Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Formulės 1“ eksperto įspūdžiai: testai Barselonoje išryškino privalumus ir trūkumus

Nepastebimai prabėgo dvi žiemos bandymų savaitės, pirmosios sezono lenktynės įvyks jau už pusės mėnesio. Ar pavyko komandoms tinkamai pasiruošti sezono pradžiai? Pabandykime pasižiūrėti į skaičius ir, juos įvertinę, susidaryti nuomonę apie ekipų pajėgumus.
„Ferrari“ F1 bolidas
„Ferrari“ F1 bolidas / „Scanpix“/„PA Wire“/„Press Association Images“ nuotr.

Šįmet jau tradiciškai lankiausi netoli Barselonos esančioje Circuit de Catalunya trasoje, kurioje vyko ikisezoniniai „Formulės-1“ bandymai. Orai net labai nusisekė, skirtingai nuo praeitų metų, mat buvo net pernelyg šilta (per šalį slenka kelių dešimtmečių temperatūros rekordus gerinantis anticiklonas). Tai praskaidrino nuotaikas ne tik ekipoms, bet ir žiūrovams.

O jų vis daugėja. Štai pastarosiomis dienomis trasoje buvo nemažai mokyklinių ekskursijų, įvairių grupių ir būrelių, pavienių gerbėjų ir, be abejo, MWC kongreso lankytojų. Šie dažniausiai išsiskiria netinkama trasai oficialia apranga/kostiumais.

Ką akivaizdžiai matome po testų?

„Ferrari“ spinduliuoja pasitikėjimu; „Mercedes“ kažkiek atsilieka, bet jų nuotaikos to nerodo; „Red Bull“ labai daug giriasi; „Alfa Romeo“ šoktelėjo aukštyn; „Renault“ ir „McLaren“ pagreitėjo, bet neaišku kiek iš tikrųjų; „Haas“, „Toro Rosso“ ir „Racing Point“ atrodo pakankamai tvirtai, o štai „Williams“ yra tragiškoje padėtyje.

Čia buvo emocinis įvertinimas, o skaičiais tai atrodytų taip:

AF1 live.lt iliustr./2019 m. testų rezultatai
AF1 live.lt iliustr./2019 m. testų rezultatai

Šiuos, geriausius kiekvieno lenktynininko rezultatus kiek pakoregavus (dėl M. Verstappeno naudotų padangų) pagal „Pirelli“ paskelbtus padangų mišinių skirtumus:

AF1 live.lt iliustr./2019 m. padangos
AF1 live.lt iliustr./2019 m. padangos

Gauname štai tokį vaizdą:

AF1 live.lt iliustr./2019 m. rezultatai
AF1 live.lt iliustr./2019 m. rezultatai

Taip, taip, aš puikiai žinau apie niuansus dėl degalų kiekio ar nuvažiuotų ratų skaičiaus kiekvieno bandymo metu, bet vaizdui susidaryti remiuosi esamais duomenimis.

Jais remiantis komandos išsidėsto maždaug taip:

AF1 live.lt iliustr./Komandos
AF1 live.lt iliustr./Komandos

Visų pirma galime palyginti šiuos skaičius su 2018 metų testų rezultatais, perskaičiuotais pagal tų metų HyperSoft padangas. Čia matome, kad rikiuotė „susiglaudė“ t.y. viduriukas pasitempė ir šįmet turėtų būti arčiau lyderių. Taip pat matome „Alfa Romeo“ (ex „Sauber“) šuolį ir labai prastą vaizdą „Williams“ atveju.

Tiesa, nematėme tikrų „Williams“ sugebėjimų, nes jie paprasčiausiai nespėjo deramai pasiruošti bandymams, net paskutinėmis dienomis ekipai vis dar truko automobilio dalių.

AF1 live.lt iliustr./2019-2018 m. komandos
AF1 live.lt iliustr./2019-2018 m. komandos

Kalbant apie prasuktus kilometrus, išsiskiria „Mercedes“ įveikta distancija, bei, atmetant į bandymus vėlavusios „Williams“ rezultatus, netikėtai mažai važiavusios „Racing Point“ skaičiai.

AF1 live.lt iliustr./2019 m. komandų ratai
AF1 live.lt iliustr./2019 m. komandų ratai

Variklių tiekėjų rezultatuose labiausiai išsiskiria „Honda“. Šįmet jie įveikė daugiau nei dvigubai didesnę distanciją, nei praeitais metais ir, sutikime, iš japonų nebuvo matyt jokių stambių patikimumo problemų:

AF1 live.lt iliustr./2019 m. palyginimas su 2018 m. km
AF1 live.lt iliustr./2019 m. palyginimas su 2018 m. km

Nepasakysiu nieko naujo, išskyrus faktą, jog savo išankstinę prognozę dėl „Alfa Romeo“ kažkiek primažinsiu.

P1. „Ferrari“

Techninė bazė puiki, viskas priklausys nuo atmosferos komandoje ir pilotų rezultatų. Beje, bus įdomu stebėti C. Leclercą, kuris, akivaizdu, atėjo išsikovoti vietą po saule, o ne būti padėjėju.

P2. „Mercedes“

Nežymus atsilikimas, kuris, manau, nesudarys didelių problemų vokiečiams. Bet kol kas jie yra šiek tiek „on the back foot“, tik ne tiek, kiek pasakoja L. Hamiltonas.

P3. „Red Bull“

Čia viskas priklausys nuo variklio. Jei šis, pagaliau, bus ir galingas ir patikimas, „buliai“ tikrai pakovos, bet dažniausiai matyčiau kovojantį M. Verstappeną, o tai įtakos komandos rezultatus.

P4. „Renault“

Patyrusių ir greitų pilotų pora plius koncentracija tik į nuosavą komandą bei jokių komentarų iš H. Marko ar C. Hornerio yra tinkamiausias receptas. Manyčiau, kad prancūzai gali pasiekti daugiau, nes P. Gasly („Red Bull“) atrodo dar neapšilęs TOP komandai.

P5. „Alfa Romeo“

Viskas labai paprasta: nuolatinis finansavimas, jau apšilusio ekipoje technikos direktoriaus S. Resta ir naujo/seno piloto K. Raikkoneno „Ferrari“ žinios bei patirtis tikrai prisidės prie rezultatų. Aš net laukčiau kažko panašaus į „Lotus“ 2012 metų sėkmės istoriją.

P6-9. „McLaren“/„Toro Rosso“/„Haas“/„Racing Point“

Be abejo, patogu išvardinti keturias ekipas vienoje grupėje, taip lengviausia „neprašauti“ su prognozėmis. Tačiau ir šioje grupėje aš išryškinčiau tokias tendencijas:

„Haas“ sezono metu kris žemyn dėl finansavimo bei naudojamo variklio (praeitų metų „Ferrari 062“).

Panašiai turėtų atsitikti ir su „Racing Point“, nes „Mercedes“ variklis jau nebėra toks, kaip 2014-2015 m., o ekipos finansavimas irgi neberibis.

„Toro Rosso“ irgi neturi didelių šansų ilgai išbūti midfieldo priekyje. O sezonui įsibėgėjus, komanda bandys vis naujus „Honda“ sprendimus, kurių agresyvumas priklausys nuo motininės komandos „Red Bull“ rezultatų.

Tuo tarpu „McLaren“ gali tikėtis išsikapstyti iš kelių pastarųjų nevilties sezonų, bei iškovoti rimtų taškų.

P10. „Williams“

Galbūt esate girdėję „Nokia“ kompanijos nustekenimo istoriją? Grubiai tariant vienas „Microsoft“ vadovų S. Elop tapo „Nokia“ kompanijos CEO, per kelis metus priėmė keletą keistų ir nelogiškų sprendimų ir, kritus kompanijos vertei -62 proc. ir praradus 4 900 000 000 JAV dolerių (neapsirikau su nuliais!), tarpininkavo sandoriui parduodant „Microsoft“. Dar ir gavo už tai storą 25 000 000 JAV dolerių premiją.

Tai štai aš stebiu „Williams“ technikos direktorių P. Lowe ir jame matau savotišką „elopą“, atsiųstą iš „Mercedes“ nustekenti „Williams“, idant vokiečiai galėtų įsigyti komandą už juokingą sumą.

Suprantu, kad ši versija skamba avantiūristiškai, tačiau kito logiško paaiškinimo kaip jis tiek ilgai yra savo poste aš nesuvokiu.

P.S. Stabdymo metu, kuomet pilotas nusimeta po 3-4 pavaras, „Mercedes“ bolidas leisdavo keistai-negražius garsus. Kaip pastebėjo mano geras bičiulis Rimvydas Savickas („Energizer Racing“ lenktynininkas), didelė dalis stabdymo tenka jėgainei. Tuo tarpu „Ferrari“ skambėdavo tyliai ir ramiai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais