Įdomiausia testų dalis, be abejo, buvo paskutinė valanda / pusvalandis, kai ekipos bolidai buvo apauti minkščiausiomis C4 ir C5 mišinių „Pirelli“ padangomis ir kai lenktynininkai simuliavo greituosius kvalifikacinius ratus.
Bendras bandymų įspūdis – daugelis komandų turėjo įvairių smulkesnių ar didesnių problemų, bet visos jos susidūrė su sunkumais besiadaptuojant prie pakitusių taisyklių aerodinamikoje, ypač kalbant apie sumažintas dugno plokštes, esančias prieš pat galinius automobilių ratus.
Rimčiausiai atrodė „Red Bull“, prasčiausiai, kaip ir buvo tikėtasi, bolido visiškai netobulinę „Haas“, o silpnai 2020-uosius užbaigę „Ferrari“ ir šiuose bandymuose ryškiau nesužibėjo.
Didžiausią (neigiamą) staigmeną pateikė nuo 2014-ųjų visus titulus iškovojusi „Mercedes“ – ekipa turėjo ir techninių ir bolido balanso problemų. Bandymus vokiečiai užbaigė ne tokie patenkinti, kaip būdavo 2014–2020 metais.
Bendri rezultatai
Po trijų bandymų dienų greičiausias buvo Maxas Verstappenas („Red Bull“). Jis savo rezultatą užfiksavo 3-ąją bandymų dieną. Iš viso testuose dalyvavo 21 pilotas – visų komandų lenktynininkai bei „Williams“ pilotas bandytojas, „Formulės-2“ pilotas Roy Nissany.
Lyginti absoliučius laikus, neatsižvelgiant į naudotą padangų mišinį, yra mažų mažiausiai neatsakinga, todėl, kaip ir įprasta, pasinaudokime „Pirelli“ skelbiama informacija apie skirtumus tarp C2, C3, C4 ir C5 mišinių.
Čia dar pažymėčiau, jog taip vadinamos „C3 prototype“ padangos tėra įprastos C3, tik iš kitos „Pirelli“ gamyklos. Tokiu būdu kompanija tikrino savo produkcijos kokybę ir atitikimą standartams. Sakyčiau – savotiškas kokybės kontrolės procesas…
Užbėgdamas kontrargumentams apie laikų palyginimus už akių, neva mums nežinomas nei degalų kiekis, nei komandų bandymų programos, drįsčiau „paprieštarauti sutikdamas“ – degalų kiekio nežinome, kas ką bandė irgi nežinome, bet padangų mišinių skirtumai nėra slapta informacija, todėl laikų „suvienodinimas“, atsižvelgiant į „Pirelli“ mišinius, yra visiškai objektyvi analizė.
Taigi, įvertinę minėtus padangų mišinių skirtumus, matome kiek prastesnius „Mercedes“ ir „Alfa Romeo“ rezultatus, tuo tarpu „McLaren“ atrodo žymiai geriau.
Disponuodami šiais duomenimis, galime nupiešti vaizdą, demonstruojantį apytikrius komandų pajėgumus. Klausimų čia sukelia tik „Ferrari“, kadangi bandymuose jie neatrodė greiti, išskyrus vieną greitąjį Charleso Leclerco ratą. Taip pat neaiški situacija dėl „Mercedes“ bei „Aston Martin“.
Kadangi bandymai vyko ne Barselonoje, nėra galimybės tiesiogiai palyginti kiekvienos iš ekipų patobulėjimą per metus, kaip tai buvo daroma anksčiau (žr. žemiau).
Bet niekas nedraudžia pasinaudoti 2020-ųjų Bahreino GP kvalifikacijos rezultatais. Štai kaip tai atrodo:
Kadangi buvo laukta automobilių sulėtėjimo, nenuostabu, kad nėra nei vieno atvejo, kai būtų pagerintas savo pačių praeito sezono rezultatas. Tačiau ši nedidelė analizė aiškiai demonstruoja variklių tobulėjimo pokytį – „Ferrari“ yra išlipusi iš praeitų metų prarajos, bent jau kalbant apie kvalifikacinį režimą (nors rezultatas nėra stebuklingas, nes 2020-ieji buvo itin prasti), „Honda“ nutarė rimtai „trenkti durimis“ prieš išeidama iš F-1. O „Mercedes“ stovykloje lieka daug neatsakytų klausimų.
Kiek įveikta ratų
Pažvelkime į komandų ir pilotų įveiktas distancijas. Šįmet daugiausiai ratų įveikė Pierre‘as Gasly („Alpha Tauri“), nežymiai mažiau ratų įveikė Kimi Raikkonenas („Alfa Romeo“) bei naujokas Nikita Mazepinas („Haas“). Lyginant šių pilotų ir Sebastiano Vettelio („Aston Martin“) įveiktą distanciją, darosi neramu – vokiečiui žūtbūt reikėjo kuo daugiau praktikos naujame automobilyje, bet bandymų programai sutrukdė pavarų dėžės gedimas penktadienį, taip pat savaitgalį neapsieita be ilgų tarpų esant garaže, o ne trasoje.
Iš komandų labiausiai pasidarbavo „Alpha Tauri“ ir „Alfa Romeo“, kaip ir priklauso „alfoms“. Tuo tarpu įveiktų distancijų „dugne“ – „Mercedes“ ir „Aston Martin“.
Čia būtų laikas pastebėti, kad ne tik komandoms svarbu išbandyti bolidus, bet ir variklių tiekėjams svarbu įveikti kuo daugiau kilometrų. Šiais metais aiškūs autsaideriai yra „Renault“ motoristai, tiekiantys variklius tik savo „Alpine“ komandai. Prancūzų motorai „prasuko“ 2138 km, kai „Ferrari“ skaičiai buvo trigubai, o „Mercedes“ – 3,5 karto didesni!
Kaip tik galima būtų prisiminti variklių įveiktas distancijas prieš metus. Kadangi 2020-aisiai bandymai vyko 6 dienas, o šįmet – vos 3, palyginkime šių metų rezultatus su 50 proc. bandymų Barselonoje, 2020-ais, atstumais. Vėl matosi akivaizdus autsaideris – „Renault“.
Prognozės
Sunki yra būrėjo našta. Pabandysiu trumpai išpranašauti komandų pajėgumus, kiek tai leidžia aukščiau aprašyti rezultatai bei bendras vaizdas po bandymų.
„Mercedes“
Problemos su pavarų dėžėmis, akivaizdžiai „nervingas“ bolidas, „pailgi veidai“ boksuose – iš įprasto „Mercedes“ pasitikėjimo savimi neliko nei ženklo. Iki sezono starto – nepilnos dvi savaitės. Laukia daug bemiegių naktų.
Reziumė: automobilio balanso problemos, galinčios sutrukdyti apginti titulą.
„Red Bull“
Geriausiai komandos bolidą apibūdino įvairiuose trasos posūkiuose automobilių elgesį stebėjęs Martinas Brundlas. Pasak brito, „Red Bull“ važiuoja it priklijuotas, gali anksčiausiai akseleruoti, bolido galas nėra nervingas, o ir „Honda“ variklis yra labai „klusnus“.
Nuotaikos komandoje irgi rodo, kad viskas klostosi teigiamai. Panašu, tai yra geriausi žiemos bandymai ekipai per pastaruosius keletą metų.
Reziumė: geriausias šansas titului.
„McLaren“
Komanda šįmet atšviežėjo – atvyko Danielis Ricciardo, taip pat naudojamu „Mercedes“ varikliu. Bandymų metu nebuvo panašu, kad britų ekipa susidurtų su problemomis, panašiomis į „Mercedes“ ar „Aston Martin“. Tad kol kas ji atrodo labai rimtai, gal net rimčiausiai iš „Mercedes“ jėgaines naudojančių. Gal mūsų laukia seni geri „McLaren-Mercedes“ 1997~2005 metų laikai?
Reziumė: naujas variklis, naujas pilotas, nauji rezultatai.
„Aston Martin“
Visi tikėjosi iš „Aston Martin“ fantastiškų rezultatų, sklandaus darbo ir aukštų tikslų sezonui. Bandymai praėjo su aibę techninių problemų ir komandos automobilio tempas liko neaiškus. Į komandą atvykusiam Sebastianui Vetteliui teko didžiausia nesėkmių dalis – didesnę bandymų dalį jis prasėdėjo garaže.
Reziumė: žalias-buvęs-rožinis „Mercedes“ nėra garantija pergalei ar podiumams.
„Alpine“
Prancūzai neslepia, kad yra sutelkę dėmesį į 2022-uosius. Jų automobilis realiai yra 2019-ųjų metų sezono patobulinta važiuoklė.
Strategiškai tai yra teisingas sprendimas – neaišku, koks likimas laukia „Mercedes“, taip pat „Honda“ jau nebebus „Honda“, tad kitas sezonas yra rimta galimybė „Alpine“ šauti į viršų. Gal todėl bandymų metu mėlynasis bolidas buvo daugmaž numatomoje padėtyje – jokių staigmenų.
Tačiau labiausiai komanda pasižymėjo keista automobilio variklio dangčio forma. Jų teigimu, „storas“ dangtis slepia kelis elementus, kuriuos teko perkelti susiaurinus galinę konstrukcijos dalį, tvirtinant juos aukščiau. Pasak „Alpine“, šis sprendimas puikiausiai juos tenkina. Tiesa, atrodo tai keistokai.
Reziumė: keletas podiumų įmanoma, bet ne daugiau.
„Ferrari“
Dvejopi įspūdžiai. Iš vienos pusės matosi, kad automobilis nėra toks lėtas tiesiosiose kaip pernai – ekipos pilotai liko gana patenkinti bandymais. Charleso Leclerco teigimu, bolido galas yra labiau nuspėjamas ir kontroliuojamas, taip pat nebeliko galios deficito, taip akivaizdaus anąmet.
Tačiau nerimo ženklų yra. Štai Charles lenktynių simuliacijos rezultatai buvo beveik identiški tuo pat metu atliekamai simuliacijai kitoje ekipoje, naudojančioje „Ferrari“ variklius – „Alfa Romeo“. Pažvelkit į Leclerco ir Kimi Raikkoneno rato įveikimo laikų vidurkius:
Pietų pertraukos spaudos konferencijoje „Ferrari“ vadovo Mattia Binotto buvo paklausta būtent apie šį momentą (lenktynių distancijos simuliavimą). Iš italo atsakymo matėsi, jog jis nebuvo itin patenkintas tiek klausimu, tiek pačiu rezultatu.
Beje, ekipos pilotas bandytojas Marcas Gene vakar prasitarė, kad komandos tikslas šiam sezonui… vos 3 vieta konstruktorių įskaitoje.
Reziumė: „Ferrari“ atsigavo, bet kova dėl pergalių dar toli.
„Alpha Tauri“
Galingas japoniškas variklis ir, tikėtina, geriausias japonas nuo lygi šiol geriausio – Kamui Kobayashi – laikų, ramusis Yuki Tsunoda yra it šviežias gurkšnis ekipai bei papildoma motyvacija „užsiturbinusiam“ Pierre‘ui Gasly. Be to, komanda šiame sezone turėtų suvaidinti jei ne lemiamą, tai vieną rimčiausių vaidmenų kovoje dėl titulo. Atimant taškus iš „motininės“ komandos varžovų.
Reziumė: „Honda“ vidurio puolėjo ir gynėjo vaidmuo.
„Alfa Romeo“
Sėkmingi bandymai, ypač atsižvelgiant į rezultatus, važiuojant ilgąsias distancijas. Bent jau sezono pradžioje tai leis pakovoti dėl taškų, ypač, kol keli kiti varžovai dar yra „nesusigaudę aplinkoje“.
Reziumė: galimybė pakovoti dėl aukštesnės, nei septinta vieta konstruktorių įskaitoje.
„Haas“
Beveik garantuota paskutinė vieta. Komandai šie metai yra pereinami, tik neaišku, ar pereinant prie naujų taisyklių, ar pereinant į naujas rankas. Yra gandų, kad Nikitos Mazepino tėvas gali tapti ne tik pagrindiniu ekipos rėmėju, bet ir įsigyti ją.
Strategija komandoje turėti du jaunus pilotus yra naudinga tik jiems patiems, lyginant rezultatus tarpusavyje. Komandai yra dvi kitokios naudos – N.Mazepinas atneša pinigų, o Mickas Schumacheris „atneša“ variklius. Visi patenkinti.
Reziumė: Micko ir Nikitos dvikovos poligonas.
„Williams“
Komanda tarsi „praslydo“ pro bandymus be žymesnių pastabų. George‘as Russellas buvo greitesnis už automobilį, kaip ir visada, tačiau galėjo juo džiaugtis tik vieną dieną. Pats automobilis yra atnaujintas ir, panašu, bus tobulinamas sezono metu, o tai leis George'ui pakovoti dėl taškų rimčiau ir dažniau, nei pernai.
Reziumė: taškai šiame sezone beveik garantuoti.
Turint visa tai omeny, mano bendras komandų reitingas būtų toks:
P1. „Red Bull“.
P2-4. „McLaren“ / „Alpha Tauri“ / „Mercedes“.
P5-7. „Ferrari“ / „Alpine“ / „Aston Martin“.
P8. „Alfa Romeo“.
P9. „Williams“.
P10. „Haas“.
Reitingas drąsus, kadangi po bandymų liko daug nežinomųjų. Net norėtųsi „Mercedes“ ir „Aston Martin“ nuleisti po laiptelį žemyn… Kol kas šios ekipos man lieka enigma.
Tradiciškai, sezono antroje pusėje turėtų išryškėt ir nusistovėt tikri komandų pajėgumai, tad pasiskirstymas turėtų atrodyti kiek kitaip. Spėju, kad pakankamai anksti savo dėmesį į 2022-uosius sutelks „Renault“ bei „Ferrari“, o „Red Bull“ kovos iki galo, o „pagalbinė“ ekipa „Alpha Tauri“ bandys atimti kuo daugiau taškų iš „bulių“ varžovų.
Ką stebėsiu? Ko tikiuosi?
Tikiuosi, kad šįmet titulą laimės… Maxas Verstappenas.
Tikuosi, kad bent kartą užlips ant apdovanojimų pakylos… Fernando Alonso ir Danielis Ricciardo.
Tikiuosi, kad bent kartą pergalę iškovos… Sergio Perezas ir… Sebastianas Vettelis (nors dėl pastarojo, išvydęs bandymų rezultatus, nesu toks tikras).
Stebėsiu visus tris naujokus. Labiausiai iš trijulės man patinka santūrusis ir greitas Yuki Tsunoda, tačiau agresyvaus Nikitos Mazepino ir metodiško Mickas Schumacherio kova irgi turėtų būti labai įdomi.
Post Scriptum
Prieš gerą mėnesį planavau parašyti trumpą straipsnį, jį pavadindamas „Atsiimti rekordinio titulo“. Atrodė, jog kitaip būti negali – taisyklės gana stabilios, „Mercedes“ komanda nuo 2014-ųjų metų yra laimėjusi bemaž ¾ visų „Grand Prix“ (taip, 74 proc.!!!), o Lewisas Hamiltonas klausėsi savo šalies himno daugiau, nei ½ jų (52 proc.).
Apie kokią kovą ar intrigą galima kalbėti? Britas turėtų tiesiog „atsiimti“ savo rekordinį titulą ir tiek žinių. Bet štai bandymai Bahreine mums sako, kad lengva šįmet jam tikrai nebus!
Smagaus sezono visiems! Jis, panašu, bus itin įdomus!