„Formulė 1“ Monake: lenktynėse triumfavo L.Hamiltonas

Sekmadienį Monake įvyko šeštosios šių metų „Formulės-1“ sezono lenktynės. Pirmas 78 trasos ratus apsuko ir finišo liniją išvydo iš „pole“ pozicijos startavęs ir ilgą laiką su padangų nusidėvėjimu kovojęs Lewisas Hamiltonas („Mercedes“). Tai buvo 77-oji pergalė jo karjeroje.
Lewisas Hamiltonas
Lewisas Hamiltonas / AFP/„Scanpix“ nuotr.

„Mercedes“ pilotui Lewisui Hamiltonui pavyko atlaikyti varžovų spaudimą – jis pelnė 77-ą pergalę savo karjeroje. Pusę sekundės atsiliko Maxas Verstappenas („Red Bull“), bet dėl baudos jis nelipo ant apdovanojimų pakylos ir bus klasifikuotas 4-je pozicijoje. Tuo tarpu ant podiumo, kartu su Lewisu, kilo Sebastianas Vettelis („Ferrari“) ir Valtteri Bottas („Mercedes“).

Penktas finišavo Pierre‘as Gasly („Red Bull“), šeštoje pozicijoje puikiai pasirodė Carlosas Sainzas („McLaren“). Septintoje ir aštuntoje vietose atvažiavo „Toro Rosso“ lenktynininkai Alexanderis Albonas ir Daniilas Kvjatas, devintas finišavo Romainas Grosjeanas („Haas“), bet pritaikus nuobaudą buvo nustumtas į dešimtą vietą, savo poziciją užleidęs Danieliui Ricciardo („Renault“).

Lenktynių eiga

Po sklandžiai įvykusio starto, pirmi keturi lenktynininkai išlaikė savo pozicijas – Lewisas Hamiltonas („Mercedes“) pirmavo, už jo išsidėstė komandos kolega Valtteri Bottas, „Red Bull“ pilotas Maxas Verstappenas ir „Ferrari“ lenktyninkas Sebastianas Vettelis.

8-as ratas iš 78-ių (8/78). Charles Leclercas („Ferrari“) po katastrofiškos šeštadienio kvalifikacijos, kuomet komandai suklydus jis nebegalėjo pagerinti rezultato ir iškrito penkių lėčiausių pilotų grupėje, spaudė nuo pat pirmų ratų. Monakiečio bolidas buvo apautas vidutinio kietumo padangomis, bet tai netrukdė jam spausti žemesnio ešelono pilotus – pirmas „krito“ Lando Norrisas („McLaren“), o aštuntame rate Leclercas fantastišku manevru aplenkė „Haas“ pilotą Romainą Grosjeaną visiškai neįprastoje lenkimams vietoje, Rascasse posūkyje.

9/78. Deja, jau kitame rate tokiu pat būdu bandant įveikti Nico Hulkenbergą („Renault“) pasisekė mažiau, ko pasėkoje liko pradurta galinė dešinė „Ferrari“ bolido padanga ir nebeliko nieko kito, kaip važiuoti į boksus, pakeliui paberiant padangos liekanų trasoje.

11/78. Dėl to į trasą buvo išleistas saugos automobilis, sukėlęs nežymią sumaištį – daugelis pilotų nėrė į boksus. Tarp lyderių šią mini-kovą laimėjo Maxas Verstappenas („Red Bull“), aplenkęs Valtteri Bottą („Mercedes“) išvažiavimo iš boksų metu. Olandas buvo išleistas nesaugiai ir stumtelėjo suomį. Valtteri, atsargai, užsuko į boksus darkart – komanda baiminosi galimo padangos pažeidimo nuo trasoje buvusių nuolaužų.

16/78. Kitame rate po saugos automobilio pasitraukimo Antonio Giovinazzi („Alfa Romeo“) jau minėtame Rascasse posūkyje bandė aplenkti Robertą Kubicą („Williams“), tačiau apsuko pastarąjį ir sukėlė nežymią sumaištį, bet šįkart pilotams pavyko pajudėti ir incidentas nesukėlė avarijų.

19/78. „Ferrari“ pasikvietė C. Leclercą į boksus – automobilio pažeidimai neleido jam važiuoti pilnu tempu, tokiu būdu toliau kovoti liko devyniolika sportininkų.

23/78. Teisėjai pagaliau paskelbė verdiktą dėl M. Verstappeno incidento su V. Bottu boksuose – „Red Bull“ pilotui po finišo (arba artimiausio sustojimo boksuose metu) bus skirtos papildomos 5 sekundės. 26/78 Taip pat nubaustas buvo ir A. Giovinazzi už incidentą su R. Kubica, bet italo atveju laiko bausmė buvo didesnė – 10 sekundžių.

28/78. Carlosas Sainzas pranešė, kad kai kur trasoje juntami iš dangaus krentantys vandens lašai – prieš startą lietaus tikimybė buvo vertinama net 90%, tačiau lietus taip ir nepasirodė.

33/78. Praeitame rate pasikeitęs padangas Carlosas Sainzas („McLaren“) užfiksuoja greičiausiąjį lenktynių ratą. Tuo tarpu lyderių ketvertukas važiuoja tarsi traukiniu – lyderis L. Hamiltonas taupo vidutinio kietumo padangas. Už jo važiuojančių M. Verstappeno, S. Vettelio ir V. Botto automobiliuose naudojamos kietojo mišinio „Pirelli“.

45/78. Sergio Perezas („Racing Point“) beveik aplenkė Keviną Magnusseną („Haas“) iškart už tunelio esančiame Nouvelle posūkyje, tačiau pastarajam pavyko išlaikyti poziciją kirtus kampą.

56/78. L. Hamiltono bolido priekinė kairioji padanga atrodo jau itin negražiai – britas radijo ryšiu skundžiasi inžinieriui negalintis išlaikyti už savęs varžovų. Tai tiesa – Maxas visąlaik alsuoja Lewisui į nugarą, sekdamas jį mažesniu, nei sekunde, atstumu.

63/78 Pierre‘as Gasly pasikeičia padangas į minkštas – jis nepraranda jokios pozicijos, nes artimiausias varžovas buvo atsilikęs daugiau, nei 20 sekundžių. „Red Bull“ pilotas tokiu būdu bandys užfiksuoti greičiausią lenktynių ratą ir gauti papildomą tašką.

66/78 V.tra Bottas užfiksuoja greičiausią lenktynių ratą. Nenuostabu, nes suomiui reik išlikti mažesniu, nei 5 s atstumu nuo M. Verstappeno, kuriam po finišo bus pritaikyta laiko bauda. Tačiau jau kitame rate dar greičiau ratą pravažiuoja P. Gasly. Jo bolide – naujutėlaitės minkštos sudeties padangos.

73/78 Teisėjai pranešė, jog Romainas Grosjeanas („Haas“) kirto baltą liniją išvažiuodamas iš boksų. Tai reiškia 5 sek. laiko baudą prancūzui. Tuo tarpu jo tėvynainis iš „Red Bull“ ekipos P. Gasly įveikia dar vieną greičiausią lenktynių ratą.

76/78 M. Verstappenas pagaliau pabandė lenkti L. Hamiltoną Nouvelle posūkyje, stabdyme už tunelio, bet nesėkmingai. Beje, pilotai vos nesusidūrė – susilietė padangomis, bet abu išliko savo pozicijose.

Faktai apie Monako GP

2019 metų etapas yra 66-as „Formulės-1“ čempionato istorijoje ir 77-as nuo pat „Grand Prix“ lenktynių atsiradimo – pirmosios lenktynės kunigaikštystėje įvyko dar 1929-ais, taigi šios lenktynės šįkart švenčia 90-ies metų jubiliejų. Daugiausiai pergalių čia – net 6 – yra pelnęs Ayrtonas Senna. Brazilas būtų jų turėjęs ir 7, bet 1988-ais, lenktynių pabaigoje, komfortiškai važiuodamas pirmoje vietoje, paklausė komandos raginimų sulėtinti tempą, kas jį išmušė iš ritmo ir pilotas, suklydęs, pasitraukė iš varžybų. Iš dabartinių F-1 lenktynininkų, pergalės skonio Monte Karle yra ragavę Danielis Ricciardo („Renault“) –2018, Lewisas Hamiltonas („Mercedes“) – 2008 ir 2016, Sebastianas Vettelis („Ferrari“) – 2011 ir 2017 bei Kimi Raikkonenas – 2006.

Beje, suomiui ši diena irgi jubiliejinė – tai yra 300-asis Kimio startas F-1 lenktynėse.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų