Daugelis komandų žadėjo labai įdomią kovą iškart dėl kelių priežasčių.
Pirma – daugelis komandų žadėjo į lemiamą kovą dėl pole pozicijos stoti hiperminkštosiomis hypersoft padangomis, kurios prieš ultraminkštąsias (violetines) neva suteikia vienos sekundės pranašumą rate. Tačiau juk jų ir resursas gerokai mažesnis. Taigi laukė taktiniai padangų keitimo žaidimai trasoje, įkaitusioje iki 46 laipsnių.
Laimėti kuo geresnę startinę poziciją prieš sekmadienio lenktynes svarbu todėl, kad Monako trasa – labai nepalanki lenkimams. Todėl lenktynininkas, kuris sekmadienį startuos pirmas, turi labai daug galimybių laimėti ir lenktynes.
Žinoma, daug lems ir aplinkybės. Tarkime, situaciją galėtų pakoreguoti saugos automobilis (jei bus avarijų). Jei ne, komandos sekmadienį, ko gero laikysis vieno sustojmo taktikos.
Bet trumpai apžvelkime kovas šeštadienio kvalifikacijoje.
Daugelį nustebino beprotiškai geras „Red Bull“ pilotų tempas treniruočių metu. Jie iškart pagerino trasos rekordą, važiuodami naujomis „Pirelli“ ultrasoft padangomis – D. Ricciardo Monako trasos ratą įveikė per 1 min. 11,786 sek. Jo komandos draugas M. Verstappenas iš pradžių nenusileido Danieliui, bet trenkėsi į sieną (jo rezultatas treniruotėse liko antras).
Mechanikams nepavyko atstatyti automobilio iki kvalifikacijos – teko keisti pavarų dėžę. Todėl pirmoje sesijoje Maxas taip ir nepasirodė.
Pirmoji kvalifikacijos dalis
Daugelis startavo „violetinėmis“ ultraminkštosiomis padangomis. M.Verstappenas, galėjęs kovoti dėl pole pozicijos, stebėjo lenktynes monitoriuje. „Red Bull“ graužė nagus, nors Danielis Ricciardo ir palaikė greičiausią tempą – juk vienas lauke ne karys. S.Vettelis („Ferrari“) kol kas antras. Nors lenktynės vyksta miesto gatvėmis, bolidai vietomis išvysto 250 km/val. greitį.
Po Q1 aišku, kad M. Verstappenas pradės rytojaus lenktynes iš rikiuotės galo. O lenkti Monake – ypač sunku, trasa labai specifinė, siaura.
Antroji kvalifikacijos dalis
Charles Leclerc („Sauber“) pirmasis išvažiuoja į trasą pačiomis minkščiausiomis hypersoft padangomis ir išsiveržia į priekį. Bet neilgam. Nes D.Ricciardo iškart pagerina oficialų trasos rekordą 1 min. 11,353 sek. Jis ir abu „Ferrari“ pilotai lenktyniauja hypersoft padangomis – pačiomis minkščiausiomis. Tuo tarpu L.Hamiltonas ir V.Bottas, pradėję „violetinėmis“ – už dešimtuko ribos.
Tačiau, likus kelioms minutėms, likusioms važiuoti Q2, abu mersedesai šokteli aukščiau.
D.Ricciardo vėl stebina, gerina rekordą dar kartą – 1 min. 11,278 sek. Kiek nustebina ir į TOP 10 įšokęs „Torro Roso“ pilotas Pierre Gasly.
Atkrenta dar penki pilotai:
Bendras rezultatas po Q2 važiavimų:
Trečioji kvalifikacijos dalis
10 minučių, kurias, tikėtina, lyderiai važiuos pačiomis minkščiausiomis hypersoft padangomis. Prasidėjo lemiama kovas dėl pole startinės pozicijos.
D.Ricciardo vėl verčia aikčioti – dar vienas rekordinis rato įveikimo laikas 1 min.10, 810 sek. Antras – L.Hamiltonas, jam iš paskos seka S.Vettelis. Visas dešimtukas važiuoja pačiomis minkščiausiomis padangomis.
Pabaigoje kova tarp lyderių aštrėja, bet Danielis Ricciardo („Red Bull“) nepavejamas. Antras lieka S.Vettelis, trečias sekmadienį startuos L.Hamiltonas.