Štai tokiais žodžiais po finišo prabilo V.Bottas:
Greičiausią ratą įveikė senomis padangomis
V.Botto pasirodymas buvo nepriekaištingas nuo starto iki finišo, o jo troškimą laimėti ir pasiimti viską, ką tik buvo galima, vainikavo pokalbis su inžinieriumi, svarstant papildomą apsilankymą boksuose. Valtteri Bottas norėjo pasikeisti padangas ir, užfiksavęs greičiausią lenktynių ratą, už tai pelnyti papildomą tašką – naujieną, atsiradusią tik nuo šio sezono. Tačiau to neprireikė – suomis greičiausią ratą įveikė ir senomis padangomis.
Kokie esminiai įspūdžiai po pirmojo sezono etapo? Be abejo, daug ko galima buvo tikėtis ir daug kas atitiko lūkesčius, tačiau būta ir netikėtumų.
Po testų ne tik aš pranašavau „Ferrari“ lyderystę, tokio rezultato tikėjosi visa F-1 bendruomenė (išskyrus ištikimiausius „Mercedes“ fanus), tačiau pirmasis šio sezono savaitgalis tiesiog šokiravo.
Visų pirma – „Ferrari“ rezultatai (jų nebuvimas), po to pažymėčiau „Haas“. Juos įsivaizdavau kiek žemiau, dešimtuko apačioje, o štai „Alfa Romeo“ tikėjausi pamatyti kažkur aplink P7. Skirtumai nežymūs, bet reikšmingi. Visa kita susiklostė daugiau ar mažiau pagal bandymų rezultatus.
Neigiami momentai: „Ferrari“ tempas
Be jokių kalbų, italų komandos rezultatai buvo tiesiog tragiški. Lyginant su praeitais metais, kai į Australiją „Ferrari“ vyko žinodama, kad jiems dar šiek tiek trūksta iki „Mercedes“, šįmet komanda iš Maranello jautėsi labai užtikrintai. Pasirodo – veltui.
Visos viltys pradėjo dūžti į šipulius jau penktadienį, situacija nepasitaisė ir šeštadienį, kuomet kvalifikacijoje išryškėjo atsilikimas nuo „Mercedes“. Sekmadienį visi taškai ant „i“ buvo sudėti lenktynių metu.
Naujas italų ekipos vadovas Mattia Binotto prisipažino, jog bolidas dar toli iki savo potencialių rezultatų ribos, tačiau jiems nepavyko jų atskleisti. Verčiant į žmonių kalbą, komanda nesugebėjo susireguliuoti savo paties pagaminto produkto… Wow.
Galbūt tai ir tiesa, bet, Mattia vietoje, rytdienos italų laikraščių, ypač sporto skilties, ryte prie kavos neskaityčiau.
Pierre Gasly („Red Bull“)
Nesupratau, kas tai buvo ir kaip buvo įmanoma, turint greitesnį bolidą ir greitesnes padangas nesugebėti aplenkti varžovo.
Dar daugiau – po lenktynių teigti, kad viskas OK. Minusas. Be jokių kalbų.
„Haas“
Treti metai iš eilės „Haas“ turi galimybę pelnyti gerų taškų Australijoje.
Antri metai iš eilės problemos kyla prisukant ratą sustojimo boksuose metu.
Tiesiog gaila Romaino Grosjeano ir vėl nefinišavusio dėl šių aplinkybių. Smagu tik, jog jo kolega Kevinas Magnussenas buvo „best of the rest“ ir finišavo 6-je pozicijoje.
Teigiami momentai: Valtterri Botto pergalė
Kaip ir aprašiau pradžioje – suomis buvo dienos atradimu. Brandus važiavimas, fantastiška laikysena, stipri psichologinė būklė. Jei jis išlaikys šį stilių, drįstu teigti, kad jo kolegai Lewisui Hamiltonui gali tekti rimtai paprakaituoti, panašiai, kaip 2016-aisiais.
Daniilas Kvjatas („Toro Rosso“)
Dar keli tokie pasirodymai (su sąlyga, kad ir P. Gasly toliau važiuos silpnai) ir Helmutas Marko turės rimtai persvarstyti prioritetus bei pagalvoti apie Daniilo perkėlimą į „Red Bull“, kur jis puikiai lenktyniavo 2015-ais ir tik vėliau pateko į ekipos vadovų nemalonę dėl aibės jo sukeltų incidentų trasoje. Beje, būtent nuo to laiko rusą vadina „Russian Torpedo“.
Rusas kovėsi kaip liūtas ir pasakiškai gynėsi nuo greitesnę techniką turėjusio P. Gasly. Tiesa, vienu metu, kovodamas su kitu varžovu jis padarė klaidą, tačiau nežymią ir sėkmingai grįžo į trasą. Ilgos ir įtemptos kovos rezultatas – vienas taškas.
„Honda“ podiumas
Maxas Verstappenas užtildė visus kritikus, galvojusius, kad „Red Bull“ blefuoja, kalbėdami apie galimą kovą dėl šių metų titulo. Olandas važiavo brandžiai ir solidžiai, spaudė kai reikėjo ir nesikarščiavo be reikalo. Puikus rezultatas jam, komandai, o ypač variklių tiekėjams „Honda“. Tai buvo pirmasis podiumas nuo 2008-ųjų Didžiosios Britanijos GP.
Galbūt kalbėti apie kovą dėl titulo būtų pernelyg optimistiška, tačiau rezultatas Australijoje parodė, kad „Mercedes“ ir „Ferrari“ (jiems atsitiesus) turės paplušėti, kovodami su „Mad Max“.
P.S. Išties gaila Danielio Ricciardo („Renault“), bet jis negalėjo nežinoti apie trasos ypatumus ir ten, toje žolės juostoje, esantį lataką. O jei nežinojo – prastai pasiruošė/neišstudijavo trasos. Brangiai kainavusi klaida namų lenktynėse, stebint „Renault“ vadovybei. Momentą puikiai iliustravo liūdna Alaino Prosto veido išraiška.
O dabar laukiame Bahreino GP.