Dar visai neblogai skambėtų „Apgailėtinas Verstappeno savaitgalis“, kadangi „Red Bull“ pilotas pademonstravo kone visą veiksmų arsenalą iš serijos „kaip nederėtų elgtis“?
Juokais galima būtų panaudoti „Torpedos sugrįžimas“ pavadinimą dėl visiškai nereikalingo Daniilo Kvjato („Toro Rosso“) veiksmo prieš Nico Hulkenbergą („Renault“) paskutiniame lenktynių posūkyje.
Paliekant jums spręsti koks gi pavadinimas tiktų, prasibėkim per esminius savaitgalio ir lenktynių momentus.
Visų pirma, savaitgalį F-1 karavaną aplankė virusas – komandų darbuotojai ir keli lenktynininkai skundėsi pykinimu, skausmais ir kitais nemaloniais pojūčiais. Štai Pierre‘as Gasly („Toro Rosso“) net svarstė nedalyvaut lenktynėse, jei nepavyktų iki starto pagerinti savo būsenos.
Antras svarbus momentas – brolių Pedro ir Ricardo Rodriguezų vardu pavadinta trasos lokacija yra daugiau, nei 2 km virš jūros lygio, tai reiškia žymiai mažesnę deguonies koncentraciją ore, o tai, savo ruožtu, neigiamai veikia ne tik žmogaus organizmą – automobilių varikliai čia praranda dalį galios dėl liesesnio oro mišinio.
Trečias faktorius – L.Hamiltonui tapti šešiskart pasaulio čempionu gali sutrukdyti tik teorija, nes turint didžiulę taškų persvarą bei atšventus dešimtąją sezono pergalę aplenkti jo yra tiesiog neįmanoma.
Dienos lenktynininkas
Pagal „Formulės-1“ organizatorių lenktynėse naudojamo „Driver of the day“ balsavimo rezultatus, geriausiu Meksikos lenktynėse pripažintas „Red Bull“ pilotas Maxas Verstappenas. Paradoksalu, bet šis rezultatas aiškiai demonstruoja, kad ne tik pats Maxas, o ir didžiulė jo gerbėjų armija gyvena kažkokiame fantazijų pasaulyje – jie tiesiog nesugeba pripažinti juos supančios realybės.
Šį savaitgalį Verstappenas sugebėjo atsižymėti visuose „Ko geriau nedaryti“ knygos puslapiuose…
Viskas prasidėjo kvalifikacijoje, kai jis vienintelis ignoravo geltonas vėliavas savo greitojo rato pabaigoje, toje vietoje, kur avariją patyrė Valtteri Bottas („Mercedes“).
Vėliau, jau turėdamas kišenėje „pole“ poziciją bei FIA net nebandant svarstyti jo elgesio, svaidėsi komentarais, jog nelėtino tempo tyčia. FIA persigalvojo ir nubaudė pilotą 3-jų starto pozicijų bauda.
Čia atskirai pažymėčiau apgailėtiną lenktynių direktoriaus sprendimą – geltonų vėliavų ignoravimas yra esminė bet kokių lenktynių grėsmė saugumui, tai yra trivialus nusižengimas ir už jį privaloma bausti visur ir visada. FIA elgesys keistai rezonuoja su jų pačių deklaruojamu dėmesiu saugumui.
Čia galėčiau pažymėti iškart po incidento pareikštus „Red Bull“ vadovo Christiano Hornerio, o vėliau ir komandos pilkojo kardinolo Helmuto Marko vaikiškus ir akiplėšiškai nepagarbius komentarus. Jų teigimu, Verstappeno bolide nebuvo rodomos geltonų vėliavų dubliavimo šviesos, todėl, pasak jų, Maxas nepažeidė jokių taisyklių. Tokiu būdu „Red Bull“ atstovai pamynė esminį vėliavų rodymo trasoje principą – vėliavos yra pirminis informacijos šaltinis, o visi kiti techniniai sprendimai yra tik jų signalų dubliavimas.
Grįžtant prie Verstappeno – lenktynėse jis jau pirmame posūkyje grįžo prie savo „2016-ųjų versijos“ – stūmė L.Hamiltoną į užribį, nors jau turėjo kišenėje trečią poziciją, vėliau neapdairiai lenkė V.Bottą ir prakiurdė sau padangą, lenktynių vėlyvoje stadijoje vos neapsuko „Haas“ piloto Kevino Magnusseno ir aplenkė jį už trasos ribų (NB FIA, kur bauda už šį incidentą???).
Žinot, su grupe senų gerų draugų (tokių pat F-1 fanatikų kaip ir aš), bendraujant „už uždarų durų“ Maxui Verstappenui turime pravardę – „Pienius“. Šiame sezone, didesnę jo dalį atrodė, jog Verstappenas suaugo ar bent jau bręsta, tačiau panašu, jog pravardė jam duota ne veltui, o pats Maxas nedaro nieko, kad jos atsikratytų.
Kiti esminiai epizodai
Tokių pastebėjau kelis.
Pirmas būtų nepakankamai pasiruošusi „Ferrari“ komanda ir jų taktikos nelankstumas lenktynių metu. Turėdami greičiausią bolidą, jie nesugebėjo išsiaiškinti ir deramai pasinaudoti padangų, ypač kiečiausio jų mišinio, charakteristikomis. Apie tai netiesiogiai po lenktynių užsiminė ir antroje vietoje finišavęs komandos pilotas Sebastianas Vettelis: „We could have been a bit sharper“, ką būtų galima laisvai išversti kaip užuominą į savalaikių ir protingų sprendimų trūkumą strateguojant.
Taip pat akį rėžė komandų klaidos boksuose – „McLaren“, „Alfa Romeo“, „Ferrari“. Pastarųjų klaida užlaikius Charlesą Leclercą sustojime papildomas 4 sekundes, galimai kainavo monakiečiui vietą ant podiumo.
Pradžiugino Danielis Ricciardo („Renault“), įrodęs, jog kietosios padangos laisvai išlaiko ir 50-ies ratų distanciją ir finišavęs neblogoje 8-oje vietoje.
Savo gyvenimą (ir karjerą) apkratino D.Kvjatas – visiškai kvailas bandymas lenkti N.Hulkenbergą gali kanuoti „Toro Rosso“ pilotui vietą komandoje.
PS
Tiesiog pamąstymui – Jackie Stewartas, triskart pasaulio čempionas, karjeroje yra sudalyvavęs tik 99-se „Grand Prix“, tuo tarpu vakarykštis Meksikos GP buvo kaip tik 99-as M.Verstappeno karjeroje.
Esminis skirtumas tarp šių dviejų pilotų nėra titulai ar pergalės, palyginau tik bendram vaizdui, tačiau Jackie – mąstantis, protingai riziką pamatuojantis ir savo klaidas suprantantis pilotas, tuo tarpu Maxas visa dar yra išlepintas vaikigalis, kurio „ego“ netelpa net jo bolide.