„Extreme“ klasėje šiandien vėl virė kova tarp rumuno Mihai Concioiu ir lietuvio Mindaugo Lelio. Pastarasis šią dieną į finišą atskubėjo antras. Lietuviui pavyko išvengti daug laiko atimančių incidentų.
Be to, šiandien mūsų šalies sportininkui nekliudė ir kiti dalyviai. Mindaugas Lelys patvirtino serviso zonoje sklandžiusius gandus, jog keletas Rumunijos sportininkų specialiai kliudo lietuviui, jog į priekį išvestų Mihai Concioiu.
„Viskas šiaip gerai, tik šiandien pasirinkau šiek tiek per kietas padangas. Dėl to nepakilau į kalną. Buvau vienu metu net atsiplėšęs nuo Mihai, bet paskui jis tą kalną įveikė ir mane aplenkė. Kilau du kalnus su „gerve“. Šiaip viskas gerai, be siurprizų. Mihai atsiplėšė, bet ne itin daug. Dar vienam rumunui padėjau, nes jis ten ir būtų likęs. Sugaišau ten kokį dešimt minučių. Jis man prieš tai irgi padėjo.
Bet vakar tai tikrai rumunai man trukdė specialiai. Vienas užstrigo, kitas stovi, nepraleidžia. Tačiau šiandien viskas gerai. Vienas iš tų kurie trukdė, šiandien nusirideno nuo kalno, tai ten ir liko. O su tuo kitu šiandien jau sutarėme. Vienas kitam padėjome“, – varžybų subtilybes dėstė Mindaugas Lelys.
Tuo metu „Crossover“ įskaitoje lietuvių liko jau mažiau. „CFMOTO Hunt The Wolf“ taisyklėse reglamentuota geltonų kortelių sistema. Ji čia veikia panašiai kaip futbole.
Jei sportininkas dienos maršruto neįveikė, jam skiriama geltona kortelė. Tačiau jeigu analogiška situacija pasikartoja ir kitą dieną, antroji geltona kortelė reiškia diskvalifikaciją iš varžybų.
Pašalintas iš varžybų sportininkas gali pabaigti lenktynes ir važiuoti visas likusias dienas, tačiau jo rezultatas jau nebebus traukiamas į rezultatų lentelę. Būtent su tokia situacija susidūrė visi „Pagirinių“ komandos nariai – Dalius Bitinas, Giedrius Kaminskas, Valdas Mosteikis ir Girius Čepė. Taip pat dvi geltonas korteles surinko ir „Dakaro“ komandos narys Mantas Borisevičius.
Verta pažymėti tai, kad vakar geltonas korteles užsidirbo net 80 procentų dalyvių. Deja, tačiau kai kam tai buvo jau antroji, lemiama kortelė.
Šiandien ryte paaiškėjo, kad pirmąją geltoną kortelę užsidirbo ir „MOTORIDER Racing Team“ lenktynininkas Adomas Gančierius. Jis nukrypo nuo trečiadienio maršruto daugiau nei leidžiama. Prieš trečiojo greičio ruožo startą Adomas Gančierius tikino, jog nebegali sau leisti klysti, todėl šiandien reikės važiuoti kiek atsargiau ir atidžiau.
Tačiau ketvirtadienis nesiklostė pagal sportininko planą – porą kartų jį sustabdė techninės problemos, o vieną kartą elektrėniškis ant savęs užsivertė savo „Polaris Sportsman XP1000“ keturratį.
Šiandien diena tokia, kad nenorėčiau pakartoti.
„Startavau tai gana neblogai. Važiavau penketuke. Tada privažiavau kalną. Pakilimas buvo žiaurus. Ten persikėliau per tokią gulinčią eglę, bet vairas buvo susuktas, o apsukos – aukštos, todėl subyrėjo viena išorinė granata.
Kadangi buvau netoli asfalto, tai priėmiau sprendimą, kad greičiau bus granatą pakeisti, negu visą dieną važiuoti be vieno varomo rato. Galiausiai dėl to dar ir vairas pradėjo strigti, todėl leidausi nuo kalno pas mechanikus. Jie pusašį pakeitė kaip formulės varžybose. Per dešimt minučių.
Paskui viskas sekėsi neblogai, kol privažiavau upelį. Vanduo bėga, akmenys didžiausi. Pakilau, nuslydo galinis ratas. Nukritau ant akmenų, motociklas persivoliojo per mane. Pasikėliau motociklą ir kilau toliau. Nesusižeidžiau, tik apsidaužiau šonus į akmenis. Paskui viskas vėl buvo gerai. Buvo tokių atkarpų, kur važiavome paskutines dvi dienas. Pasivijau nemažai dalyvių. Keletą kartų naudojau „gervę“.
Tačiau prie pat finišo, likus kokiems dviem šimtams metrų, plyšo variatoriaus diržas. Dar spėjau įjungti laisvą pavarą, nuriedėjau nuo kalno. Tada iš paskos manęs atvažiavo Mindaugas iš „ATVFANAI RACING TEAM“, prikabino greitai „gervę“ ir partempė upe iki finišo. Šiandien diena tokia, kad nenorėčiau pakartoti. Kilometrų buvo nedaug, bet visi jie sunkūs“, – kalbėjo „MOTORIDER Racing Team“ narys Adomas Gančierius.
Techninių bėdų turėjo ir Adomui Gančieriui finiše talkinęs „ATVFANAI RACING TEAM“ sportininkas Mindaugas Veiveris. Jis pats kalnuose taip pat patyrė virtimą, kurio metu gerokai apgadino savo keturratį. Pažeidus aušinimo sistemą ir išbėgus visam skysčiui, Mindaugui teko bristi į upę ir buteliuku semti Transilvanijos kalnų vandenį.
Keturratis nusivoliojo daugiau nei 40 metrų.
„Iš pradžių viskas buvo gerai, bet paskui buvo griovių, purvynų, prigriuvusių medžių. Ten sugaišome daug laiko ir man dingo stabdžiai. Tai kokius 70 procentų trasos važiavau be stabdžių. Buvo tokių kalnų, kad kai kurie gal labiau tinka „Extreme“ klasei, o ne „Crossover“.
Tame kalne pakilau puikiai, kolegos dar prilaikė mane. Bet kadangi važiavau be stabdžių, vėliau vienoje vietoje virtau. Keturratis nusivoliojo daugiau nei 40 metrų. Ištraukiant motociklą buvome gervę išvynioję pilnai tris kartus. Po 15 metrų. Ir dar trosą pridėjome.
Prakiuro aušinimas, pradėjo gesti. Tačiau ant ribotuvo vėl išlipau į kalną, paskui radau upelį. Iš jo pats atsigėriau tokio purvino, purvino vandens ir pripyliau į keturratį. Jau važiavau link finišo, kai pamačiau Adomą Gančierių.
Jam nutrūko diržas. Paklausė manęs, ar galėčiau patempti. Aišku, kad galiu. Patempiau. Bet sunkus tas „Polaris“. Tuo upeliu vos patraukiau. Džiugu, kad Adomui pavyko finišuoti neužsidirbti antros geltonos kortelės“, – dienos įspūdžiais dalijosi Mindaugas Veiveris.
Tačiau ne visi dalyviai iš varžybų traukiasi dėl geltonų kortelių, skirtų už nukrypimą nuo maršruto. Šiandien net keli sportininkai patyrė skaudžius virtimus ir nebaigė trasos.
Itin skaudžiais virtimais pažymėtas „Extreme“ klasės dalyvių pasirodymas. Ant savęs motociklus užsivertė ir traumas patyrė lenkas Rafalas Maslanka bei šveicaras Emanuelis Kolleris.
Galutinės visų dalyvių pozicijos kol kas nėra aiškios, mat organizatoriai kartais net iki paryčių tikrina GPS įrenginius ir skaičiuoja laiko baudas, todėl keturratininkų pasiekimai būna žinoma tik kitą dieną.