„Mercedes-Benz“ pilotas Valtteri Bottas startavo iš trečiosios pozicijos, o praėjusių metų čempionate iškovojęs absoliučią pergalę Lewisas Hamiltonas startavo tik iš 9 pozicijos.
Tokia tvarka buvo numatyta ne todėl, kad sportininkas prastai pasirodė kvalifikacijoje, o todėl, kad komandai prireikė pakeisti jo bolido pavarų dėžę, kas lėmė skirtas papildomas penkias pozicijas žemyn nuo kvalifikacijoje iškovotos vietos.
„Red Bull“ košmaras
Kova prasidėjo nesklandumais jau antrame rate. Nepasisekė „Red Bull Racing“ komandai. Pirmiausia kovoje tarp Lewiso Hamiltono ir Maxo Verstappeno nukentėjo pastarojo bolidas – nusimontavo padanga ir sportininkui teko lėtai važiuoti į techninę zoną.
Po neplanuoto padangos keitimo, M.Verstappenas buvo atsilikęs visa minute ir į lenktynes nebegrįžo.
„Manyčiau, kad buvo užtektinai vietos kairėje, tačiau L.Hamiltonas savo bolidu užkabino maniškį ir pradūrė padangą. Po viso ratos su tokia padanga, mano bolidas sugedo, lenktynės man baigtos“, – aiškino M.Verstappenas incidentą trasoje.
Beveik tuo pat metu Danielis Ricciardo, „Red Bull Racing“ ekipos narys, savo bolidą išvairavo iš trasos į jos pakraštį. Emocijų neslepiantis sportininkas buvo priverstas baigti lenktynes, mat, pasirodo, jo bolido pavarų dėžė nustojo veikti.
Bahreino etapas išties apmaudus „Red Bull Racing“, mat D.Ricciardo čempionatas prasidėjo itin sėkmingai – pagal surinktų taškų skaičių sportininkas buvo ketvirtoje vietoje.
„Tikrai nusivyliau, nes jaučiau, kad turiu šansą šiandien pasirodyti tikrai gerai. Tikėjau automobiliu. Tačiau kažkas nutiko elektros sistemai, baterijai, nes viskas tiesiog išsijungė. Negalėjau nieko padaryti“, – komentavo D.Ricciardo.
L.Hamiltonas išsiveržė į priekį
L.Hamiltonas, „Mercedes-Benz“ pilotas, nesidžiaugė startavęs devintoje pozicijoje. Pirmose gretose įpratęs būti lenktynininkas agresyviai brovėsi į rikiuotės į priekį. Pavyzdžiui, viename iš lenkimų jam pavyko aplenkti net tris priešininkus.
Nuvažiavęs 12 ratų iš 57, 5,41 km ilgio Bahreino trasoje, L.Hamiltonas jau buvo išsiveržęs iki 4-osios vietos. Priešais jį – K.Raikkonenas iš „Ferrari“, komandos kolega V.Bottas ir S.Vettelis, užtikrintai pirmaujantis ir aplenkęs už jo esantį pilotą 2,4 sek.
Padangų strategija
20-ame rate iš 57 „Ferrari“ komanda priėmė sprendimą keisti padangas. Pirmasis į techninę zoną iškeliavo S.Vettelis. Iš čia jis išvažiavo su minkštomis padangomis.
Taip pat nuspręsta padangas keisti ir K.Raikkonenui. Šiam sumontuotas analogiškas padangų komplektas.
21-ajame rate padangas keisti nusprendė ir „Mercedes-Benz“ komanda. Pirmasis stojo V.Bottas, kuriam buvo sumontuotos vidutinio kietumo padangos. tačiau jo komandos kolega L.Hamiltonas, išsiveržęs į pirmąją poziciją, padangų dar nekeitė.
Anot ekspertų, tai gali reikšti, jog „Mercedes-Benz“ bandys išsiversti šiose lenktynėse su vienu vieninteliu padangų keitimu. Antra vertus, „Ferrari“ komanda dabar gali važiuoti greičiau, mat turi šviežias padangas.
Ir šitai matyti stebint abiejų sportininkų rato įveikimo laikus – už L.Hamiltono esantis S.Vettelis nuo lyderio atsiliko vos keliomis milisekundėmis, o 26 rate „Ferrari“ vėl išsiveržė į priekį.
Galbūt tai lėmė, kad 27-ame rate pasikeisti padangų (iš minkštų į minkštas) sustojo ir „Mercedes-Benz“ komandos pilotas.
Keiksmažodžiai „Haas“ komandoje
Arši kova 31-ame rate užvirė dėl 8-osios vietos. Į „Force India“ komandai atstovaujančio Estebano Ocono bolido užpakalį kone įsirėmė du „Haas F1 Team" komandos bolidai: Romaino Grosjeano ir Kevino Magnusseno.
K.Magnussenas, panašu, buvo greitesnis nei komandos bičiulis, tačiau šis niekaip nesutiko jo praleisti.
„Po velnių, ką jis daro?“ – iš trasos atskriejo pasipiktinusio K.Magnusseno šūksnis. Ir dar po akimirkos: – Velniai griebtų, kas nors patraukite jį iš kelio.“
Komanda priėmė taktišką sprendimą: nurodė R.Grosjeanui sukti į techninę zoną pasikeisti padangų, už ką sulaukė K.Magnusseno padėkos.
K.Raikkonenui lenktynės baigtos
Netikėtas incidentas sumažino „Ferrari“ komandos gretas. K.Raikkonenas dar kartą grįžo į techninę zoną tam, kad pasikeistų padangas, ir, kai šios jau turėjo būti pakeistos bei užsidegė žalia šviesa, šovė į priekį.
Tačiau paaiškėjo, kad ne viskas buvo tvarkoje. Galinio kairio rato mechanikai taip ir nespėjo numontuoti. Šaudamas į priekį K.Raikkonenas parbloškė ir vieną iš padangas keitusių mechanikų. Pastarasis buvo nugabentas į ligoninę, mat jam lūžo koja.
Komanda pranešė, kad K.Raikkoneno bolidas buvo sugadintas ir į lenktynes jis negrįš. Tai reiškė dar daugiau įtampos „Ferrari“ atstovaujančiam S.Vetteliui, kuriam padangos tuo metu buvo pakeistos tik kartą, o jam į nugarą alsavo V.Bottas.
L.Hamiltono nerimas
Pasitraukus K.Raikkonenui iš lenktynių, nerimo neslėpė L.Hamiltonas. Pastarasis jau kurį laiką važiavo trečioje pozicijoje, gerokai atsilikdamas nuo komandos bičiulio V.Botto, kurio bolidas apginkluotas vidutinio kietumo padangomis.
„Ką turiu daryti, kaip turiu važiuoti?“ – net kelis kartus iš bolido į techninę zoną komandos strategams skriejo jo klausimai.
Deja, komanda čia daug padėti negalėjo, tik nurodyti, kokiu tempu turi važiuoti pernai metų čempionas, kad jam pavyktų finišą pasiekti antroje vietoje.
„Susikaupk ir važiuok“, – toks paliepimas nuskambėjo iš „Mercedes-Benz“ strategų lūpų, pilotui važiuojant 48 ratą iš 57.
Aktualiu klausimu „Mercedes-Benz“ komandos strategams išliko ir tai, ar „Ferrari“ savo lyderiui nuspręs keisti padangas, ar bandys lenktynes užbaigti su esamomis.
Paskutinių 5 ratų drama
Likus paskutiniams penkiems ratams trasoje, įtampa išaugo iki maksimalios ribos.
„Ferrari“ komanda S.Vettelio bolidui minkštų padangų komplektą buvo sumontuotavusi 20-ame rate. Nepaisant to, kad padangų gamintojas „Pirelli“ yra pareiškęs, kad su tokiomis padangomis įmanoma įveikti 30 ratų, S.Vettelis, likus 5 ratams, buvo įveikęs su komplektu 35 ratus.
Delsimas keisti padangas atsispindi sekundėse, vis tirpstančiose tarp V.Botto iš „Mercedes-Benz“ komandos. Šios komandos pilotui persvarą pavyko ištirpdyti iki mažiau nei 1 sekundės.
Pergalė teko „Ferrari“
Sprendimas nekeisti S.Vetteliui padangų nuo pat 20-ojo rato „Ferrari“ komandai pasiteisino, nors ir buvo labai rizikingas. Visgi sportininkui finišo liniją pavyko kirsti nuo V.Botto iš „Mercedes-Benz“ atsiplėšus vos keliomis sekundės dalimis. Tai jau antroji S.Vettelio ir „Ferrari“ pergalė šį sezoną.
„Šios padangos visiškai „nebegyvos“, visiškai! Paskutiniai posūkiai buvo visiškai ant ribos“, – netrukus po finišo linijos kirtimo į techninę zoną atskriejo laimės neslepiančio piloto pranešimas.
Stovėdamas ant nugalėtojų pakylos S.Vettelis prisipažino, kad paskutinius dešimt ratų išties jaudinosi, kad padangų neužteks iškovoti pergalei, mat pirminis komandos planas išties buvo sustoti dar vienam keitimui. Visgi planus teko keisti po to, kai K.Raikkonenui teko pasitraukti iš lenktynių.
Antrąją ir trečiąją vietas pasidalino „Mercedes-Benz“ pilotai: V.Bottas liko antras, per plauką aršioje kovoje ir po daugybės atakų neišplėšęs pergalės į savo rankas, L.Hamiltonas – trečias.
V.Bottas juokėsi, kad paskutinius ratus viskas, ką jis matė, buvo raudona („Ferrari“ spalva). Visgi jis pažadėjo, kad kitų lenktynių metu jis tikrai pasistengs pasivyti nugalėtoją.
Šypsojosi ir L.Hamiltonas, pastebėjęs, kad startavus 9-am, finišuoti trečioje vietoje iš tiesų yra ne taip jau ir blogai.
Nugalėtojų dešimtukas
1. S.Vettelis, „Ferrari“
2. V.Bottas, „Mercedes-Benz“
3. L.Hamiltonas, „Mercedes-Benz“
4. Pierry Gasly, „Toro Rosso“
5. K.Magnussen, „Haas“
6. Nico Hulkenberg, „Renault“
7. Fernando Alonso, „McLaren“
8. Stoffel Vandoorne, „McLaren“
9. Marcus Ericsson, „Sauber“
10. E. Ocon, „Force India“
Trečiasios F1 čempionato lenktynės vyks ateinantį savaitgalį, balandžio 15 d., Kinijoje. Čia pilotų lauks 56 ratai 5,451 km ilgio lenktynių trasoje. Greičiausią laiką čia yra užfiksavęs F1 legenda Michaelis Schumacheris dar 2004-aisiais, kai F1 lenktynės šioje trasoje buvo surengtos pirmą kartą. Jam pavyko pasiekti 1.32.238 min. rato įveikimo laiką.