Tačiau lenktynių eiga buvo visiškai nenuspėjama ir chaotiška. Iškritus pirmiesiems negausaus lietaus lašams, pradėjo slidinėti daugelio lenktynininkų automobiliai. Tuomet, pirmoje vietoje važiavęs S.Vettelis pranoko visus – išslydo iš posūkio ir trenkėsi į atitvarus. Apmaudi klaida, kuria pasinaudojo „Mercedes“ komanda, savo strategiją, ko gero, pavadinusi „laukime lietaus“.
Lewisas tapo tik 12-uoju lenktynininku F1 istorijoje, sugebėjusiu po starto iš 14-os pozicijos laimėti lenktynes. Jis sukūrė tikrą stebuklą, ypač turint omeny, kad per kvalifikaciją britui labai nesisekė.
Gedimas kvalifikacijos metu
Lewisas Hamiltonas šeštadienį vykusios kvalifikacijos metu per plačiai įvažiavo į posūkį, apžergė „kerbą“ ir apgadino automobilį. Oficialiai įvardyta, kad iš kvalifikacijos po Q1 jis pasitraukė dėl hidraulikos problemų ir dėl gedimo kaltas ne pilotas – automobilis neva sugedo dar prieš posūkį. Tai didelis nuostolis „Mercedes“ komandai. Plačiau apie kvalifikaciją skaitykite čia.
Pierre Gasly ir Danielis Ricciardo nustumti į rikiuotės galą, nes gavo baudų už variklio detalių keitimą prieš lenktynes.
Buvo galima tikėtis, kad, įsiutęs Lewisas stengsis kuo greičiau prisivyti lyderių trejetuką. Juo labiau, kad V.Bottas kvalifikacijoje buvo labai greitas, tad komandinių pastangų dėka „Mercedes“ galėjo sukurti didžiulę intrigą.
Beje, S.Vettelis šioje trasoje dar nebuvo nė karto laimėjęs – namų sienos jam nepadeda.
Bendra įskaita prieš Vokietijos GP
Pilotų bendra įskaita iki šių lenktynių atrodė taip: S.Vettelis (171 tšk.), L.Hamiltonas (163), K.Raikkonenas (116).
Trasa po šeštadenio lietaus išdžiūvusi, saulė švietė pro debesį, taigi oro sąlygos gana švelnios. Tačiau komandos ruošėsi ir galimam lietui.
Lenktyninkams teko įveiti 67 ratus. Daugelis startavo geltonomis minkštomis „soft“ padangomis, tačiau lyderių grupė rinkosi „violetines“ ultraminkštas.
Lenktynių eiga
2/67. Lyderių rikiuotė po starto nepasikeitė: S.Vettelis, V.Bottas, K.Raikkonenas, M.Verstappenas. Tačiau L.Hamiltonas jau peršokęs į 13 vietą.
8/67. L.Hamiltonas stengiasi iš visos širdies. Jis – jau 8-tas. Britą nuo S.Vettelio skiria 20 sek.
15/67. K.Raikkonenas stoja serviso zonoje, violetines ultraminkštas padangas keičia geltonomis, minkštomis. Ir grįžta į 4-tą poziciją, praleisdamas į priekį tik Maxą Verstappeną iš „Red Bull“. Lewisas lieka jam už nugaros, taigi S.Vettelis kol kas gali kvėpuoti ramiau.
Komentatoriai primena: sinoptikų radarai rodo artėjantį lietų.
26/67. 1 min. 18,286 sek. Toks rekordinio Kimio Raikkoneno rato įveikimo laikas. Lewisui, norinčiaum aplenkti Kimį, kol kas tai yra labai blogas ženklas.
Tuo pat metu Sebastianas Vettelis stoja pituose, violetines padangas keičia geltonomis ir grįžta į 4-tą poziciją. V.Bottas daro tą patį.
29/67. Danielis Ricciardo išvažiuoja iš trasos ir sustoja ant žolės, pranešama apie elektronikos gedimą, jam lenktynės baigtos.
Kol kas pirmauja K.Raikkonenas, jam iš paskos važiuoja komandos draugas S.Vettelis šviežesnėmis padangomis ir abu „Mercedes“ pilotai.
Komanda nekeičia trečioje vietoje važiuojančio Lewiso padangų, laukia lietaus? Ar pasiteisins rizika?
39/67. Kimis Raikkonenas praleidžia S.Vettelį į priekį, vokietis sako, kad gali važiuoti greičiau. Prieš tai radijo ryšiu komandos vadovui Kimis sakė: „jei norite, kad praleisčiau jį į priekį, tik pasakykite...“.
O Lewisas jau 40 ratų važiuoja tomis pačiomis geltonomis padangomis. Daugoka.
43/67. „Mercedes“ nesulaukia lietaus, keičia Lewiso ratus, renkasi violetines ultraminkštąsias. Lewisas grįžta į 5-tą poziciją.
Leidžiama naudoti tarpines „intermediate“ (žalias) ir „wet“ (mėlynas) padangas, nes jau krenta pirmieji lietaus lašai. Bet lyderių grupė važiuoja geltonomis „soft“.
47/67. Pirmas „intermediate“ padangas renkasi Maxas Verstappenas iš „Red Bull“. Tuo pat metu pranešama, kad lietaus intensyvumas mažėja.
Todėl M.Verstapenas vėl stoja ir keičia padangas violetinėmis ultraminkštomis. Komandos klaida?
50/67. Vėl pradeda lyti, Charlesas Leclercas apsisuka. Gražus piruetas... Netrukus „Sauber“ pilotas vėl išlekia iš trasos.
52/67. Sergio Perezas sukuria avarinę situaciją, apsisuka. Kimis stabdo, todėl jį aplenkia V.Bottas, dabar važiuojantis antroje pozicijoje. Trasoje tikrai slidu.
52/67. S.Vettelis išslįsta iš trasos, trenkiasi į sieną. Lyderiui lenktynės baigtos. Apmaudi klaida. Penktą kartą karjeroje jis traukiasi iš lenktynių. Radijo ryšiu jis sako: „sorry guys“. „Ferrari“ komandoje gedulo nuotaikos, „Mercedes“ turi visus šansus laimėti.
Paskui saugos automobilį važiuoja L.Hamiltonas, V.Bottas, K.Raikkonenas.
Britas į lyderio poziciją pakilo iš 14-tos – fantastiškas rezultatas.
C.Sainzas („Renault“) gauna 10 sek. baudą už lenkimą važiuojant paskui saugos automobilį.
58/67. Iš pradžių atrodo, kad V.Bottas gina Lewisą nuo K.Raikkoneno. Tačiau jis vos neaplenkia komandos draugo posūkyje. Įspūdingos lenktynės. Galiausiai V.Bottas atsiprašo komandos draugo: „prašau, išlaikyk poziciją“. Toliau vyksta suomių mūšis dėl antros vietos.
L.Hamiltonas mėgaujasi susiklosčiusia situacija ir nuvažiuoja greičiausią lenktynių ratą.
67/67. Lewisas nuvažiuoja dar vieną greičiausią ratą ir užtikrintai laimi. Antras – jo komandos draugas V.Bottas. Trečias – „Ferrari“ pilotas K.Raikkonenas.
25-toji L.Hamiltono pergalė karjeroje. Akivaizdu, kad geresnių pozicijų buvo verti ir V.Bottas, ir K.Raikkonenas, tačiau jie dirbo savo komandų lyderiams.