„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

„Formulė 1“ Prancūzijoje: Nuobodybė? Tik dėl trasos!

Jau šeštas „Mercedes“ komandos dublis iš aštuonių šio sezono etapų. Jau šešta Lewiso Hamiltono pergalė sezone. Po trumpo ir nesėkmingo blyksnio Kanadoje, „Ferrari“ vėl sau įprastoje šiam sezonui vietoje – už sidabrinių bolidų pavarų dėžių.
„Formulė 1“ Prancūzijos GP, V.Bottas
„Formulė 1“ Prancūzijos GP, V.Bottas / „Scanpix“ nuotr.

Lewisui iki Michaelio Schumacherio pergalių rekordo trūksta tik 12, iki podiumų – 13, tuo tarpu pagal „pole“ pozicijų ir laimėtų taškų skaičių jis jau yra geriausias „Formulės 1“ istorijoje. Tačiau britui dar trūksta bent dviejų titulų, norint prilygti legendiniam vokiečiui, turinčiam septynis pergalingus sezonus. Po tokio sezono starto kaip šiemet, galima sakyt, trūksta vos vieno, nes 2019-ųjų titulas – jau beveik kišenėje.

V.Bottas pasimetė?

Ar tik man vienam pasirodė, kad Valtteri Bottas buvo visiškai pasimetęs? Panašu, kad grįžo suomio praeitų metų versija, kuomet šis negalėjo nieko padaryt su velniškai greitu L.Hamiltonu. Savaitgalis Prancūzijoje labai priminė tuos laikus. Kvalifikacijos lemiamoje dalyje L. Hamiltonas įvežė fantastišką ratą, tuo tarpu V.Bottas klydo ir pirmo, ir antro bandymo metu.

Po kvalifikacijos L.Hamiltonas davė niuksą Bottui, interviu metu pareiškęs, kad lenktynėse tikisi pakovoti su Charlesu Leclercu („Ferrari“), tarsi praleisdamas faktą, kad monakietis startuos viena pozicija žemiau V.Botto.

Ta sumaištis suomio galvoje persikėlė ir į lenktynes – nuo pat pirmojo rato britas pabėgo ir tolo sulig kiekvienu įveiktu lenktynių kilometru. O pačioje jų pabaigoje, virtualaus saugos automobilio fazės (VSC) metu, Valtteri vos neprarado antros vietos kovingai nusiteikusiam C.Leclercui – šis sugebėjo išlaikyti darbinę padangų temperatūrą ir pasibaigus VSC puolė V.Bottą, kuriam dar nebuvo pavykę „įjungti“ padangų, joms atšalus. „Ferrari“ pilotui iki antros vietos lenktynėse pritrūko vieno rato, tad „Mercedes“ varžovas išsaugojo savo poziciją.

Ar atsigaus Valtteri? Tiesą sakant, nemanau, bet sezonas dar ilgas. Bus matyt.

P.Gasly – kalta technika?

Tas juokelis, jog šįmet „Red Bull“ lenktyniauja vienu bolidu, o dukterinė komanda „Toro Rosso“ – trimis, tvirtinasi su kaupu. Pierre‘as Gasly buvo vienintelis iš TOP3 komandų, antroje kvalifikacijos dalyje net nebandžiusių vidutinio kietumo padangų, o jo tempas lenktynėse vėl buvo itin prastas.

Buvo gandų, kad „Red Bull“ bandys persivilioti Nico Hulkenbergą iš „Renault“ idant pakeistų P.Gasly. Bet, manau, tai daugiau gandai, nei realūs planai.

Renault nuotr./Nico Hulkenbergas
Renault nuotr./Nico Hulkenbergas

Tiesa, „Red Bull“ vadovas Christianas Horneris, po lenktynių viešai kritikavęs prancūzą, pažymėjo, jog ekipa išanalizuos jo bolidą ir tokiu būdu išsisišškins ar nėra kažkokių esminių techninių problemų, neleidžiančių pilotui važiuoti arčiau savo komandos partnerio Maxo Verstappeno ritmo.

Trasa neverta lenktynių

Garsaus praeito amžiaus Prancūzijos industrijos magnato ir anyžinio likerio išradėjo Paulio Ricardo vardu pavadinta ir jo paties pastatyta lenktynių trasa yra tiesiog fantastiška lokacija bandymams.

Trasą dar 1999-ais įsigyjo Bernie Ecclestone‘as ir ją visiškai rekonstravus pavadino HTTT („High Tech Test Track“), kadangi buvo sukurta aibė naujų konfigūracijų, pritaikytos anuomet niekur nematytos spalvotai juostuotos saugos zonos su skirtingo abrazyvumo paviršiais – mėlynos spalvos paviršius yra dar yra atlaidus padangų dilimui, bet raudonas – agresyviai stabdo slystantį automobilį. Trasoje taip pat įrengta vandens apipurškimo sistema siekiant bandyti lietui skirtas padangas nelaukiant orų pokyčių.

„Scanpix“ nuotr./„Formulė 1“ Prancūzijos GP, Ch.Leclercas
„Scanpix“ nuotr./„Formulė 1“ Prancūzijos GP, Ch.Leclercas

Tai – kone idealiausia vieta prieš sezoniniams bandymams, bet aš iki šiol nesuprantu, kodėl šie vyksta būtent Barselonoje, o ne Paul Ricarde ir kodėl Prancūzijos GP grįžo į Paul Ricardą, o ne į Magny-Cours…

Kaip jau patys turbūt matote, lenktynėms Paul Ricard trasa visiškai netinka. Priežastis akivaizdi – saugumo zonos yra begalinės, pilotai rizikuoja, žinodami, kad didžiausia galima klaidos kaina – šiek tiek apgadintos padangos. Taip smagus žiedas penktadienio treniruotėms ir kvalifikacijai, sekmadienį virsta eitynėmis ir baudomis už trasos ribų nepaisymą… Taip bus dar bent tris metus, kol galioja etapo organizatorių ir „Liberty“ kontraktas „Grand Prix“ lenktynėms šiame žiede.

Beje, pats B. Ecclestone‘as nebuvo ir nėra atsakingas už Paul Ricard lobizmą – Prancūzijos GP organizatoriai tiesiog nuomojasi iš jo trasą.

„McLaren“ tempas

Oranžiniai bolidai nustebino dar šeštadienį, kai Q2 kvalifikacijoje išvažiavo geltonos spalvos „Pirelli“ padangomis. Taip savo jėgomis pasitikėjo tik „Mercedes“ ir „Ferrari“ bei Maxas Verstappenas („Red Bull“). Jau tuomet buvo aišku, jog „McLaren“ nejuokauja. Tai patvirtino iškovotos (5 ir 6) starto pozicijos.

Lenktynėsė Carlosas Sainzas ir Lando Norrisas irgi važiavo stulbinančiai greitai ir buvo „best of the rest“ pozicijose, kol L.Norrisas nesusidūrė su techninėmis problemomis ir aršiuoju Danieliu Ricciardo („Renault“). Nepaisant visų aplinkybių, C.Sainzas finišavo šeštoje pozicijoje – tai yra geriausia, kas buvo įmanoma šiose lenktynėse, jei nevairuoji „Mercedes“, „Ferrari“ ar (Maxo Verstappeno) „Red Bull“.

Veiksmas lenktynių pabaigoje

Nepaisant prastų „Renault“ komandos sustojimų boksuose – dėl jų tiek Danielis Ricciardo, tiek Nico Hulkenbergas turėjo po savo sustojimų vėl kovoti su jau aplenktais varžovais – komanda savo namų lenktynėse pasirodė pakankamai gerai.

Be abejo, jau šeštadienį buvo pralaimėta principinė kova ir nusileista „McLaren“ – pagrindiniams konkurentams, naudojantiems tokius pačius „Renault“ variklius. Tačiau lenktynėse prancūzų ekipos pilotai buvo kiek greitesni. Gražių ir korektiškų kovų netrūko – D.Ricciardo dorojosi su P. Gasly („Red Bull“), tuo tarpu N.Hulkenbergas – su Kimi Raikkonenu („Alfa Romeo“).

Lenktynių pabaigoje nuo hidraulikos problemų kenčiantis Lando Norrisas („McLaren“) pajuto, ką reiškia įžymūs D.Ricciardo vėlyvieji stabdymai, bet australas vis dar negali valdyti „Renault“ automobilio taip, kaip galėjo daryti „Red Bull“ komandoje – prancūzų ekipos bolidas vis dar nervingas agresyvaus stabdymo metu.

Kova, kuomet Danielis aplenkė Lando buvo graži, vėliau Ricciardo perkando ir Raikkoneną, bet kiek atidžiau pasižiūrėjus pakartojimus matosi, jog:

  • lenkimo prieš L.Norrisą metu, D.Ricciardo išvažiavo už trasos ribų ir grįžo nesaugiai;
  • lenkimo prieš K.Raikkoneną metu, Ricciardo įsibėgėjo už trasos ribų ir įgijo pranašumą.

Abi baudos buvo pritaikytos, atsižvelgiant į taisykles – jokių komentarų būti negali. Vaizdai buvo gražūs, tačiau viskas privalo vykti trasoje, o ne už jos ribų. Juk Kanadoje ar Monake tokie australo manevrai būtų pasibaigę šiek tiek liūdniau, ar ne?

Taigi dešimt balų Danieliui už kovingumą ir dvejetas už taisyklių pažeidimus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs