Komandos su ženklu "+"
„McLaren“
Kalbama, kad labiausiai prie „McLaren“ šuolio prisidėjo nuo lenktynių Didžiojoje Britanijoje atsiradę pokyčiai „Pirelli“ padangų mišinyje. Kaip bebūtų, ekipa spurtavo pastebimai – vos keli finišai taškuose iki Silverstouno, o nuo GB GP, staiga, net keli podiumai. Turėkime omeny, kad sezono pradžioje britai buvo rikiuotės uodegoje.
„Williams“
Komandos rezultatų pagerėjimas irgi siejamas su „Pirelli“, tačiau, bet kokiu atveju, matomas postūmis priekyn ir tai džiugina. Komandos vairą tvirtai rankose laiko Alexas Albonas, o štai dėl naujoko Logano Sargeanto ateities nėra aiškumo. Kalbama, kad Toto Wolffas labai nori komandoje matyti Micką Schumacherį, tad kol kas nėra aišku kaip toliau klostysis amerikiečio karjera. Gali būt, kad po vasaros pertraukos išvysime pokyčių „Williams“ gretose.
Komandos su ženklu "-"
„Aston Martin“
Tie, kuriems rašiau pliusą po pirmų 6 GP, antrame sezono ketvirty nugrimzdo žemyn. Net 5 podiumai iki Ispanijos GP ir vos 1, skaičiuojant nuo lenktynių Barcelonoje. Fernando Alonso, kuriam šį savaitgalį sukako 42-eri, kaltina jau aukščiau minėtus „Pirelli“ padangų pokyčius, nors ekipos vadovybė nėra linkusi suversti kaltę vienam kintamajam.
„Alpine“
Dedu minusą ne tiek dėl rezultatų, o dėl pačios organizacijos, jos valdymo, kultūros joje. Nemanau, kad drastiški pokyčiai, įvykę šį savaitgalį, kažkaip priartintų „Alpine“ prie lyderių. Prognozuoju nuosmukį, o už kelių sezonų – pasitraukimą iš F-1.
„Ferrari“
Deja, bet italai visa dar ten pat – neaiškių taktinių sprendimų lenktynių metų zonoje. O juk būtent taktiniai sugebėjimai, inžinierių ir strategų sumanumas yra svarbiausia, kai automobilis nėra pajėgus kovoti dėl pergalių. Kol kas „Ferrari“ nesiseka pakankamai atsitiesti ir susikoncentruoti į kopimą „Red Bull“ link.
Pilotai su ženklu "+"
Maxas Verstappenas
Taip, „Red Bull“ automobilis yra geriausias iš visų F-1 komandų, bet būtent Maxas iš jo išspaudžia saldžiausias sultis. Kol kas Verstappeno sąskaitoje yra 10 pergalių iš 12-os galimų (83 proc.), turint omeny, jog kitus du kartus jis finišavo antroje vietoje, gaunam, jog olandas kiekvienose lenktynėse lipo ant podiumo.
Šis sezonas kiek primena Michaelio Schumacherio dominavimą 2002-ais ir 2004-ais, o taip pat, labai stiprius Sebastiano Vettelio (2011 m.) ir Lewiso Hamitlono (2019 ir 2020 m.) sezonus.
Stebint šiuos Maxo rezultatus peršasi išvada, kad šįmet jis turi realias galimybes pagerinti net kelis rekordus – laimėtų iš eilės lenktynių; laimėtų lenktynių per vieną sezoną; „pole“ pozicijų iš eilės, bei per sezoną. Iki lapkričio galo dar yra laiko.
Danielis Ricciardo
Antrą jaunystę išgyvenantis australas turi dantimis ir alkūnėmis įkibti į „Alpha Tauri“ kėdę bei savo rezultatais įrodyti, kad jo vieta – „Red Bull“ komandoje. Jam netiesiogiai „padeda“ ir Sergio Perez, kuriam niekaip nepavyksta palaikyt ar bent rimčiau priartėt prie Maxo Verstappeno tempo. Pradžia po sugrįžimo nėra prasta, bet ir neįspūdinga. Teks rimtai padirbėti antroje sezono dalyje.
Lando Norris
Kai tik „McLaren“ suteikė jam galimybę, Lando ją iškart pasinaudojo – keli podiumai iš eilės yra puikus pavyzdys kokio aukšto lygio pilotas yra Norris. Nusimato įdomi antra sezono pusė su „McLaren“ pilotais, kovojančiais dėl vietų ant apdovanojimų pakylos, kadangi ir brito partneris Oscaras Piastri, pagaliau, pademonstravo savo vertę keliais puikiais rezultatais.
Pilotai su ženklu "-"
Nyck de Vries
Po Monako GP minėjau, jog nenustebčiau, jei Nyckas būtų priverstas atsisveikinti sezono metu. Būtent taip ir įvyko. Šioje vietoje, deja, neturiu jokių pozityvių komentarų De Vriesui. Gali skambėti griežtai, tačiau sprendimas jam parodyti į duris buvo teisingas.
Sergio Perezas
Pernelyg daug klaidų kvalifikacijose, realiai, sužlugdė net teorines Perezo galimybes kovoti su savo komandos draugu Maxu Verstappenu. Meksikiečiui vertėtų padirbėti su psichologu, kadangi didelė dalis klaidų, panašu, yra nulemtos vidinio nerimo ir įvairių baimių. O ir greičio, prilygstančio Maxui, Sergio, deja, neturi.
Dar keliais žodžiais
„Alpine“
Gegužės pabaigoj išsakiau tokią mintį apie reikalus „Alpine“, cituoju: „Neseniai kompanijos CEO Laureno Rossi išsakyta vieša kritika komandai ir jos vadovybei nuskambėjo tarsi ultimatumas. Galimai, Otmaro Szafnauerio kėdė jau kliba.“
Pasirodo, klibėjo ne tik Otmaro kėdė, o dar kelių top-vadovų – Pato Fry bei net 34 metus ekipoje praleidusio Alano Permane. Visi jie jau nuo rytdienos nebedirba „Alpine“.
Žaibiškus „Renault Group“ koncerno vadovo Luca de Meo inicijuotus pokyčius vainikavo paties Laureno Rossi „nustūmimas už užuolaidos“ – jis pašalintas iš „Alpine“ CEO posto!
Dabar galima drąsiai nurašyti antrą sezono dalį, kadangi paskirtas kompanijos CEO Philippe Krief turės darbo kurdamas naują vadovų komandą. Viena pavardė jau aiški – F-1 ekipai vadovaus Bruno Famin. Tačiau neatmetama galimybė, kad Bruno šioje pozicijoje tik laikinai ir „Alpine“ F-1 projektui vadovauti, pagal stiprėjančius gandus, gali būt pakviestas… Mattia Binotto!
Formulės 1 kalendorius 2024 metams
Paskelbtas kito sezono kalendorius kelia nuostabą keliais aspektais:
- jame bus net 24 „Grand Prix“,
- iš jų net 11 kartų vyks kas savaitgalį,
- sezonas prasidės kovo pirmom dienom, o baigsis gruodį.
Iš pozityvių momentų galima būtų paminėti pakankamai logiškai sudėliotą logistiką – sezonas prasidės Azijoje, vėliau, per JAV, atsikels į Europą, toliau, judės Kaukazo ir Azijos link, vėliau persikels už Atlanto, o užbaigs kelionę Arabų pusiasalyje. Tiesa, „europinio sezono“ vidury vyks keistokas šuolis į Kanadą, iškrentantis iš pakankamai logiškai sudėlioto likusio grafiko.
Tolimesnės prognozės
Tolimesnė sezono eiga galėtų būti įdomi tik ekipoms, kovojančioms dėl pozicijų komandų įskaitoje, kuri reiškia didesnes finansines išmokas sezono gale. Galima tikėtis kovingumo iš „Williams“, „Alfa Romeo“, „Haas“.
Lyderių tarpe turėtų būt labiau ramu – „Red Bull“ beveik garantuotai laimės pilotų ir konstruktorių taures, tad tokioms ekipoms, kaip „Mercedes“ bei „Ferrari“ irgi bus tinkamiai sutelkti dėmesį į kitus metus.
Tuo tarpu „McLaren“, „Alpine“ ir ypač „Aston Martin“, panašu, kovos ir tobulins savo bolidus ir toliau, siekiant kuo aukštesnių pozicijų.