus.
Bus įdomu stebėti kuo pasibaigs šis svarstymas, kadangi prancūzų komanda rizikuoja prarasti nemažą taškų kraitį.
Dar apie R.Kubicą
Žinia, Roberto Kubicos kelias po tos siaubingos avarijos 2011-ais nebuvo lengvas ir tikrai yra vertas atskiros knygos. Jo užsispyrimas ir tikslo siekimas turėtų tapti pavyzdžiu daugeliui, tuo Robertas labai panašus į Alessandro Zanardi, irgi grįžusį į gyvenimą ir į aktyvų sportą tik stebuklo dėka.
Tačiau akivaizdu, jog sugrįžimas į aukščiausią lygį nebuvo toks sėkmingas kaip tikėtasi. Nepaisant kelių neblogų pasirodymų, beveik viso sezono metu R.Kubica buvo lėtesnis už savo komandos kolegą George‘ą Russelą.
Daugelis mano, kad pagrindinė problema yra pažeista dešinioji Roberto ranka, bet tai yra kiek klaidinga nuomonė. Taip, egzistuoja tam tikra fizinių galimybių riba, tačiau ji nėra priežastis Nr. 1. Esmė, mano manymu, yra pasikeitusi technika ir jos valdymo ypatumai – darbas su stabdžiais, važiuoklės reguliavimas, parametrų keitimas rato eigoje ir, bene svarbiausias faktorius, padangos. Būtent čia slypi esminė priežastis.
Panašiai jau yra buvo nutikę į sportą grįžusiam Michaeliui Schumacheriui – po 3-jų metų pertraukos „Mercedes“ komandoje startavęs vokietis sunkiai kovėsi, tačiau per tris sezonus taip ir nesugebėjo prilygti savo tuometiniam komandos partneriui Nico Rosbergui. Didele dalimi Michaelio sunkumai buvo nesugebėjimas adaptuotis prie pakitusių nuo 2006-ųjų metų bolidų, ypač naujų „slick“ tipo padangų be griovelių veikimo.
Situacijos su Kubica nelabai padeda spręsti greitasis komandos draugas, „Williams“ finansinė padėtis ir įvairūs vidiniai niuansai, apie kuriuos Robertas užsimena vis garsiau. Ne, nekaltinu „Williams“ ruošiant du skirtingus bolidus, tačiau kai kurie įvykiai iš šono tiesiog atrodo keistai, štai kad ir paskutinis, Japonijoje – penktadienį Kubica pakoregavo bolido reguliavimus pagal savo įsivaizdavimą ir treniruotėse buvo greitesnis už Russelą, tačiau kvalifikacijai komanda atkūrė buvusius nustatymus, kurie pilotui nepatiko. Maža to, pilotui apie tai net nebuvo pranešta. Rezultatas – avarija ir eilinės lenktynės peletono gale.
Kalbėti apie kažkokį kerštą iš vienos ar kitos pusės būtų keista, kaltinti tik bolidą ar tik komandą – irgi, tačiau ne viskas yra taip juodai balta, kaip atrodo. Galima nebent palinkėti Robertui ir „Williams“ sėkmės kitame sezone: vienam – rasti kur lenktyniauti toliau; kitiems – susitvarkyti, pagaliau, komandos valdymą.
Įdomesni momentai
Malonią staigmeną pateikė čempionato organizatoriai, šeštadienį leidę F-1 fanams darkart pasigrožėti fantastiškomis 2005-ųjų metų Japonijos GP lenktynėmis – buvo organizuota nemokama jų transliacija F-1 „Youtube“ kanalu.
Priminsiu, tąkart laimėjo Kimi Raikkonenas („McLaren“), atlikęs vieną įsimintiniausių savo, o ir sporto, lenkimų – prasidėjus paskutiniam lenktynių ratui jis išore aplenkė Giancarlo Fisichellą („Renault“). Toji pergalė dar ypatinga Kimio starto vieta – jis iki pirmos vietos prasibrovė net iš 17-os.
Trečias ant podiumo tąkart lipo Fernando Alonso („Renault“), kuriam irgi teko nemažai paplušėti, startavus net iš 16-o vietos.
Dar pažymėčiau du momentus, pagautus iš radijo pokalbių tarp komandų ir pilotų.
Vienas jų, kuomet 18-os ratų senumo padangomis apautu bolidu važiuojantis L. Hamiltonas paklausė savo inžinieriaus: „Pasakyk man ką turėčiau daryti, norėdamas laimėti šias lenktynes?“
Buvo akivaizdu, kad to padaryti neįmanoma, bet, matyt Lewiso noras nugalėti yra toks didelis, kad jis galėjo surizikuoti.
Antra frazė buvo ištarta tos pačios komandos kito piloto lupomis: „Ar tu esi tikras, kad jam (Hamiltonui) dar reikės stoti (boksuose)?“
Ši frazė pademonstravo Valtteri Botto nepasitikėjimą komandos, jau ne kartą paaukojusio suomį vardan Lewiso pergalės, sprendimais.