2018 05 27 /18:59

„Formulės 1“ Monako GP finišas: nukraujavęs D.Ricciardo privertė S.Vettelį ir L.Hamiltoną sekti iš paskos

19 posūkių Monako gatvių lenktynėse – didžiulė intriga. Kvalifikacijoje už nugaros „Ferrari“ ir „Mercedes“ lyderius palikęs Danielis Ricciardo („Red Bull“) sekmadienį nesiruošė užleisti pirmos pozicijos. Juo labiau, kad lenkti Monake – labai sunku. Bet situaciją kardinaliai galėjo pakeisti bet kurio dalyvio avarija ar gedimas. Tuomet vieno sustojimo strategija būtų žlugusi.
„Formulės 1“ lenktynes Monake laimėjo Danielis Ricciardo („Red Bull“)
„Formulės 1“ lenktynes Monake laimėjo Danielis Ricciardo („Red Bull“) / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

Įdomu ir tai, kad D.Ricciardo turėjo kovoti su kitais lyderiais vienas – kitas „Red Bull“ pilotas M.Verstappenas po avarijos šeštadienio treniruotėje nepasirodė kvalifikaciniuose važiavimuose – teko keisti pavarų dėžę.

Todėl sekmadienį pašėlęs Maxas startavo iš rikiuotės pabaigos – 20-as paskui Keviną Magnusseną. Lenktynininkams iš viso reikėjo įveikti 78 ratus (260,286 km).

Monako GP lenktynių eiga

Startas! Pilotai lenktynes pradeda „violetinėmis“ ultraminkštomis padangomis.

1/78 ratas. D.Ricciardo puikiai startuoja. Jam iš paskos seka S.Vettelis ir L.Hamiltonas. Toliau – Kimis Raikkonenas ir Valtteri Bottas.

Rikiuotės viduryje posūkiuose susidaro spūstis. Kol kas – be avarijų.

4/78. D.Ricciardo nuvažiuoja greičiausią savo ratą – 1 min. 17,810. Jo komandos draugas M.Verstappenas aplenkia iškart abu „Haas“ pilotus rikiuotės gale. Vėliau peršoka į 17-tą poziciją.

7/78. M.Verstappenas aplenks ir S.Sirotkiną, kuris gauna 10 sek. stop/go baudą už padangų reglamento pažeidimus. Tuo tarpu įlenda į vidinę trajektoriją prieš L.Strollą. Atrodo, čia sudėtingesnė kova, nei rikiuotės priekyje.

9/78. 1min 16,988 sek. – L.Hamiltonas nuvažiuoja greičiausią ratą.

13/78. Padangas pirmas keičia L.Strollas („Williams“). Įkandin jo stoja L.Hamiltonas – naujesnės „violetinės“. Jis grįžta į trasą šeštas prieš Estebaną Oconą.

16/78. Kitas ultraminkštas padangas staigiai keičia ir S.Vettelis. Grįžta į puikią antrą poziciją. Jam iš paskos padangų stoja keisti ir K.Raikonnenas su V.Bottu (jis renkasi „supersoft“ mišinį – šiek tiek kietesnes raudonos spalvos padangas).

22/78. S.Vettelis rate greitesnis už D.Ricciardo 0,4 sek. Ar tai – pavojaus signalas „Red Bull“? Tuo tarpu kitas „bulius“ Maxas Verstappenas – jau 10-tas. Bet jis dar nestojo keisti padangų.

28/78. D.Ricciardo išgąsdino. Komandai jis pranešė, kad galimai praranda galią. M.Verstappenas skundžiasi, kad jo kairė priekinė padanga atrodo prastai. „Red Bull“ stovykloje – blogos nuotaikos. Pastebimai mažėja D.Ricciardo sparta. Bręsta drama?

40/78. D.Ricciardo dar laikosi lyderio pozicijoje. „Toro Rosso“ pilotas P.Gasly ima pavyzdį iš V.Botto – stoja pirmą kartą keisti padangų, renkasi raudonas superminkštas. Panašu, kad šiuo metu – tai geriausias pasirinkimas.

Nes V.Bottas (kol kas penkta pozicija) su kietesnėmis „raudonomis“ padangomis sėdi ant uodegos kitam suomiui K.Raikkonenui. V.Bottas vienintelis iš lyderių važiuoja ilgesnį resursą turinčiomis kietesnėmis padangomis.

44/78. P.Gasly su raudonomis padangomis bando lenkti senomis „violetinėmis“ važiuojantį M.Verstappeną. Bet Maxas neužleidžia pozicijų.

49/78. „Red Bull“ likusiems 30 ratų Maxui uždeda hypersoft violetines padangas. Jis grįžta į 11 poziciją. Vėl tęs kovą dėl taškų, įšoks į dešimtuką?

54/78. F.Alonso oranžinis „McLaren“ bolidas stoja šalikelėje. Pavarų dėžės gedimas. Teisėjai mojuoja geltona vėliava, draudžiančia lenkti.

55/78. S.Vettelis („Ferrari“) nuo D.Ricciardo („Red Bull“ atsilieka tik 0,4 sek. Intriga stiprėja.

58/78. Fantastiškas M.Verstappeno („Red Bull“) įžūlumas trasoje. Nuolat atakuoja C.Sainzą („Renault“), kol galiausiai abu vos neišslysta iš trasos.

Vis dėlto viename posūkių, slysdamas į kišenę, Maxas sugeba aplenkti varžovą ir vėl atsikovoja 9-tą vietą. Beje, šis bulius šiuo metu greičiausias trasoje – pagerina rato įveikimo rekordą lenktynių metu.

69/78. D.Ricciardo „violetinėmis“ padangomis jau nuvažiavo „normą“ – 50 ratų. Ar jos atlaikys iki finišo likusius dar 9 ratus?

72/78. Netikėta avarija. Charlesas Lecleras („Sauber“) rėžiasi į galą Brendonui Hartley („Toro Rosso“). Geltona vėliava. Abu pilotai nebegali tęsti lenktynių.

Avarija įvyko gana „dėkingoje“ trasos vietoje, nes C.Leclercas turėjo pakankamai vietos be priekinio rato nulėkti tiesiai, kai trasa sukosi į kairę tarp 2 ir 3 sektoriaus. Panašu, kad sugedo „Sauber“ stabdžiai, todėl ir įvyko avarija.

76/78. S.Vettelis atsilieka daugiau nei 5 sek. nuo lyderio, D.Ricciardo turi pergalę kišenėje. Liko visai nedaug.

78/78. Viskas. Danielis Ricciardo išsaugojo kvalifikacijoje iškovotą pirmąją vietą!

„Lenktynių metu dingus variklio galiai pamaniau: viskas baigta. Teko važiuoti naudojant tik šešias pavaras. Smagu, kad po dviejų metų sunkaus komandinio darbo pagaliau sulaukėme tokio atpildo“, – kalbėjo laimingas D.Ricciardo.

Danielis sulaukė nuoširdžių sveikinimų iš visų lyderių. Ko gero, labiausiai iš jų buvo nuskriaustas V.Bottas. Jis pasirinko pačias tinkamiausias raudonas „supersoft“ padangas ir sparčiai artėjo prie lyderių trejetuko, tačiau liko penktas – K.Raikkoneno aplenkti dėl erdvės stokos nesugebėjo.

Rikiuotė finišo metu atrodo taip:

Taigi D.Ricciardo, S.Vettelis ir L.Hamiltonas šiame sezone yra pelnę po 2 pergales. O galutinė pilotų rikiuotė po Monako GP atrodo taip:

Lentelė
Lentelė

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis