Seniausios F1 komandos „Ferrari“ technikos vadovas Mattia Binotto teigė, kad pagrindiniai pokyčiai 2018-ųjų formulėse – šiek tiek ilgesnė, tačiau siauresnė ratų bazė, agresyvesnės šoninės detalės bei „Halo“ sistema, apsauganti vairuotojo galvą nuo trasos šiukšlių.
Būtent pastaroji sulaukia daug kritikos iš lenktynininkų – vieniems ji trukdo įvertinti trasos būklę, kitiems nepatogu įlipti į formulę. Tačiau tai – tradicinė kiekvienos naujovės diegimo eiga – panašiai buvo prieš keliolika metų įdiegus HANS kaklo apsaugą, kurią sportininkai vadino nepatogia ir varžančia judesius. Tačiau šiandien ji – privaloma daugelyje profesionalaus automobilių sporto varžybų ir HANS nauda spėjo įsitikinti ne vienas.
Iš „Ferrari“ rėmėjų pasitraukė „Santander“, tad dabar formulės išorėje kur kas mažiau baltos spalvos ir vėl dominuoja raudona.
Ant šono atsirado daug laisvos vietos, o pačiame gale įsitaisė sportiškų „Alfa Romeo“ simbolis – keturlapis dobilas „Quadrifoglio Verde“.
Visas formulių užfiksuotas ikisezoniniuose testuose Barselonos trasoje galima pamatyti šiame siužete:
Rezultatai gerėja
Išvaizdos pokyčiai yra viena, tačiau kaip pasikeitė formulių greitis? Pirmieji bandymai Barselonoje jo visiškai neatskleidžia, tačiau leidžia susidaryti nuomonę.
2017-ųjų ikisezoniniuose bandymuose geriausią rezultatą pademonstravo Kimi Raikkonenas su „Ferrari“ – 1 min. 20,872 sek. Šiemet jau pirmąją bandymų dieną šį rezultatą pagerino keturi sportininkai: tas pats K. Raikkonenas, Danielis Ricciardo („Red Bull“), Valtteri Bottas („Mercedes“) ir Nico Hulkenbergas („Renault“). O antrąją dieną greičiausi sportininkai „išlipo“ iš 1 min. 20 sek. ribos – Sebastianas Vettelis („Ferrari“) užfiksavo 1 min. 19,673 sek. vieno rato įveikimo laiką.
Pirmuosiuose F1 testuose puikų tempą demonstruoja pastaraisiais metais rikiuotės gale besivilkusieji „McLaren“ – pavyzdžiui, antrąją dieną Stoffelis Vandoorne‘as buvo trečias greičiausias, o Fernando Alonso pirmąją – penktas. Tiesa, jie naudojo minkštesnes padangas nei konkurentai – gali būti, kad tai yra jų greičio paslaptis. Puikiai atrodo ir po kelerių metų pertraukos į F1 grįžęs Robertas Kubica – jo „Williams“ greičiu lyderiams dar neprilygsta, tačiau už komandos draugą Sergey Sirotkiną lenkas yra greitesnis.
2018-aisiais, be jau minėtų techninių pokyčių kaip „Halo“ sistema, „Formulėje 1“ bus dar kelios naujovės. Bene svarbiausia – visą 21-erių lenktynių sezoną bus privalu įveikti su trimis varikliais, kai pernai buvo 20 etapų, o leistinas variklių skaičius – 4. Taip siekiama padaryti formules patikimesnes ir tuo pačiu sumažinti dalyvavimo kaštus.
Naujos „Formulės 1“ padangos
Šiemet didėja padangų pasirinkimo galimybės: „Pirelli“ viso paruošė septynis skirtingus „slick“ tipo mišinius ir dar du – drėgnai trasai.
Praėjusiame sezone buvo penki skirtingi mišiniai „slick“ tipo padangoms, o šiemet atsirado nauji „Hypersoft“ (super minkštas) ir „Superhard“ (super kietas).
„Hypersoft“ leis formulėms gerokai pagreitėti – pavyzdžiui, greičiu dar pernai nežibėję „McLaren“ su tokiomis padangomis, kai lyderiai naudoja minkštas ar vidutinio kietumo, patenka į greičiausiųjų penketuką.