Ar žinote, kodėl F1 bolidai ant džiūstančio asfalto ieško balų?
Atrodo, kad „Formulės 1“ lenktynių startą būtų galima paskelbti ir naudojant paprastą šviesoforo sistemą. Arba pamojus vėliava. Arba iššovus signaliniu pistoletu. Tačiau „Formulė 1“ prasideda kiek kitaip.
„Formulės 1“ starto procedūra
„Formulės 1“ lenktynių startas atrodo taip. Pirmiausia, bolidai atvažiuoja į starto pozicijas. Ten juos dar apžiūri technikai, kurie dar gali atlikti smulkius pakeitimus. Nustatytu laiku, komandų techninis personalas privalo palikti trasą ir bolidai leidžiasi į formacijos ratą. Jo pabaigoje bolidai sustoja savo pozicijose. Tai, kad dalyviai yra savo vietose, patvirtinama žalia vėliava. Tada prasideda starto procedūra – virš starto-finišo linijos po vieną užsidega penkios raudonos šviesos, kurios galiausiai užgęsta, duodamos bolidams signalą šauti pirmyn.
Kodėl naudojamos 5 starto šviesų poros? Jūs žinote tradicines starto komandas – pasiruošt, dėmesio, marš. Penkios starto šviesos „Formulėje 1“ atlieka panašią funkciją. Tarp šviesų užsidegimo praeina 1 sekundė ir tai pilotams suteikia tam tikrą atskaitos tašką, kada jie turi maksimaliai įtempti pojūčius.
Tai yra labai subjektyvus dalykas, bet tas 4 sekundžių intervalas tarp pirmosios ir paskutinės šviesų užsidegimo automobilių sporte tradiciškai laikomas pakankamu laiko tarpu paskutiniam įkvėpimui ir susikaupimui. Tačiau niekad neaišku, koks yra užgesimo intervalas tarp ketvirtos ir penktos. Štai čia ir prasideda įdomumas.